27 Şubat 2009 Cuma

CorelTÜRK Alan ve Uzunluk Hesaplayıcı 2.02

Alan ve uzunluk hesaplayıcı makromuz yenilendi. Ufak tefek hata mesajlarının düzeltildiği bu makroyu buradan indirebilirsiniz.


CorelTURK Alan ve Uzunluk Hesaplayıcı 2.02 Sürüm Notları

Sürüm 2.02
1. Açık Döküman Bulunamadığında alınan hata mesajı deiştirildi.
2. Birden fazla nesne seçimi yapılamaması sağlandı. Bunun için bir hata mesajı eklendi.

Sürüm 2.00

1. Makro İsmi "CT Alan ve Uzunluk Hesaplayıcı" olarak değiştirildi
2. Arayüz değiştirildi. Arayüz, bir mesaj penceresinden daha kullanışlı ve verimli olarak bir işlem penceresine dönüştürüldü.
3. Alan ve Uzunluk sonuçları Textbox olarak arayüze yerleştirildi (Seçim ve kopyalamaya uygun olarak)
4. CorelDRAW'ın desteklediği tüm ölçü biirmleri bir Combobox olarak arayüze eklendi. İstediğiniz ölçü birimini seçip sonucu bu ölçü birimine göre alabilirsini. Eklenen ölçü birimleri şöyle: 1/10 Micron, Inch, Foot, Milimeter, Pixel, Mile, Meter, Kilometer, Didots, Agate, Yard, Pica, Cicero, Point.
5. Açık Döküman bulunmadığı zaman durdurma hatası giderildi.

Kullanım
Alan ve Uzunluğunun hesaplanmasını istediğiniz nesneyi seçin. İstediğiniz birimi seçin, Hesapla butonuna basın. Sonuç hesaplanır ve CT_Alan ve Uzunluk Hesaplayıcı makrosu penceresinde belirtilen yerlere yazılır.

Kullanım için önemli notlar
1. Seçtiğiniz nesne grup, bitmap, mesh fill gibi özel nesneler ise bir hata mesajı alırsınız. Seçtiğiniz nesne hesaplamaya uygun sade bir shape olmalıdır.
2. Text ve diğer tanımlı nesneler (elipse, Rectangle gibi) alan ve uzunluk hesaplamak için curve'ye dönüştürülür. (Convert To Curve işlemine tabi tutulur.)
3. Birbirini kesen çizgilerden oluşan bir nesnede dolgu verildiğinde dolgu rengi görülen alanın hesaplaması yapılır.
4. Kapalı olmayan Eğrilerin (Open Curve) alanı hesaplanamaz. Bu tip eğrilerin alanını hesaplamak için Curve kapatılmalıdır.
5. Node sayısı fazla olan karmaşık şekillerin hesaplaması uzun sürebilir. İşlemin bitmesi için bekleyin.
6. Makro X3 ve X4 sürümleri ile uyumludur. (Not: Makro aynı zamanda X5 ve X6 sürümleriyle de uyumludur.)

162 yorum:

  1. valla arkadaşım ben denedim ama lütfen heseplamaya uygun bir nesne secin mesajını veriyor bir kare cizdim dediğin gibi convertledim tool menüsünden play koumutu verdim macronun adı orda yazıyordu zaten sectim run dedim sürekli aynı mesajı veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2021 DE GAYET BAŞARILI YAPANA TEŞEKKÜRLER

      Sil
    2. Merhaba, yüklemeyi nasıl yapabilirim yardımcı olurmusunuz.

      Sil
    3. Makroları yükleme çalıştırma ile ilgili kılavuza "Rehberler" sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

      Sil
    4. İYİ GÜNLER ERİŞİM REDDEDİLDİ YAZIYOR DİREK İNDİRMEK İSTEYİNCE

      Sil
    5. Evet indirmeye girdiğimiz zaman erişim reddedildi diyor çözümü nedir

      Sil
    6. erişim rededildi uyarısı veriyor... yardım lütfen...

      Sil
  2. Convertledim demişsiniz, nasıl convertlediniz? Büyük ihtimalle nesneyi bitmap'e çevirmişsiniz. Bitmap'ler vektörel olmadığı için alan ya da uzunluk bilgileri yoktur, sadece çözünürlük ve piksel değerleri vardır. Siz vir nesne çizin ve makroyu çalıştırıp tekrar deneyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kürşad bey Corel 2017 de çalıştıramıyorum yardımcı olursanız sevinirim önceden x5 kullanıyordum çok işime yarıyordu şimdi yükleyemiyorum bir türlü

      Sil
    2. 2017 ve 2018 sürümlerinde de çalışıyor. Aynı şekilde makroyu GMS klasörüne yüklemeniz yeterli.

      Sil
    3. Bana gms dosyası inmiyo sadece bi dosya iniyor onunda uzantısı sadece dosya olarak gözüküyor yardımcı olursanız sevinirim.

      Sil
    4. Sizin tarafınızda bir sorun var gibi görünüyor. İnen dosyanın uzantısını .rar ya da .zip olarak değiştirip açmayı deneyin.

      Sil
  3. bu makroyu corele nasıl monte edeceğiz ..yardımcı olursanır sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makro kurulumuyla ilgili kılavuza "Rehberler" sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

      Sil
  4. http://corelturk.blogspot.com/2008/02/coreldrawda-makrolar.html

    Kurulum için buradan yardım alabilirsiniz. Yine de kuramazsanız size yardımcı olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,
      Öncelikle emeğinize saygı duyuyorum.Videoyu defalarca izledim. gms klasörü oluşturdum malesef başarılı olamadım. uzaktan yardımla gerçekleştirmeme yardımcı olabilir misiniz? bilgisayara pek aşina biri sayılmam.

      Sil
    2. Hangi videoyu izlediğinizi bilmiyorum fakat makro yüklemesi çok kolaydır. GMS klasörünü oluşturduktan sonra indirdiğiniz paketteki .gms uzanltılı dosyayı bu klasörün içine atın, CorelDRAW'ı yeniden başlatın, 2019 sürümünden önce Macro Manager, 2019 sürümü ve sonrası için ise Scripts paneilnden makroyu çalıştırın.

      Teknik destek konusuna girmese de siz yine de destek.eti.com.tr adresinden destek talebinde bulunabilirsiniz.

      Sil
    3. kürşat bey dosyayı indiremiyorum izin istiyor yardımcı olur musunuz

      Sil
    4. Paylaşım izinlerini aynı gün vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  5. bunu inderemiyorum. nereden indirebilirim

    YanıtlaSil
  6. eksen, sitede geçici bir sorun ouluşmuş fakat şimdi düzeltildi. Lütfen tekrar deneyin.

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. İlginizden dolayı ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Çalışmalarınızın ve başarılarınızın devamını dileriz.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler

    ama corel 12 de çalışmıyor bunun 12 de çalışanını nerdenbulabilirim.

    YanıtlaSil
  10. Kürşat bey merhaba.

    Ben tabelacıyım harflerin çevresini hesaplamak için böyle birşey arıyordum süper bi çalışma olmuş elinize emeğinize sağlık çalışmalarınızın devamını ve başarılar dilerim. Ancak tek merak ettiğim ölçümlerin hassalığı bu sadece bu konuda endişelerim var.

    YanıtlaSil
  11. Bu makroyu yazarken hesaplanan değerleri virgülden sonra 2 basamağa yuvarlatmayı uygun gördüm. Örneğin 272,632165 milimetre gibi bir ölçü çıktığında

    mm seçilmiş ise 272,63
    cm seçilmiş ise 27,26
    m seçilmiş ise 0,27

    değerlerini alırsınız.

    Hassas ölçülerle çalışmak istiyorsanız Birim listesinden mm (milimetre) birimini seçin.

    YanıtlaSil
  12. kürşat bey x5 versiyonunda çalıştırabilirmiyiz bu makroyu?

    YanıtlaSil
  13. tabii ki çalıştırabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  14. slm arkadaşlar
    paylaştığınız bilgi ve programlar için teşekkür ederim

    ben haritalar üzerinde çalışıyorum ve haritadaki alanı gerçek alana çevirmem gerekiyor. programın böyle bir özelliğide varmı yoksa elle hesaplamamı yapmam gerekecek.

    bilgilendirirsseniz sevinirim

    teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Programın böyle bir özelliği yok fakat ölçekli çalışıyorsanız ölçeğe göre hesaplama yapabilirsiniz. Mesela bir harıtanız var ve 1/10000 ölçekli, çıkan sonucu 10000 ile çarpıp kilometreye çevirebilirsiniz.

    Birimi genelde milimetre kullanmaya çalışın çünkü büyük birim kullandığınızda rakamları yuvarlayacaktır. Bu da yanlış sonuçlar almanıza sebep olabilir.

    YanıtlaSil
  16. yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar
    corel'la ilgili birçok bilgi eksiğim var.
    sizlerden daha çok yardım isteyeceğim.

    ÇokçOkçoK Teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. merhaba kürşat bey birkaç ay öncesine kadar çok hassas ölçü veriyorud makronuz şuanda bazı sapmalar oluyor.önceden böyle değildi neden olabilir? saygılarımla

    YanıtlaSil
  18. Bir örnek gönderebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kürşat bey merhaba ben reklamcıyım harf imalatında kullanıyorum makronuzu iyi sonuçlar aldık. kenarlarına yükselti verirken kullanıyordum.şuanda ufak sapmalar oluyor neden kaynaklanabilir? saygılarımla

      Sil
    2. Detaylı bilgi verebilir misiniz?

      Sil
  19. Kürşat bey bu makro için x3 kurulu pc'de Bu makroyu neden x5te kullanamıyoruz. kullanmamızın bir yöntemi yok mudur. vyea makroyu yazanlar x5 için güncelleseler fena olmayacak 2 senedir x5 için güncellenmesini bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makro X5 ve X6 ile de uyumludur. Gerekli bilgi yazının sonuna eklendi. Siz çalıştıramıyor musunuz?

      Sil
  20. Merhabalar bn corel x4 kullanıyorum fakat söylediğiniz bölüme yapıştırmama rağmen. makrolar bölümünde hiçbir makro çıkmıyor. Makroların çalışpması Corel yüklenirken Visual Basic For Aplications seçeneği ile yüklenmelidir demişsiniz. Şuan corelimi nasıl yüklediğimi nasıl anlarım. yada makroların çalışmaması için başka neden olabilirmi. Makroları nasıl çalıştırabilirim. makrolar penceresini açtığımda Create Color swatch ile Page Numbering die 2 makro görünüyor. CorelTURK_Alan_Uzunluk_Hesaplayıcı202.gms orada görünmüyor. Lütfen yardım. Kutu harfli tabelalarda döşememiz gereken led miktarını öğrenmek için kullanacaktık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makro penceresinde makroları görebiliyorsanız VBA yüklemesinde sorun yoktur. Büyük ihtimalle fakrlı bir klasöre kopyalıyorsunuz makroyu.

      Sil
  21. EH ARTIK,SEN BABALARIN BABASISIN.BİRDE UGRAŞMADAN İSMİMİZİ YAZABİLSEK.

    YanıtlaSil
  22. kürşat çakır BANA GÖRE SEN AKİLSİN.

    YanıtlaSil
  23. Bu zaman a kadar ki en düzgün anlatımlı en kolay corel yama ve makro sitesi heryönüyle mükemmel. çok çok teşekkür ederiz kürşat bey.


    Alakoç Reklam (Ankara)
    Semih Hanefio

    YanıtlaSil
  24. Elleriniz dert görmesin kardeşim.

    YanıtlaSil
  25. Üstad emeğine sağlık süpersin teşkürler ederim

    YanıtlaSil
  26. üstad emeğine sağlık teşkürler

    YanıtlaSil
  27. Yanıtlar
    1. Makronun çalışması için bir şifre gerekmez.

      Sil
  28. WİNDOWS 10 a yüklü COREL 8 de yazılım çalışmıyor. windows10 ile ilgili olabileceğini düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Load Macro ile yüklediğinizde ve çalıştırdığınızda çalışmıyor mu?

      Sil
    2. problem win10 da corel x8 kurulduğunda GMS klasörünün olmamasıymış. DRAW klasörü içinde GMS klasörünün orjinal kurulumda gelmemesi.
      DRAW klasörü içine GMS yi ekleyip içerisine dosyayı attığınızda problemsiz çalışıyor.

      Sil
    3. Konuyla ilgili detaylı bir makale yayınlamıştım. CorelTÜRK'ü takip etmeyenler belli oluyor :)

      Sil
  29. Merhaba ben farkli bir macros hazirliyorum ama macros da uzunluk kodunu alamiyorum yardim edermisiniz?

    YanıtlaSil
  30. kürşat bey ellerinize sağlık harika olmuş..

    YanıtlaSil
  31. kürşat bey ellerinize sağlık. harika olmuş.

    YanıtlaSil
  32. makro şifre istiyor sebebi nedir?

    YanıtlaSil
  33. Makro şifre istiyor.Sebebi nedir?

    YanıtlaSil
  34. Makro kullanılması için bir şifre istemez.

    YanıtlaSil
  35. merhaba ben hüseyin coreldrawın bütün sürümlerde çalışıyor tüm nesnelerin toplamını da hesaplayabiliyorusnuz tek tek de hesaplayabiliyorsunuz iletişim için gladyator_one@hotmail.com yardımcı olurum

    YanıtlaSil
  36. Merhaba,

    Corel 2017 de makroyu açamıyorum. Makro editörde *.cgsaddon uzantılı dosya istiyor, uzantıyı değiştiriyorum açmıyor. Nasıl yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makro editöre girmenize gerek yok. Makro panelinde VBA bölümünü seçtikten sonra "load" komutu ile makroyu yükleyebilirsiniz. Ya da GMS klasörüne makroyu kopyalayıp doğrudan VBA bölümünün altından kullanabilirsiniz.

      Sil
  37. hocam mrb
    yazılımı indiremiyorum
    nasıl yapcaz yardımınız belirim

    YanıtlaSil
  38. çok teşekkürler süper olmuş

    YanıtlaSil
  39. Hocam link çalışmıyor galiba ilgilenebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  40. Merhaba;
    Makroyu indiremiyorum süresi dolmuş sanırım. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  41. indirme linki kırık yeni link ekleyebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  42. hocam link de bir sıkıntı var galiba ilgilenebilmemiz mümkün mü acaba

    YanıtlaSil
  43. Dropbox'ın yeni politikası yüzünden açık bağlantılara trafik kısıtlaması getirilmiş. Bu nedenle Dropbox bağlantılarımızın hiç biri çalışmıyor. Yakın zamanda sorunu çözeceğim fakat blogtaki tüm bağlantılar güncelleneceği için biraz zaman alacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kürşat bey bu makroya çok ihtiyacım var. bu dosyanın linkini öncelikli olarak yenileyebilirmisiniz

      Sil
  44. elinize sağlık inanın çok başarılı ve çok iyi çok teşekkür ederim çok işime yaradı bu arada corel 2018 kullanıyorum ve çalışıyor bilginize.

    YanıtlaSil
  45. kürşat bey dosyayı indirdim ama kurulum olmuyor yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurulum yapmanıza gerek yok. GMS dosyasını CorelDRAW GMS klasörüne kopyalamanız yeterli. Sitemizde makro yüklemeleri ve kurulum için detaylı bilgiler içeren makaleler mevcut, inceleyiniz.

      Sil
  46. merhaba açıklamalardaki gibi yüklüyorum fakat hata veriyor. win10 corel2018 kullanıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Win 10 ve 2018'de test edildi. Sorunsuz çalışıyor.

      Sil
    2. hocam ben corel 2018 de program dosyaları içinde draw dosya yok program files içinde var oraya kopyaladım ama corelde çıkmadı yardımcı olurmusunuz

      Sil
  47. Merhaba kürşat bey corel 2018 kullanıyorum ama hangi dosya klosorüne atıcağımı bilmiyorum bu konu ile ilgili yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Blog'ta makro kurulumu ile ilgili dersler ve sorunların çözümleri mevcut, kısa bir arama ile ulaşabilirsiniz.

      Sil
  48. kürşat beyden ve CorelTÜRK'den öğrendikelrimiz oldu çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  49. Allah razı olsun Kürşat bey, kullanışlı

    YanıtlaSil
  50. Kürşat hocam dosya için erişim istiyor. dosya paylaşımını everyone yapar mısın? teşekkürler.

    YanıtlaSil
  51. Kürşat bey, dosyaya ulaşamıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, erişim izinlerini aynı gün vermeye çalışıyorum. Sorun nedir?

      Sil
  52. Erişime ihtiyacınız var, google drive uyarı alınıyor. İndirim yapamıyoruz.

    YanıtlaSil
  53. Hocam Merhabalar X8 de Draw Klasörüne yerleştirdim çünkü GMS klasörü yoktu, yine de Run Macros dediğim zaman Macro Görünmüyor, her yolu denedim nafile :(
    Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DRAW klasörü içine GMS adında bir klasör açıp oraya yükleyin Sonra CorelDRAW'ı yeniden başlatın.

      Sil
  54. Hocam Merhabalar. Ben Corel X8 için kurmayı denedim ama olmadı, Draw içerisinde GMS klasörü olmadığı için direkt olarak draw klasörüne attım ama nafile. Run Macros dediğim zaman macro görünmüyor :( yardımcı olabilir misniz?

    YanıtlaSil
  55. merhaba nasıl indiricez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağlantılar çalışıyor, indirme izinleri günlük veriliyor.

      Sil
  56. Yanıtlar
    1. Link kırık demek istediniz sanırım. Link kırık değil, fakat erişim izni ister. Erişim izinlerini aynı gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  57. Emeğinize sağlık.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  58. Site yöneticisi kimse teşekkür ediyorum 2 dk sürmedi izin verilmesi ayrıca emeğinize sağlık temiz çalışıyor

    YanıtlaSil
  59. hocam kolay gelsin ben raşit taş rica etsem erişim için izin verir misiniz ? acil müşterim beklemekte alan ölçüsü almam gerek

    YanıtlaSil
  60. Merhaba Hocam,
    Öncelikle böyle değerli bilgilerinizi paylaştığınız için çok sağolun. Linke erişim izni verirseniz minnettar olurum. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  61. Merhaba emekleriniz için teşekkür ederim. Erişim verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hafta sonları hariç erişim izinleri aynı gün ya da ertesi gün veirliyor.

      Sil
  62. Kolay gelsin ben indiremiyorum programı yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağlantılarda sorun yok, nasıl bir sorun yaşıyorsunuz?

      Sil
  63. hocam bağlantıda indirme için erişim izni istiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, erişim izinlerini aynı gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  64. erişim izni verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  65. erişim izni alabilir miyiz kolay gelsin

    YanıtlaSil
  66. erişim izni alabilirmiyiz

    YanıtlaSil
  67. kly gls erişim izni alabilirmiyiz

    YanıtlaSil
  68. alan uzunluğu ölçmek için erişimi açabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  69. alan uzunluğu için erişim izni verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  70. Erişim izinlerini aynı gün içinde vermeye çalışıyoruz.

    YanıtlaSil
  71. erişim linki atarmısnız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erişim izinlerini aynı gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  72. erişim linki lütfen

    YanıtlaSil
  73. dostum dosya drivede izin istiyor ilgilenirsen sevinirim

    YanıtlaSil
  74. ERİŞİM VERİRMİSİNİZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erişim izinlerini aynı gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  75. Kürşad bey merhabalar, öncelikle emeğinize sağlık gerçekten çok faydalı bir eklenti. 2022 Corel Apple'de yüklü, bu işletim sistemi için uyumlu değil galiba doğru mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, makrolar VBA ile yazılıyor ve malum Apple tarafında VBA desteği yok. Bu nedenle maalesef MacOS sürümü ile uyumlu değil

      Sil
  76. Kürşat hocam merhaba, seçtiğim alanın (dikdörtgen) enini ve boyunu o alanın içine yazdıran bir makro mümkün müdür? Teşekkürler saygılar iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette mümkün. Aktif seçimden boundry box değerini alın.

      Sil
  77. Merhana, erişim talebim vardı yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  78. erişim izni verirmisiniz dosyaya

    YanıtlaSil
  79. erişim izni rica edebilirmyim . şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  80. Erişim izni istedim ama henüz yanıtlanmamış
    orhanb.yb.s@gmail.com

    YanıtlaSil
  81. Kürşat bey erişim izni istiyor

    YanıtlaSil
  82. Tansu BOLIŞIK25 Temmuz 2023 11:35

    Erişim izni rica edebilirmiyim. teşekkürler

    YanıtlaSil
  83. Erişim izni talebi gönderdim. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  84. kardeşim erişim izni vermeyecekseniz neden yayınlıyorsunuz

    YanıtlaSil
  85. Merhaba, erişime izin verir misiniz? Bade reklam. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erişim izni verilmiştir. İzinlerini gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  86. KÜRŞAT BEY ERİŞİM İZNİ İSTEDİM İİN VEREBİLİR MİSİNİZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erişim izni verilmiştir. İzinlerini gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  87. erişim izni verirmisiniz info@efka78.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erişim izni verilmiştir. İzinlerini gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  88. erişim izni verirm,s,n gsrreklam@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erişim izni verilmiştir. İzinlerini gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  89. erişim izni verirmisini meros9696@gmail.com

    YanıtlaSil
  90. Hocam ellerinize sağlık, erişim izni verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  91. hocam kolay gelsin erişim izni verebilir misin hakan.kucur@gmail.com

    YanıtlaSil
  92. erişim izni pls

    YanıtlaSil
  93. kolay gelsin erişim izni istiyor yardımcı olabilrimsiniz

    YanıtlaSil
  94. Kürşad bey merhaba erişim izni verebilirmisiniz proflazertech@gmail.com teşekkürler

    YanıtlaSil