20 Şubat 2008 Çarşamba

CorelDRAW'da Makro'lar

CorelDRAW Windows tabanlı bir yazılım olduğu için Microsoft'tan aldıkları lisanslar doğrultusunda programa özel geliştirmeleri yine Windows altyapısını kullanarak yapıyor. CorelDRAW Eski versiyonlarında CorelScript kullanırken şimdi tamamen Visual Basic otomasyonu kullanıyor yani VBA (Visual Basic for Applications). Corel makroları küçük eklentilerdir ve GMS formatındadır ve C:\Program Files\Corel\CorelDRAW Graphics Suite XX\Draw\GMS klasöründe bulunur.

Corel makrolarını nasıl çalıştırabilirim?Öncelikle Corel'i yüklerken Visual Basic For Applications seçeneği de yüklenmelidir. VBA corel install'ın içinde mevcuttur. Menüden Tools>Macros>Run Macro (X4 öncesi versiyonlar için Tools>Visual Basic>Play) komutuyla VBA penceresi açılır. Pencerede Macro Name kısmında eklediğiniz bütün makroları görebilirsiniz. Çalıştırmak istediğiniz makroyu seçip sağ üst bölümdeki Run butonuna tıklamanız yeterli olacak. Örnek olarak Oberon Calendar Wizard 'ı (Takvim oluşturma makrosu) deneyebilirsiniz. Calendar Wizard ile istediğiniz türde, dilde, yıl için takvim oluşturabilirsiniz.
Corel makrolarını nereden bulabilirim?
Corel makrolarını sürekli olarak CorelTürk'ten duyuracağım. Bunun dışında bedava makroları buradan, şuradan ve buradan indirebilirsiniz.

31 yorum:

  1. slm ben corelde VBA yı nasıl çalıştıracağımı bilmiyorum ve ögrenmek istiyorum bunu öğrenebilicegim bir site biliyormusunuz. leventipek03@mynet.com BU ADRESE GÖNDEREBİLİRMİSİNİZ.

    YanıtlaSil
  2. VBA her uygulama için kendine has komut setleri içerir. Konuyla ilgili malesef pek Türkçe kaynak yok. Genelde yayınlanmış makroları inceleyerek çözebilirsiniz. Corel'de VBA editör ile makroları düzenleyebilir, yeni makrolar yazabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. merhaba coreldraw makrolar ne işe yarar nerelerde kullanabiliriz.?

    YanıtlaSil
  4. Makrolar otomasyon için kullanılır. Fakat kapsamı o kadar geniştir ki CorelDRAW'ın yapamadıklarını yapmak için eklenti haline gelebilirler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinizdenn gözlerinizdeennn öperiiiimm..şu makroyu yazan arkadaşın farklı bişey daah yazmış olmnası da çok iyi oldu çünkü diğerini becerememiştimmmm.. corelturk artık benimsin. :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. CorelDraw X5 kullanıyorum ve makroları anlattığınız şekilde ilgili yere kopyaladım. Ancak, programı açtığımda "Makros" bölümünde hiçbir şey aktif değil. Bu nedenle makroyu kullanamıyorum. Acaba yaptığım yanlış birşey mi var? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. İşletim sistemim Windows7.

    YanıtlaSil
  7. http://corelturk.blogspot.com/2010/03/coreldraw-x5-yenilikler-macro-manager.html

    Buradaki yazı size yardımcı olacaktır. CorelDRAW X5 in makro yönetimi biraz daha farklıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burada bir yazı yok hatta hiçbirşey yok

      Sil
  8. excelde web sayfasından aldığım verileri
    her yenilememde otomatik satır ekletip
    alt alta nasıl yazdırabilirim örnek
    ilk veriler
    1 2 3 4 olsun veri yenile komutu verince
    üst satıra eklenmesini istiyorum nası yapabilirim saygılar

    YanıtlaSil
  9. Ya arkadaş işi uzun uzun anlatıp kafa şişirmek istemem ama çok mühim bir meseleyi halletti bu çok teşekkür ederim Allah kolaylıklar versin Dr. Keysan Gülen

    YanıtlaSil
  10. Rica ederim Keysan, nasıl bir meseleyi halletiğini merak ettim.

    YanıtlaSil
  11. Ozetlersek biz coğrafyacıyız bazı haritalarımızı harita programlarından once corel de cızmıstık haritada cızılen bır alanın ne kadar olduğunu kareleme ile yaklasık hesap ederken bu makro tam rakam ıle tam değeri aldık bu acıdan yardımcı olundu teşekkurler Keysan Gulen

    YanıtlaSil
  12. arkadaşlar corelda
    "boundary"
    seçeneği nerde beni bilgilendirir misiniz?

    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arange menüsünden Shaping alt menüsünün altında.

      Sil
  13. Power clip yapılmış bir objede aynı sonucu alabilseydik şahane olurdu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz açar mısınız konuyu? Neyi powercliplerde uygulamak istiyorsunuz?

      Sil
  14. run macro aktif değil seçemiyorum onu nasıl aktif hale getirebilirim

    YanıtlaSil
  15. 5 Senedir bu eklentiyi istisnasız her iş günü kullanıyorum. İşim gereği m2 hesaplamam gerekiyor, elim ayağım oldu. Emeğinize sağlık. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alan uzunluk hesaplayan makromuzdan bahsediyorsunuz sanırım... biz de bunları duyunca çok memnun oluyoruz ;)

      Sil
  16. MERHABA ARİAL KARAKTERİ COREL SAYFASINA GELDİĞİNDE TÜRKÇE KARAKTERLERİ GÖRÜNMÜYO CT_TR_Karakter_Düzeltici_1_0.gms İNDİRDİM AMA KURAMIYORUM YARDIMCI OLURMUSUNUZ TŞKLR

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşım kolay gelsin corel draw 5 kurdum winplot simgesi çıkmıyor yardımcı olurmusun

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Kürşad Bey, 2019 corel'in türkçeleştirilmesinin linkini (dosyaları vs.)paylaşabilir misiniz? Bir de yüklerken veya dönüştürürken programa zarar verir mi? kurarken İnternete bağlı olmazsak olmaz mı ? çok teşekkür ediyor, başarılı çalışmalar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tekke, programı satın aldığınız firmadan 2019 için içinde Türkçe ve İngilizce dillerinin bulunduğu kurulum paketini isteyebilirsiniz.

      Sil
  19. Ben 2021 corel kullanıyorum ama bu eklentiyi çalıştıramadım bi türlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CorelDRAW'ın kendi Calendar Wizard Makrosunu kullanabilirsiniz.

      Sil
  20. COREL 2020 kullanıyorum ama hiçbir macroyu kuramıyorum neden yardımcı olurmusunuz otomatik cros istiyorum

    YanıtlaSil