17 Eylül 2012 Pazartesi

CorelTÜRK MultiResize 3.5

CorelTÜRK Makroları'nı yenilemeye devam ediyorum. Çok sayıda kullanıcısı olduğunu bildiğim ve CT_RGB2CMYK Bitmaps' ten sonra ikinci sırada popüler olan CT_Çoklu Ölçülendirme makrosunu 3.5 sürümüne getirdik.

Öncelikle dünya genelinde makrolarımızı kullanan CorelDRAW kullanıcılarına da yönelik olması ve makroların daha evrensel bir kitleye hitap etmesi için CT_Çoklu Ölçülendirme makrosunun ismini değiştirdim. Bundan böyle CT_MultiResize adıyla yoluna devam edecek.

CT_MultiResize makrosunun ne işe yaradığını kısaca anlatayım... CorelDRAW'da birden çok nesne seçip bu nesneleri tekrardan boyutlandırmak isterseniz sadece seçimin tamamını boyutlandırırsınız. Seçimin içindeki her bir nesneyi yeniden boyutlandıramazsınız. İşte CT_MultiResize makrosu burada yardımınıza yetişiyor ve her bir nesneyi yeniden boyutlandırıyor. Özellikle taş dizimi ve LED işiyle uğraşan kullanıcılar her bir taşı ya da LED'i bir kerede ölçülendirebiliyor.

Daha detaylı bilgi için makronun 1.2, 1.3 ve 2.0 sürümlerine bakabilirler. Tabi 3.5 sürümünün önceki sürümlerden çok çok daha hızlı ve kullanıcı dostu olduğunu da belirteyim.

Tamamen ücretsiz olan CT_MultiResize 3.5 makrosunu buradan indirebilirsiniz. Makrolarımla ilgili her türlü öneri ve şikayeti corelturk@gmail.com adresine gönderebilirsiniz.


CorelTURK MultiResize 3.5
-------------------------------------------------------------------------
Sürüm Notları
-------------------------------------------------------------------------
1. Arayüz tamamen yenilendi.
2. Türkçe ve İngilizce olarak iki dil seçeneği eklendi.
3. Orantılı ölçülendirme daha kolay yapılabilmesi için genişlik ve
   yükseklik seçimi kısıtlaması getirildi. Genişlik seçildiğinde
   Yükseklik pasif olur. Yükseklik seçildiğinde ise genişlik pasif olur.
4. Hız optimizasyonu yapıldı.
   1.000 adet nesneyi birkaç saniyede yeniden boyutlandırabilrsiniz.
5. Tek seferde undo yapılabilme özelliği eklendi.
   1.000 adet nesneyi yeniden boyutlandırım gerial (undo) yaptığınızda
   1.000 kere geri alma işlemi uygulanmaz. Bir kerede tüm işlemi
   geri alabilirsiniz.

-------------------------------------------------------------------------
Kullanım
-------------------------------------------------------------------------
Ölçüleri değiştirilecek olan nesneleri seçip ölçüleri girin ve Ölçülendir
düğmesine tıklayın. Orantılı ölçülendirme için Orantılı seçeneğini seçin
genişlik ya da yükseklik ölçüsü girip ölçülendir düğmesine yıklayın.
Nesnelerin sabit kalmasını istediğiniz tarafını Sabit Nokta'dan seçin.

-------------------------------------------------------------------------
Sürüm Geçmişi
-------------------------------------------------------------------------
CT_Çoklu Ölçülendirme 2.0

1. Orantılı ölçülendirme özelliği eklendi (Yüksekliği Koru, Genişliği Koru)
2. Arayüzde küçük değişiklikler yapıldı
--------------------------------------------------------------------------
CorelTURK Çoklu Ölçülendirme 1.3

1. Referans noktası seçimi eklendi.
2. Arayüz değiştirildi.
3. Tab sıralaması ve tipografik hatalar düzeltildi
4. Birim varsayılan olarak milimetre (mm) ayarlandı
-------------------------------------------------------------------------
CorelTURK Çoklu Ölçülendirme 1.2

1. Referans Noktası Center olarak ayarlandı
2. Arayüz değiştirildi.
--------------------------------------------------------------------------

Bu makro ücretsizdir ve kaynak olarak http://corelturk.blogspot.com adresi
gösterildiği takdirde bu makronun dağıtılması ve paylaşılması serbesttir. 
CorelTÜRK makrolarının hiçbirinde zararlı yazılım bulunmamaktadır.
Makroların kullanımından dolayı tespit edilen sorun bulunmamaktadır.
Buna rağmen ortaya çıkabilecek olan sorunlardan hiçbir şekilde makro yazarı
sorumlu değildir.

www.corelturk.blogspot.com
cakir.kursad@gmail.com
(C)2012 Kürşad Çakır

81 yorum:

  1. Teşekkürler hocam. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. öncelikle böyle 1 site oluşturdugunuz için emeği geçen herkeze ayrı ayrı tşk ediyorum çalışmalarınızın devamını diliyorum

    YanıtlaSil
  3. 2.0 versiyonunu bana gönderebilirmisiniz. Hiç bir yerde bulamadım. Şimdiden teşekkür ederim.
    eloarts@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni sürümler yayınladığım için eski sürümleri kaldırıyorum. Neden 2.0 sürümüne ihtiyaç duyuyorsunuz? 3.5 ile arasında sizi etkileyen fark nedir?

      Sil
  4. süüüperrrrrrrr

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben bu makroyu ındıremedım bana yardımcı olabırlımısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İndirme bağlantısına tıklayın, dosyaları içeren bir pencere gelecek. Buradan .gms uzantılı dosyayı indirin.

      Sil
  6. tsk ederım yardımınız ıcın ındırdım pekı nasıl kurup kullanabılırım bunu

    YanıtlaSil
  7. Kürşad bey tsk ederim kurulumunu gerceklestırdım

    YanıtlaSil
  8. merhaba kürşad bey bende bu programı indirmek istiyorum yardımcı olabilirmsiniz çok çok acil.. seldayildiz.91@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İndirme bağlantısına tıklayın dosyalar karşınıza gelecek.

      Sil
  9. Bir sonraki sürümde büyük olasılıkla ekleyeceğim fakat zaman veremiyorum.

    YanıtlaSil
  10. lütfen biri bana link yollayabilirmi deli olcam indiremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıdaki "buradan indirebilirsiniz" yazan yere tıklayın. Dosya listesi karşınıza gelecek. Dosyaların üzerine fare imlecini getirdiğinizde sağ tarafta bir ok simgesi çıkacak. Ok simgesine tıklayıp "download" komutunu seçin.

      Sil
  11. corel x6'da kullanamıyorum acaba x6 ile uyumlu değilmidir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu makro 64 bit X6'nın son sürümü olan 16.4.1281 sürümünde denenmiştir, sorunsuz çalışmaktadır.

      Sil
    2. ben neden ınderemıyorum bı yarrdımcı olurmusunuzzz

      Sil
  12. x6 ile kullanamıyorum problem nedir?

    YanıtlaSil
  13. Bu makro 64 bit X6'nın son sürümü olan 16.4.1281 sürümünde denenmiştir, sorunsuz çalışmaktadır. Siz ne gibi bir sorunla karşılaşıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  14. 64 bitte sorun yaşıyorum daha önce x5 64 bitte bir sorun yaşamadım.
    Macroyu gerekli yere atıyorum corelin içindeyken macro gözüküyor fakat hiç açılmıyor.

    YanıtlaSil
  15. Macroyu açmayı başardım fakat şimdi de şöyle bi sorunla karşılaşıyorum programı her kapattığımda macroyu yeniden tanımlamam(load) gerekiyor.

    YanıtlaSil
  16. Makroyu gms klasörüne aymamışsınoz büyük ihtimalle.

    YanıtlaSil
  17. Oldukça yararlı ve faydalı bir macro... Değerli yazılım için teşekkürler üstad :)

    YanıtlaSil
  18. teşekkürler yaralı bilgileriniz için
    bu programı yapanlarında emeğine sağlık ama bence
    ücretli olması gerekir bu programın saygılar..

    YanıtlaSil
  19. Kürşad Bey öncelikle çok teşekkürler çok yararlı oldu.Ben bu makroyu buton olarak çevirmek istediğim zaman password istiyor benden yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, makrolarımın kaynak kodlarını paylaşmıyorum, üzgünüm.

      Sil
    2. Sorunu çözdüm yanlış yerden ekliyormuşum.Tekrardan teşekkürler iyi çalışmalar.

      Sil
  20. Merhabalar ben yeni yeni kullanmaya başladım. Kullandığım program COREL DRAW X6
    - Bilgisayarıma format atıldığı için ölçeklendirme işlemini yapamıyorum.
    sunduğunuz programı indirdim çalıştırmam için neyapmam lazım?
    Yardımcı olursanız sevirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Makro kurulum rehberimiz size yardımcı olacaktır. Rehberler bölümümüzde bulabilirsiniz.

      Sil
  21. merhaba,
    ben neden yükleyemiyorum?

    YanıtlaSil
  22. İşime yaradı ReSize, Teşekkür Ederim.

    YanıtlaSil
  23. meraba macroyu indirdim fakat corel dosyasına ekleyemiyorum yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makrolar sayfamızda makro yükleme ile ilgili dersleri ve rehberleri bulabilirsiniz.

      Sil
  24. hocam bu bir kere açıyor başka açmıyor bi bilgi veririmiwsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makro sorunsuz çalışıyor. CorelDRAW'ın hangi sürümünü kullanıyorsunuz?

      Sil
  25. Corel x8 de neden çalışmıyor?

    YanıtlaSil
  26. Corel x8 de neden çalıştıramıyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makro sorunsuz çalışıyor, ne gibi bir problem yaşıyorsunuz? Diğer makroları çalıştırabiliyor musunuz? Kullandığınız yazılım orijinal mi?

      Sil
  27. merhabalar,iyi çalışmalar ben x7 kullanıyorum bilgisayarıma indirdim makroyu fakat gms tıklayıp coreli seçiyorum ama kullanamıyorum bana yardım edermisiniz

    YanıtlaSil
  28. hocam merhaba corel draw grafic suite 2018 de makroyu çalıştıramıyorum. yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  29. Çok çok teşekkürler,elinize emeğinize sağlık
    ALLAH sizden razı olsun

    YanıtlaSil
  30. merhaba elips şekillerini daireye çevirek mümkün mü ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölçüyü orantılı vermezseniz hepsi aynı ölçü olmak koşuluyla daireye çevirebilir.

      Sil
  31. elinize sağlık.. çok iyi.. bir de yüzdesel olarak büyütüp küçültme ekleseymişsiniz tam olacakmış.. :)

    YanıtlaSil
  32. X3 te çalışan makro formattan sonra çalışmamaya başladı nedendir 32 bit ti eski sistem şimdi 64 bit 64 bit uyumlu mu bulmam lazım corel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. X3 çok eski bir sürüm, güncel sürümlerde sorun yaşamazsınız.

      Sil
  33. Version 20.1.0.708 kullanıyorum X8 fakat eklentiyi kullanmıyorum bir türlü.
    Ne olabilir sorun acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu makro belirttiğiniz sürüm ve son sürüm dahil tüm güncel sürümlerde çalışıyor. Yükleme yapamıyor olabilirsiniz. Makro yüklemek için Rehberler bölümümüze göz atın.

      Sil
  34. kolay gelsin kürsad bey yüklemesini nasıl yapılıyordu corele

    YanıtlaSil
  35. kürşad bey macroyu corel 2019 yükleyemedim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Vefa Çiçek,

      Rehberler bölümümüzde makro kurulum rehberi size yardımcı olacaktır.

      Sil
  36. merhaba kürşad bey ben bu proğramı bilgisayarıma indirdim ama yükleyemiyorum bana yardımcı olurmusunuz rehebere de baktım ama anlayamadım

    YanıtlaSil
  37. HELLO FRIEND, ct resier no work in corel2020? any soluiton please?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi Alexdarosa, it works on 2020 also 2021. Check VBA settings please.

      Sil
  38. hello friend, no work in corel 2020? any solution please?

    YanıtlaSil
  39. hocam programi bana gonderebilirmisiniz ? yada nasil indiriliyor onu soylermisiniz ? onceden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı okuduysanız indirme bağlantısını görmüş olmalısınız.

      Sil
  40. Merhaba, erişim izni verebilir misiniz? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  41. Can you please give me access? I've been using your macro for years now, but I switched computers.Thank you

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi Laryssa, nice to hear you use my macro for years. I shared the file with you. Enjoy it.

      Sil
  42. merhabalar erişim izini verebilir misiniz teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  43. merhaba kürşat bey erişim izini verebilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı gün için de ya da en geç ertesi gün erişim izinleri veriliyor.

      Sil
  44. merhabalar ben mac için nasıl indirebilirim bu macroyu bana yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, üzgünüm ama CorelTÜRK makrolarının mac sürümü bulunmuyor. Yeterli talep olursa mac sürümlerini de yapıp sunabiliriz.

      Sil
    2. Hocam merhaba iyi günler bende mac kullanıcısıyım ve CorelTurk makrolarına çok ihtiyacım var macos için makro yapmayı düşünüyor musunuz?

      Sil
    3. macOS tarafındaki talep çok az olduğu için şimdilik düşünmüyoruz.

      Sil
  45. Erişim talebinde bulundum lütfen onaylarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı gün için de ya da en geç ertesi gün erişim izinleri veriliyor.

      Sil
  46. Bom dia Professor...ao tentar aplicar o macro...esta pedindo password...senha...pode ajudar?

    YanıtlaSil
  47. Harika bir uygulama Kürşad bey teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  48. merheba benden erişim istior indirmeme izin vermior

    YanıtlaSil
  49. grafikercocukomer@gmail.com kürşat bey link atabilirmisiniz

    YanıtlaSil