15 Mart 2016 Salı

ve karşınızda... CorelDRAW X8

Yine uzun ve aslında hiç bitmeyen bir beta sürecinin ardından Corel’in grafik yazılım paketi CorelDRAW Graphics Suite’nin yeni sürümü yayınlandı. Bir kaç gün önce yine CorelTÜRK farkıyla sizlere yeni sürüm videolarını sunmuştum. Şimdi de kendisiyle tanışalım.


CorelDRAW Graphics Suite denince akla ilk CorelDRAW uygulaması geliyor. Hatta Corel dendiğinde de aynı durum söz konusu. Mesela şu tip söylemleri çok duyarız; “corelde yazıları konvertleyemiyorum” ya da “corel adobeden daha pratik”. Aslında burada “corel” olarak ifade edilmek istenen şey CorelDRAW Graphcis Suite’nin bir parçası olan CorelDRAW uygulamasıdır. CorelTÜRK Blog’ta her ne kadar diğer Corel yazılımlarıyla ilgili makaleler, haberler ve bilgiler yer alsa da bizim de ağırlık noktamız CorelDRAW’ın ta kendisidir. Bu nedenle CorelDRAW Graphics Suite X8’i size tanıtırken ağrılıklı CorelDRAW üzerinde duracağız. Neyse, yine çok uzattım, hemen başlayalım.


Öncelikle CorelDRAW Graphics Suite X8 önceki sürümlerden biraz daha farklı karşımıza çıkıyor. Her ne kadar onlarca yeni özellik içerse de benim gibi Premium Member (Premium Üye) iseniz sizin için pek de fazla bir şeyin değiştiğini söyleyemeyeceğim. Çünkü Premium üyeler X8 yeniliklerini 1 yıldan uzun bir süredir zaten kullanıyorlar ve her yeni güncelleme ile gelen tüm yeniliklere otomatik olarak sahip oluyorlar. Premium üye olmayanlar için ise oldukça eğlenceli ve keyifli bir kullanım sunan CorelDRAW GS X8 her yeni güncellemesi ile Premium Üyelere CorelDRAW X9 özellikleri sunmaya devam edecek.

Standart Üyeler için ne değişti? Gelen yenilikler nedir?

Standart Üyeler, X7 güncellemeleri ile gelen ve CorelTÜRK Blog’ta ballandıra ballandıra anlatılan :) yeni özelliklere sahip olacaklar. Bu özellikleri her X7 güncellemesi ile detaylı olarak inceleyip size aktardığım için sizleri o detaylı yazılara yönlendireceğim. Mutlaka her birini okuyun, çünkü çok detaylı anlatılmıştır hepsi. Belki ileride hepsini bir araya toplayıp tekrar yayınlarım.

CorelDRAW X8'deki yenilikler (X7 güncellemeleri ile gelen);

Premium Üyeler ve Standart üyeler için neler değişti? Ne gibi yenilikler geldi?

İşte burada bizleri gerçekten çok enteresan yeinlikler bekliyor. :)



Öncelikle CorelDRAW X8 tamamen yenilenmiş bir arayüzle geliyor.

X7 için de bu cümleyi kurmuş olabilirim fakat bu sefer gerçekten tüm arayüz değişti. Bildiğiniz gibi CorelDRAW ve CorelPhotoPaint X7’de belgeleri tab olarak çalışma, arayüz elemanlarını hızlıca ekleyip çıkarma, docker’lara hızlı erişim, belge pencerelerini uygulama dışına çıkarabilme, pencere başlığını ve kenar çizgi renklerini değiştirme, sayfa dışında kalan alanın rengini değiştirme, ön tanımlı arayüzler arasında hızlıca geçiş yapma gibi bir çok arayüz değişikliği getirilmişti (bunlardan bazıları sadece Premium üyeler içindi).


CorelDRAW X8 ve CorelPhotopaint X8’de ise bunlara ek olarak yıllardır beklediğimiz “koyu arayüz” geldi. Hani şu rakip Adobe Illustrator ve Adobe Phtoshop’un arayüzleri gibi koyu bir arayüzle çalışabileceğiz ve böylece bütün gün bembeyaz bir yazılım arayüzüne bakmak zorunda kalmayacağız ve gözlerimiz daha az yorulacak. Aynı zamanda çok yüksek çözünürlüklü monitörlerle çalışıyorsanız örneğin benim gibi 30 inç 16K (15,360 × 8,640 pixel) bir monitörünüz varsa (şaka şaka 27 inç 2560 x 1440 pixel kullanıyorum) simgeleriniz nokta kadar görünmek zorunda kalmayacak ve arayüzü anında dilediğiniz kadar büyütebileceksiniz.



Tamamen yenilenmiş arayüzü dememin bir başka sebebi de CorelDRAW ve PP’deki tüm simgelerin (yüzlerce) tamamen yeniden tasarlanmış olmasıdır. Yeni simgeleri ben pek beğenmedim ama alışılmayacak bir durum da söz konusu değil.

Güle güle BFN, hoş geldin CFM

En önemli ikinci yenilik ise her zaman elimizin altında olan ve font yönetimi konusunda oldukça basit ama bir o kadar hayat kurtarıcı olan Bit Stream Font Navigator’e veda ediyoruz. Yerine ise yeni nesil ve çok daha fazla özellik içeren ve bunu yaparken de aşırı detayla kullanıcıyı boğmayan Corel Font Manager geliyor.


Yıllardır BFN kullanan biri olarak CFM’nin basitliği hakkında şüphelerim olsa da kullandıkça gerçekten de hem basit hem daha kullanışlı hem de Windows font sistemini bozmayan bir yapıya sahip olduğunu gördüm.

Premium Member’lar X7 güncellemeleriyle gelen font listesi özelliklerini bilir. Hatta bu özelliklerin bir kısmı standart kullanıcılar için de gelmişti. İşte bu filtreleme özelliklerini ve daha fazlasını sunan Corel Font Manager performansıyla da beni oldukça etkiledi. Pratikte 5.000 üzerinde fontla deneme yaptım ve hız konusunda hiç taviz vermeden çalıştı. Yüzbinlerce font ile aynı hızda çalışacağını da söyleyebilirim (kaynak sağlam).

Corel Font Manager font kullanım alışkanlıklarınızı da tamamen değiştirecek emin olun. Bunları ilerideki günlerde detaylı bir inceleme yazısında size anlatacağım ama kendisi küçük ama işlevi inanılmaz büyük olan bir örnek vermekten de kendimi alıkoyamıyorum. Corel Font Manager kullanıyorsanız, CFM’ye ekleyeceğiniz her bir klasör, sisteme yüklemeseniz bile CorelDRAW ve CorelPhotoPaint içinden sisteme yüklenmiş gibi görülecek ve hiçbir fontu sisteme yüklemeden, sisteminizi şişirmeden CorelDRAW ile rahatlıkla kullanabileceksiniz. Güzel değil mi?


Connect’de değişiyor mu?


CorelCONNECT bildiğiniz üzere CorelDRAW Graphics Suite X5’in bir parçası olarak hayatımıza girdi ve Corel Clipart arşiviyle birlikte yüksek çözünürlüklü fotoğraflar, fontlar, pattern, dolgu, ıvır zıvır… Corel’in size sunduğu ne kadar grafik materyali varsa Connect Bulut servisine taşındı. Çok da iyi oldu çünkü tüm içeriklerimiz artık güncel. Örneğin Premium Üyesiniz ve bugünden itibaren CorelDRAW X8 kullanmaya başlayacaksınız, aynı gün tüm içeriğiniz güncellenmiş olarak bulut servisinde sizi bekliyor olacak.

CorelCONNECT aynı zamanda fotolia, istockphoto, flicker gibi üçüncü parti görsel sağlayıcıları da kendi bünyesinde barındırıyor. Yine ayrıca OneDrive hesabınızı CorelCONNECT üzerinden kontrol edebiliyorsunuz. CorelCONNECT ile ilegili detaylı bilgi sahibi olmak istiyorsanız buradaki makaleleri okuyabilirsiniz. Biz gelelim Connect’in CorelDRAW GS X8 ile nasıl geliştiğine.


Yukarıdaki görselden de anlaşılacağı üzere CorelDRAW ya da PP içindeki Connect docker’ının adı “Get More” olarak geliştirilmiş ve Connect’ten daha fazlasını sunuyor. Get More bir docker ve içinde Connect’i ve daha fazlasını barındırıyor. Bu en beğendiğim özelliklerden biri olmuş, şöyle ki;
Get More 3 sekmeden oluşuyor bu sekmelerden biri bildiğimiz Connect, diğeri ikisi ise “Apps & Plugins” ve “Extensions”.

Apps & Plugins sekmesi CorelDRAW Graphics Suite’nin size sunduğu ve isteğe bağlı olarak ayrıca indirilip yüklenmesi gereken yazılımları içeriyor. Bu yazılımlar kendi başına çalışan yazılımlar olduğu gibi (ekran görüntüsünde göreceğiniz gibi Corel Web Site Creator) plugin’ler de olabiliyor (yine aynı yerde göreceğiniz Benvista PhotoZoom).


Corel burada bir sistemin başlangıcını oluşturmuş ve temelini atmış gibi görünüyor. İleride çıkacak olan güncellemelerle bir çok yazılım be eklenti duyurulabilir ve bunları artık gözden kaçırmazsınız. Çünkü kullandığınız programın içinde size haber verecek bir sistem bu. Örneğin CorelDRAW Graphics Suite X7.6 güncellemesiyle gelen AfterShot yazılımı GetMore docker’ının altında Apps & Plugins sekmesinde görülebilir.

Extensions sekmesi iste yine aynı mantıkla çalışacak olan fakat tamamen sadece CorelDRAW için geliştirilen eklentileri içerecek. Nedir bunlar? Evet bildiğiniz CorelDRAW ve CorelPP makroları. Bu sistem beni daha çok heyecanlandırdı çünkü bu başlangıç daha çok üçüncü parti ürünlerin / makroların resmi olarak Corel tarafından sağlanacağı anlamına gelebilir. Yıllardır üçüncü parti firmaların kendi emekleriyle harikalar yaratarak 5-10$’a sattıkları makrolar heba olmaz ve Corel’in himayesinde daha çok kullanıcıya ulaşır diye düşünüyorum.

Burada söylemek istediğim bir başka şey ise CorelDRAW X8’i kurduğunuzda hazır gelen bazı makroların aslında kurulmamış olduğunu göreceksiniz. Örneğin Calendar Wizard, File Converter gibi makroları makrolar kısmında bulamayacaksınız. Bunları GetMore > Extensions sekmesinden indirip yükleyeceksiniz. İndirme ve yükleme işlemi 1 saniye sürüyor, hiç indirme ve yükleme gibi değil açıkçası. Yükleme yapabildiğiniz gibi kaldırma işlemini de buradan yapabiliyorsunuz.

Corel acemileri unutmadı.

Son olarak CorelDRAW Graphics Suite X8’de acemiler ve yeni kullanıcılar için uygulama içi bilgilendirmelerin bolca yapıldığı yeniliklerin getirildiğini de belirtmeden geçemeyeyim. Yeni “Take a Tour” ile bir çok şeyi hızlıca öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda yenilenmiş “Hints Docker” da daha fazla bilgi sizi bekliyor.

CorelDRAW Graphics Suite X8 ilk defa aynı gün 14 dilde piyasaya sürüldü. Bu dillerin içinde Türkçe’nin de olması Türkçe CorelDRAW kullananlar için güzel bir haber. CorelDRAW X7 Türkçe sürümü epey gecikmişti.

CorelDRAW Graphics Suite X8 deneme sürümünü coreldraw.com sitesinden indirip denemeye başlayabilirsiniz.


70 yorum:

  1. Çok teşekkürler hocam. Aşırı yoğunluktan x8 in çıktığını yeni öğrendim. Gerçi bekliyordum ama nezaman çıkacağını bilmiyordum. Takip edemedim bu sefer :)

    Özellikle yeni font sistemini çok merak ettim. Fırsat bulup incelemek için sabırsızlanıyorum.

    Merak ettiğim bir başka konuda geriye uyumluluk.
    Sanırım sistemde radikal değişikliklere gidilmiş. Ve yine Sanırım bazı şeyler geriye uyumlu olmayacaktır :( x7 de yazdığımız yazıların x5 ve altında sorun çıkartması, x7 de verdiğimiz bazı renk özellikleri alt versiyonlarda uyum sorunu çıkartması, x6 da yaptığımız (yedeklediğimiz) arabirim ayarlarının x7 de çalışmaması gibi.

    x7 yedek ayarlarım x8 de çalışacak mı?

    Benim en sevmediğim uyumsuzluk ise makrolarımın çalışmaması olacaktır. Umarım makrolarım çalışır. Geçmişte sürüm geçişleri yüzünden çalışmayan bir çok makrom oldu. O ne durumda hocam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki eski Workspace dosyalarını kullanamayacağız. Fakat ben bir kaç gün kullanımda zaten kendi arayüzümü ve kısayollarımı hiç zorlanmadan tekrar yaptım.

      Bunun dışında alt sürüm uyumluluk konusunda bir kaç husus (gaussian blur drop shadow gibi) dışında X7 ile aynı şekilde davranacak.

      Sil
  2. x8 i kurdum ama print yapınca dosyanın ismini vermiyor acaba benim x8 demi sıkıntı var yoksa programın aslındamı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Print yapınca dosyanın ismi" derken tam olarak neyi kastediyorsunuz? Dosya bilgilerini yazdırabiliyorum, bir sorun görünmüyor. Sizin bahsettiğiniz durum farklı mı?

      Sil
    2. dökümanı print yapınca kaydettiğiniz isim çıkmıyor ben ps olarak yazdırıyorum

      Sil
    3. İsim nerede çıkmıyor?

      Sil
    4. üstadım kusura bakmayın hemen cevap veremiyorum
      dosyanın ismini misal aliveli diye kayıt ettim kayıt ettikten sonra print yapınca normalde ps olarak yazdırınca otomatik olarak kayıt ismi ne ise onu kaydediyor x6 veya x7 ama x8 de bendeki o alan boş olarak çıkıyor

      Sil
    5. print to file penceresi gelince normalde dosya adı bölümü otomatik olarak dosyanın ismi ne ise onu veriyor du ama x8 orası boş tekrardan dosyanın adı ne ise onu tekrardan yazmak gerekiyor

      Sil
    6. Bu bir bug gibi görünüyor. Lisanslı kullanıyorsanız lütfen bana ulaşın. corelturk@gmail.com

      Sil
    7. kürşat bey lisanslı değil x6 lisanslıydı sıkıntı yoktu 7 lisansız ondada sıkıntı yoktu ama 8 böyle yapınca acaba proğramdamı eksiklik var acaba diye merak ettim

      Sil
  3. Neden halen Corel Draw'a lokal kontrol edilebilir bir çizgi kalınlığı aracı eklemiyorlar anlamıyorum. Bizim gibi Corel Draw'da illustrasyon yapanları neden dikkate almıyorlar ? Anlamakta güçlük çekiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adobe illustrator'deki "width" özelliğinden bahsediyorsunuz. Benim de çok istediğim bir özellik. Tekrar gündeme getirmek gerekiyor anlaşılan.

      Sil
  4. Aynen öyle. Corel'de bunu simule edebilmek için çizgiyi konvert edip manuel olarak el ile kalınlık veriyorum her seferinde. Illustrator'de yıllardır olan bir özellik oysa ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyu burada da dile getirebilir misiniz?

      http://community.coreldraw.com/talk/coreldraw_graphics_suite_x8/f/831

      Sil
  5. Bir de sizden bir isteğim olacak. Blog'unuzda bir galeri sayfası oluştursanız. Türk Corel kullanıcıları da yaptığı işleri paylaşsa. İyi olmaz mı? Corel denince insanların aklına çakılı olan " matbaa programı " klişesini kaldıran ilüstrasyonlarımızı paylaşsak.

    YanıtlaSil
  6. Kürşad hocam benim adım Ömer KOCADAL. Benim merak ettiğim ise, CDGS x8 Türkçe işletim sistemi üzerine kendisini Türkçe olarak kuruyor. Bu durumu sonradan nasıl İngilizce yapabiliriz ve daha önceki sürümlerde çalışan macrolar bu sürümde çalışır mı? Örneğin x7'de GMS dosyalarını C:\Program Files\Corel\CorelDRAW Graphics Suite X7\Draw\GMS klasörüne attığımızda makrolardan çalıştırabiliyorduk ama x8'de GMS klasörü yok. Bu durumda GMS dosyalarını nereye kopyalayacak ve nasıl çalıştıracağız.?

    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir GMS klasörü açın aynı yere ve makrolarınızı bu klasöre kopyalayın ;)

      Sil
  7. Corel X8 de QR KOD oluşturmayı göremedim kaldırıldı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Object menüsünde Insert QR Code komutu ile çalıştırabilirsiniz.

      Sil
  8. x8 de eski dosyaları açınca küçük i harfi kutucuk olarak açılıyor hatta Arial ile yazarkende i leri kutucuk yapıyor bunun bir ayarı varmıdır acama tşk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarı yok, sisteminizdeki fontlarda sorun var gibi görünüyor.

      Sil
    2. vardır bir ayarı mutlakada şuna bilmiyorum desenize bu sorunu bir çok kişi yaşıyor.. Fontlarda sorun olsaydı türkçe font arial indirip kurmamıza rağmen değişmiyor gene arial hep i harfini kare yapıyor 10 yıllık grafik tasarımcıyım çözemedim.

      Sil
    3. Biliyorum, ayarı yok. Fontlarınızda, sistem font önbelleğinizde, registry kayıtlarınızda, Corel Font veritabanınızda sorun olabilir. corelturk@gmail.com adresine örnek dosya gönderin inceleyelim.

      Sil
  9. iyi günler. x8 deneme versiyonunu indirdim kayıt yapmıyor. Neden acaba yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bir e-posta adresi ile kayıt olmayı deneyin.

      Sil
  10. gms diye bir montaj proğramı verdı window10 yükledim
    x8 de calışmıyor neden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Macro Manager ile load yaptığınızda makro görünmüyor mu yoksa makroyu çalıştırmak istediğinizde hata mesajı mı veriyor?

      Sil
  11. gms diye bir montaj proğramı verdı window10 yükledim
    x8 de calışmıyor neden

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Hocam
    Dil seçimini ingilizce yapamadım yardımcı olurmusunuz. Aşağıda belirtilen adımları uyguladım ama dil ayarı yine türkçe

    1. Denetim Masası> Programlar ve Özellikler penceresini açın.
    2. Listede CorelDRAW Graphics Suite X8 programı üzerinde tıklayın.
    3. Üstteki “Kaldır/Değiştir” düğmesine tıklayın.
    4. CorelDRAW Graphics Suite X8 penceresi açılır. “Düzenle” seçeneğini işaretleyerek “İleri” düğmesine tıklayın.
    5. Sonrasında 2 kere daha “İleri” düğmesine tıklayın.
    6. “Yükleme konumunu ve dilleri seçin” penceresinde alttaki listeyi kullanarak yüklemek istediğiniz dilleri işaretleyin.
    7. “Şimdi yükle” düğmesine tıklayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araçlar > Seçenekler > Genel bölümünde "Kullanıcı arayüzü dilini seçin" altındaki listeden İngilizce'yi seçip CorelDRAW'ı tekrar başlatın.

      Sil
  13. Öncelikle ilginiz için teşekkürler hocam orda da sadece türkçe dil var. İlk deneme sürümünü indirmiştim türkçe olarak gelmişti. Bende onun üzerinden serial numarasını girdim. Programıda bi kaç kez kaldırıp tekrar yükledim hep türkçe olarak başladı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme sürümü sadece Türkçe dil içerir. Satın aldığınız ürün dosyalarıyla yükleme yaparsanız ingilizce veya diğer dilleri de ekleyebilirsiniz.

      Sil
  14. hocam merhaba premium üye nasıl olunuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Premium Üyelik özelliği CorelDRAW X8 ile birlikte Upgrade Program adını almıştır ve ilk güncelleme ile birlikte yeni bir özellik (CorelDRAW X9 Özelliği) gelmediği için sadece extra içerikten faydalanabiliyorsunuz. Upgrade Program ülkemizde abonelik ve farklı modellerle satılıyor.

      Sil
  15. Merhaba ben kurulum yapmaya çalıştığımda önceki sürümü kaldırmanız gerekiyor gibi bir uyarı alıyorum problemi çözebilecek bir bilgi de bulamadım yardım edin lütfen teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ürün lisanslı ise wwww.destek.eti.com.tr adresinde bir bildirim oluşturun. Mutlaka dönüş yapılıp sorununuz çözülecektir.

      Sil
    2. Hocam ürün lisanslı değil maalesef hobi olarak taasarım yapıyorum o yüzden internetten indirdim bende x7 vardı tüm herşeyini kaldırdım %temp% dosyasından tutun da kayıt defterine kadar x7 ile alakası olan tüm her şeyi sildim,kaldırdım fakat hala olmuyor bir çözüm bulabilirseniz yardımcı olursanız çok sevinirim hocam teşekkürler.

      Sil
  16. http://hizliresim.com/LQly10 LÜTFEN YARDIM EDİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef lisanssız ürünlerde bu tip sorunlar yaşanabiliyor.

      Sil
  17. serial key nereden bulabilirm

    YanıtlaSil
  18. Yasal olmayan hiç bir paylaşım CorelTÜRK Blog'ta yapılmamaktadır.

    YanıtlaSil
  19. merhabalar ben corel x8 imde vectorleri açamıyorum. eski sürümlerde sürükleyip ekrana bıraktıgımda açılıyordu bu değişti mi acaba? şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. x8i nasıl yukleyebilirim. yardımcı olur musunuz? görselanlatım var mı?

    YanıtlaSil
  21. Arkadaşlar...özellikle Kürşad bey merhabalar orjinal lisanslı paket corel x8 i yeni formatladığım bilgisayara kurarken eski sürümü kaldırın hatası veriyor, formatladığım daha doğrusu önceki win 10 da wacom çalışma hatası verince üzerine yeniden win 10 kurdum ve tüm programları yeniden kurmaya başladım ki hepsi lisanslı ama corel x8 de böyle bir sorunla karşılaştım yardımcı olabilecek arkadaşlar bilgi verebilir mi

    YanıtlaSil
  22. Merhaba corel drawx6 lisanslı programımı dizüstü bilgisayarımdan masaüstüne taşımam gerekiyor ve ben hiç bişey bilmiyorum bu konuda. Kısa da olsa bir açıklama yaparsanız minnettar kalırım.

    YanıtlaSil
  23. İnternete bağlı olarak programı kaldırın. Sonra Yen'i bilgisayara kurum. Bu kadar.

    YanıtlaSil
  24. Merhaba.
    bilgisayarıma bir süre önce x7 kurmuş süresi bitince kaldırmıştım.
    şimdi x8 deneme kurmak istiyorum fakat "bir başka sürüm yüklü olduğu uyarısı" veriyor.
    programlarım arasında corel'in hiçbir sürümü mevcut değil!
    bu durumda ne yapmam gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MS Visual C++ runtime sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Sisteminizdeki MS Visual C runtime'ların tamamını kaldırıp CorelDRAW paketini tekrar yükleyin.

      Sil
    2. teşekkür ederim ms visual c++ 2005 ve 2015 arası 15 farklı sürüm vardı.onu kaldırmamın başka programlar için sakıncalı olacağını söyleyen bir arkadşım vardı.kaldırmadım haliyle o zaman.

      şimdi tamamını kaldırdım ve x8 deneme kurabildim.

      Sil
    3. Arkadaşlar sorunu o zaman çözmüştüm, şimdi yeni bilgisayarda da tekrar yaşayınca buradan yazayım dedim, x8 kurulumunu Kürşad Beyin de belirttiği gibi C++ dosyalarını silerek halledebiliyorsunuz, C++ 2015 silmeniz yeterli oluyor diğerlerini silmeseniz de olur

      Sil
  25. MSVC Runtime'ları daha sonradan kurulabildiği için diğer programlarla ilgili bir sorun yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
  26. corel x8 trial versiyonu indiriyorum ama açamıyorum.. nasıl aktif hale gelir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açamıyorum derken, indirdiğiniz dosya mı çalışmıyor?

      Sil
  27. iyi geceler ben coreldraw 8 indirdim kurulum yaparken şöyle bir hata verdi
    başka bir sürümü yüklü oldugundan bu ürünü yükleyemezsiniz. irünü yüklemek için
    önce mevcut sürümü kaldırmalısınız diyor ama kurulu degil

    YanıtlaSil
  28. Program ekle / kaldır'dan "Microsoft Visual C++" ile başlayan tüm programları kaldırın. Sistemi yeniden başlattıktan sonra tekrar CDGS paketini kurmayı deneyin. Kaldırdığınız programlar sisteminizde yüklü olan diğer yazılımların çalışmaması sonucunu doğruabilir, bu konuda sorumluluk sizdedir.

    YanıtlaSil
  29. Merhana 1 hafta önce coreldraw 8 i yükledim öncesinde 7 yüklüydü fakat hiçbirsekilde acilmiyordu coreldraw 8 le 20 sayfalık uğraş verici bi çalışma yaptım fakat bugün açılmadı bende kayitli e mail adresi istedi daha önceden kayit yapmıştım sifremi girdim birde code istedi fakat code emailime düşmedi nasil halledebilirim bu sorunu emegimin gitmesini istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CorelDRAW paketini lisans olarak mı, kutu olarak mı satın almıştınız?

      Sil
  30. Merhabalar hocam x8 açılmıyor rica etsem yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bir güncelleme yayınlandı... detaylarını gün içinde yayınlayacağız.

      Sil
  31. MErhabalar x8 kullanmaya başladım ama daha önceki çalışmalarımı açtığımda türkçe karakterlerde sorun yaşıyorum, sebebi ne olabilir? Örneğin küçük i yapmak istediğimde kutu şeklinde oluşturuyor ve font olarak times new roman seçili.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Windows font klasöründe sorun olabilir. Sistem fonltarının birden fazla kopyasını yüklemiş olabilirsinix.

      Sil
  32. Hocam bende de kurulum sorunu var. Bu bilgisayara ilk yükleyişim daha önce kurmadım. Sürekli bu hatayı alıyorum. Visual C++ 2015'i silip denedim olmadı, farklı sürümler denedim olmadı, korsan olarak portable yükleyim dedim olmadı, visual C++ tüm sürümleri kaldırdım regedit temizledim hala aynı hatayı alıyorum
    https://resimyukle.io/g/hxoEEXmXbV
    https://resimyukle.io/r/c4BQlJvXrk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Microsoft Visual C++ ve Microsoft Visual Studio ile başlayan tüm programları kaldırın, sisteminizi yeniden başlatın.

      Sil
  33. Microsoft visual adı geçen her şeyi kaldırdıktan sonra denedim, yine hata veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç, sorunun araştırılması gerekir ama X8 için yerel destek alamazsınız. Dilerseniz globalden destek talep edin.

      Sil
  34. Versiyon X8 değil 2021 aslında hocam. Aynı sorunu gördüğüm için buraya yazdım. X8, 2019-20-21 denedim hepsinde aynı hatayı alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman destek talep edebilirsiniz destek.eti.com.tr adresinden. Uzak bağlantı ile sorununuz incelenebilir.

      Sil
  35. Hata vermeden sanal makineye kurulursa dosyaları oradan alıp deneyeceğim

    YanıtlaSil
  36. Tamamdır hocam iletişime geçiyorum, teşekkürler.

    YanıtlaSil