14 Ağustos 2012 Salı

CorelTÜRK RGB2CMYK Bitmaps 3.7

Hem yaz sıcaklarının hem de Ramazan ayı'nın getirdiği rehavetle uzun süredir pek fazla yazamıyorum. CorelDRAW X6.1 resmi duyurusu ve getireceği yenilikler beni heyecanlandırdı. Corel bir paket yayınlayacaksa ben de kendi makrolarımın güncel sürümlerini yayınlayayım dedim ve uzun zaman sonra ilk güncelleme olan CorelTÜRK RGB2CMYK Bitmaps makrosunun 3.7 sürümünü sizlerle paylaşmak istedim.

CorelTÜRK RGB2CMYK Bitmaps makrosunun bu 4. güncelemesi oluyor. Daha önce Sürüm 1., Sürüm 2 ve Sürüm 2.1'i sizlerle paylaşmıştım.

CT RGB2CMYK Bitmaps 3.7 ile CorelTÜRK makrolarının yeni arayüzüyle de tanışmış olacaksınız. Bundan böyle tüm CorelTÜRK makroları kendine has arayüzü ile, Türkçe ve İngilizce seçenekli olarak karşınıza çıkacak. CorelTÜRK Blog'un asıl amacı Türk Corel kullanıcılarına hizmet vermek olmasına rağmen farklı ülkelerden de gelen talepler neticesinde İngilizce dil seçeneğini de ekledim. Dil ayarları çok kolay... hatta ayar bile yapmanıza gerek kalmadan sadece dil simgelerine tıklayarak makroyu anında ingilizce ya da Türkçe yapabileceksiniz.

CT RGB2CMYK Bitmaps 3.7 bir kaç hata düzeltmesi içeriyor. Bunlardan en önemlisi artık kilitli nesnelere de müdahale edebiliyor. Bu da şu anlama geliyor; bir CorelDRAW belgesinde gruplu, powerclip içindeki, kilitli bile olsa tüm sayfalardaki bitmap'ler tek tıklamayla RGB'den CMYK'ya çevrilebiliyor.
CT RGB2CMYK Bitmaps kullanıcılarından gelen talepleri de değerlendirerek yeni bir özellik ekledim. 3.7 sürümüyle artık tüm bitmap'lerin çözünürlüğünü de tek tıklamayla değiştirebileceksiniz. Yapmanız gereken tek şey "Çözünürlük" seçeneğini açarak dpi değerini girmek. Bu şekilde yüzlerce bitmap'i sadece tek tıklamayla hem CMYK'ya çevirebilecek hem de çözünürlüğünü değiştirebileceksiniz. Özellikle matbaa sektöründe çalışan CorelDRAW kullanıcıları belgelerinde RGB bitmap unutma ve düşük ya da yüksek çözünürlüklü bitmap unutma riskini sıfıra indirecek.

CorelDRAW X3, X4, X5, X6 32bit, X6 64 bit ile uyumlu olan  ve tamamen ücretsiz olan CT_RGB2CMYK_Bitmaps_3.7 makrosunu buradan indirebilirsiniz...

Makrolarla ilgili yorumlarınız makroların geliştirilmesi için çok önemli, lütfen sorunları ya da isteklerinizi yorumlar bölümüne yazın ya da corelturk@gmail.com adresine gönderin.

CT RGB2CMYK_Bitmaps 3.7

Sürüm Geçmişi  ----------------------------------------------------------------------------------------

3.7
Tamamen yenilenmiş arayüz eklendi. Dil seçimini ve çözünürlük seçimini yeni arayüzden yapabilirsiniz.
Dil seçimi eklendi. Türkçe ve ingilizce olarak iki dilde kullanılabilir.
Kilitli Bitmap'lerin de düzenlenebilmesi eklendi. İşlem sonunda kilitli bitmap'lerin kilitleri açılır.
Çözünürlük seçeneği eklendi. RGB ve CMYK bitmap'lerin tümünü belirlediğiniz çözünürlüğe getirir.

2.1
CMYK'ya çevrilen RGB bitmaplerin sayısı rapor olarak mesaj kutusuyla gösterilmesi özelliği eklendi

2.0
İlk sürümdeki grup ve powerclip içindeki RGB Bitmap'lerin değişmeme sorunu çözülmüştür.
Makronun başındaki ibar CT olarak değiştirilmiştir.

Kurulum ve Kullanım -----------------------------------------------------------------------------------

1. CorelTURK_RGB2CMYK_Bitmaps3.7.gms dosyasını

X6 64 bit için c:\Program Files\Corel\CorelDRAW Graphic Suite X6\Draw\GMS klasörüne kopyalayın.
X6 32 bit için c:\Program Files (x86)\Corel\CorelDRAW Graphic Suite X6\Draw\GMS klasörüne kopyalayın.
X5 için c:\Program Files\Corel\CorelDRAW Graphic Suite X5\Draw\GMS klasörüne kopyalayın.
X4 için c:\Program Files\Corel\CorelDRAW Graphic Suite X4\Draw\GMS klasörüne kopyalayın.
X3 için c:\Program Files\Corel\CorelDRAW Graphic Suite 13\Draw\GMS klasörüne kopyalayın.

2. CorelDRAW açıksa kapatıp tekrar açın.
3. X4, X5 ve X6 için  Tools>Macros>Run menüsünü kullanarak CorelDRAW X4 Visual Basic For Applications Macros penceresini açın
   X3 için  Tools>Visual Basic>Play menüsünü kullanarak CorelDRAW X4 Visual Basic For Applications Macros penceresini açın

4. Macros in bölümünden CT_RGB2CMYK_Bitmaps3(CorelTURK_RGB2CMYK_Bitmaps3.7.gms) seçin
5. Run düğmesine tıklayın.
6. Açık olan dökümandaki tüm RGB bitmap nesneleri CMYK bitmap olarak değişecektir.
   (Çoklu sayfalı dökümanda bütün sayfalardaki RGB bitmapler, grup ve power clip içindeki RGB bitmapler ve kilitli nesneler dahil)

Kullanım notları --------------------------------------------------------------------------------------

1. CT RGB2CMYK_Bitmapss3.7 makrosu sadece RGB bitmap'leri CMYK'ya dönüştürür.
2. Dönüştürme işlemi kullandığınız RGB ve CMYK renk profiline göre yapılır.
3. Bitmap'lerin transparanlığı, çözünürlüğü gibi özellikleri etkilenmez. Sadece renk uzayları CMYK'ya dönüşür.
4. Corel çalışma sayfasında RGB bitmap'lerin sayısına bağlı olarak işlem uzayabilir.
5. Çözünürlük seçildiğinde tüm RGB ve CMYK bitmap'lerin çözünürlüğü değiştirilir.

Notlar ---------------------------------------------------------------------------------------

Bu makro ücretsizdir ve kaynak olarak http://corelturk.blogspot.com adresi gösterildiği takdirde bu makronun dağıtılması ve paylaşılması serbesttir. 
CorelTÜRK makrolarının hiçbirinde zararlı yazılım bulunmamaktadır.
Makroların kullanımından dolayı tespit edilen sorun bulunmamaktadır.
Buna rağmen ortaya çıkabilecek olan sorunlardan hiçbir şekilde makro yazarı sorumlu değildir.

www.corelturk.blogspot.com
cakir.kursad@gmail.com
(C)2012 Kürşad Çakır




34 yorum:

  1. Çok Teşekkürler Kürşad Hocam Ellerinize Sağlık Gerçektende Müthis Bir Paylaşım olmuş . .

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler kürşad hocam sonunda beklediğimiz kolaylık ellerimizde emeğinize sağlık bulunduğum ildeki arkadaşlarla paylaşacağım tanıtımını yapacağım

    YanıtlaSil
  3. beş sayfa açtım 5 adet rgb fotoğraf ayrı sayfalarda olmak kaydıyla ve boyutları farklı olmak şartıyla bütün belge içindeki beş fotoğrafta 2 sn içinde corel 6 da cmyk ya çevrildi 300 dpi değerinde bu muhteşem kolaylık yani tüm belgede ki rgb fotolar aynı anda çok hoş bir kolaylık;bir de bunun bütün belgedeki textleri (artistik,paragraf)convertleyen makrosu olsa ne müthiş olurdu sanırım tunçpagenum adlı bir makro vardı ben de var kullanmaya çalıştım sadece tek sayfa da bu işlemi yapıyor o makroda da birçok işlev var bazıları çalışmıyor x5 te ve x6 da diğer corel versiyonlarında çalışıyor olabilir;lens efectlerini istenilen dpi de cmyk rgb ya çeviriyor;yalnız çoklu dökümanda geçerli olan özellikler öyle yazılı olmasına rağmen tek sayfada geçerli oluyor;sanrım corel x5 ve x6 da böyle tam bilemiyorum ama gerçekten çok iyi çalışılmış bir makro düzenlenip güncellense çok işe yarar şu an da çok işe yarıyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım Tunç'un eski bir makrosudur bahsettiğiniz. Hatta Makrolar bölümümüzde de mevcut, dileyen indirip kullanabilir. Fakat güncellenmemiş olduğu için Grupların ve powercliplerin içindeki nesnelere müdahale etmiyor. Çoklu sayfalı belgelerde ve kilitli nesnelerle de çalışmıyor. Bunlar da risk teşkil ediyor. Kontrollü çalışırsanız faydalanabileceğiniz bir makro.

      Sil
  4. sizin makronuz powerclip içindeki rgb yi kilitli olduğunda da cmyk ye çeviriyor ve bütün belge de bunu yapıyor,yani çoklu belge de bunu da denedim çok başarılı tunç arkadaşın makrosunda gerçekten çok fazlaca kullanılacak işlevler var dediğiniz gibi güncellenmediği için çalışmıyor bir çoğu hepinize paylaşımlarınızdan dolayı teşekkürler kürşad hocam kolaylıklar diliyorum

    YanıtlaSil
  5. Hocam, elinize emeğinize sağlık.
    Çoook teşekkürler. Sizin makrolarınız zaten benim olmazsa olmazlarım....

    soyluedebiyat, arkadaşın bahsettiği tunçmakrosu benimde sık kullandığım bir makro kümesi. Walla yapan arkadaşa helal olsun birçok şeyi toplu bulundurduğu için halen de kullanıyorum. Ama aynen soyluedebiyat'ın da söylediği gibi x4,x5 ve x6 da yarım yamalak çalışıyor uyumlu değil. Ama yinede kullanıyorum.

    Hocam biliyorum yoğunsunuz, ama benzer bir toplu makro yazar mısınız?. Çok makbule geçerdi.
    1. Text Convertleme. Tüm çalışma kitabı yada tek sayfa ayrımlı.
    2. Şu an yazdığınız makro. RGB2cmyk (tabiki DPI seçeneğiyle)
    3. diğer renkleri CMYK yapan (vector nesneleri) bir makro (elimde bir tane var. gruplu iken çalıştırırsam tüm renkleri tek renk yapıyor :( )
    4. cross atma makrosu. (dz_CropMaker dan vazgeçemiyorum.)
    5. olmazsa olmaz :)Color Repleacer
    6. Lensleri bitmap yapan makro

    Tabi ben yüzsüzüm bunlar sadece aperatif.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kont, bahsettiğiniz işlevleri ve daha fazlasını yerine getiren bir makro var. Sancho'nun CDRPreflight makrosu. Fiyatı da çok uygun. Dilerseniz demosunu deneyebilirsiniz. http://cdrpro.ru/cdrpreflight

      Sil
    2. Birde linki işaretleyebilsem yada tıklayabilsem... tık tık yazacağım şimdi... :)

      Sil
    3. arkadaşlar o makro kümesi taa corel 12 versiyonundan kalma (2003-2004). ne yazık ki sonraki versiyonlara yazamadım, güncelleyemedim. hala işe yarıyorsa ne mutlu bana. saygılar. ;)

      Sil
  6. Hocam süper bir paylaşım olmuş. Az önce kullandım ve artık sürekli kullanacağım bir makro. Tekrar çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. Neden güldün ki... :) Gelişim aşamasını en iyi sen biliyorsun. Doğal olarak her özellik değiştiğinde yeni bir sürüm numarası ekleniyor. CorelTÜRK Makrosu bunlar... diğerleriyle karıştırmayalım lütfen :)

      Sil
    2. Kademeli ve kararlı çalışmalardan sonra, 3,7 nci ile varılan olumlu ve başarılı bu sonuca alkış sesimi eklemek isterdim lakin bununla ":)" ve belki şununla "lol" yetinmek durumundayız... nice.

      Sil
  8. merhaba kürşat bey, geçen gün size başka bir konu hakkında da danışmıştım ve yardımcı olmuştunuz, tekrar teşekkür ederim. bu makroya gelince, yenilenmiş özellikleriyle gerçekten çok faydalı olacak bir makro, özellikle çözünürlüğü de aynı anda yapabiliyor oluşumuz muhteşem olmuş.
    kürşat bey, ben corel da çok çok yeniyim ve azimle öğrenmeye çalışıyorum. size bu konuyla ucundan alakalı bir soru da sormak istiyorum. ben bir kaç aydır çok sayfalı bir çalışma hazırlıyorum ve sizlerden öğrendiğim kadarıyla her kullandığım görseli tek tek bitmap e convertliyorum ve cmyk ye çeviriyorum.. fakat az önce yukarıda bir arkadaşın yorumunu okuyunca kendi adıma dehşete kapıldım. şöyle ki; ben bu işlemleri sadece jpg türü resim dosyalarına uyguluyordum. oysa çalışmamda onlarca -belki yüzlerce- eps dosyalarından aldığım vektörel görseller var ve az önce baktığımda bu vektörlerin içinde fazlasıyla rgb renklerin olduğunu gördüm. ben bu vektörleri bitmap e çevirmemem gerektiğini öğrenmiştim zaten denediğimde de bozulmalar olmuştu. bu yüzden bunlardaki rbg leri de cmyk ye çevirmem gerektiğini düşünmemiştim.:(
    şimdi çalışmamda yüzlerce vektörde rgb var. bunları da cmyk ya çevirmem gerekiyor mu? bu arada işi matbaa baskısı için hazırlıyorum. bu sorumu yanıtlarsanız çok sevinirim. teşekkür ederim şimdiden..

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Müge,

    RGB renklerin CMYK'ya çevirilmesi durumu sizin kontrolünüzde olursa tabii ki daha iyi olur. Böylece daha sonra karşınıza çıkacak olan sorunları engellemiş olursunuz. Özellikle tek renk siyah olarak tahmin ettiğiniz renkler RGB den CMYK ya çevrilince 4 proses renkten oluşur ve sadece siyah basılarak daha iyi sonuç alınacak vektörlerde 4 renkten de baskı yapılacağı için register (renk oturma sorunu) ve dolayısıyla bulanıklık, baskı kayıklıkları yaşayabilirsiniz.

    Eğer RGB vektörlerde bu tarz sıkıntılar yaşamayacağınızı düşünüyorsanız PDF'e çevirirken otomatik olarak tüm vektörleri CMYK'ya çevirebilirsiniz. Böylece tek tek uğraşmak zorunda kalmazsınız. PDF göndermiyorsanız find and replace ile bir kaç tıklamayla belgedeki tüm RGB vektörlerin renklerini CMYK ya çevirebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  10. Anladım kürşat bey.. "find and replace" benim için bir çözüm olacak. yanıtınız ve desteğiniz için bir kez daha teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  11. daha kullanmadım ama bu teşekkürü kendime borç saydım

    YanıtlaSil
  12. Kürşat hocam size zahmet olacak ama corel için geliştirdiğiniz tüm macroları x7 versiyonu için güncelleyip paket halinde yayınlayabilir misiniz? İnanın çok işimize yarayacak Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm CorelTÜRK makroları X7 ile uyumludur. Sorun yaşadığınız makro varsa lütfen belirtiniz.

      Sil
    2. class not registered hatası alıyorum nedir bu hata ??

      Sil
  13. Kürşad Hocam bu makroya 300 dpi atlındaki resimlerin dpilarını değiştirmeyecek şekilde bir özellik yada düzenleme getirilebilir mi?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba
    Makro uygulamasıc coreldraw 8 de nasıl oluyor. Coreldraw 8 de gsm klasörünü bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GMS klasörünü kendiniz oluşturabilirsiniz.

      Sil
  15. ıyı gunler sızı yenı tanıyorum cok faydalı paylaşımlarda bulundugunuz bız corel kullanıcılarının hayatını kolaylastırdıgını goruyor ve tesekkur edıyorum. nacızane sunu soylemek ıstedım rgb cmyk cevırısınde yazıların veya convertlı yazıların cmykya cevrılemedıgını gordum. arayuz sadece resımler ıcın sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Makro isminin sonundaki Bitmap ibaresi sorunuzu cevaplıyor. Vektörleri CMYK'ya çevirmek istiyorsanız to CMYK adındaki makroyu blogta arama yaparak bulup indirip kullanabilirsiniz.

      Sil
  16. power cilp cmyk çeviremiyor çalışmıyor xmen_x54@hotmail.com emeil atabilirmisiniz neden olmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makro sadece Bitmap nesneler üzeirnde çalışıyor. Powerclip içinde bir RGB bitmap varsa bunu CMYK'ya çevirir.

      Sil
  17. The link does not work, says restricted access.

    YanıtlaSil
  18. erişim isteği var dosyada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erişim izinlerini genelde aynı gün içinde vermeye çalışıyoruz.

      Sil
  19. merhaba erişim izni verebilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  20. Teşekkürler Coreldraw 2021 de bile gayet güzel çalışıyor.

    YanıtlaSil