24 Nisan 2008 Perşembe

Corel DRAW Kısayollar 2 (Hizalama ve Dağıtma)

Corel DRAW'da hizalama ve dağıtma (Align and Distribute) diğer porgamlara göre kısa yollarla daha pratik bir şekilde yapılıyor. Daha önce Corelde hizalama ile ilgili detaylı bir yazı yazmıştım. Burada da hizalama ve dağıtma ile ilgili kısayolların tamamını ekliyorum.

Hizalama Komutları Kısayol Tuşu Açıklama
Align BottomBSeçili nesneleri alttan hizalar
Align Center to PagePSeçili nesneleri sayfayı baz alarak ortalar
Align Horizontal CenterESeçili nesneleri merkezlerinden yatayda hizalar
Align LeftLSeçili nesneleri sol yanlarını baz alarak hizalar
Align RightRSeçili nesneleri sağ yanlarını baz alarak hizalar
Align TopTSeçili nesneleri üst kısımlarını baz alarak hizalar
Align Vertical CenterCSeçili nesneleri merkezlerinden dikeyde hizalar
Dağıtma Komutları Kısayol Tuşu Açıklama
Distribute BottomShift+BSeçili nesneleri alt kenarlarını baz alarak dağıtır
Distribute Centers HorizontallyShift+ESeçili nesneleri yatay merkezlerini baz alarak dağıtır
Distribute Centers VerticallyShift+CSeçili nesneleri düşey merkezlerini baz alarak dağıtır
Distribute LeftShift+LSeçili nesneleri sol kenarlarını baz alarak dağıtır
Distribute RightShift+RSeçili nesneleri sağ kenarlarını baz alarak dağıtır
Distribute Spacing HorizontallyShift+PSeçili nesneleri aralarında bulunan yatayda boşluğu baz alarak dağıtır
Distribute Spacing VerticallyShift+ASeçili nesneleri aralarında bulunan düşeyde boşluğu baz alarak dağıtır
Distribute TopShift+TSeçili nesneleri üst kenarlarını baz alarak dağıtır

Konuyla ilgili yardımlarından dolayı Corelbook yöneticisi Volkan'a teşekkür ederim. Diğer Corel kısayollar için buraya gözatabilirsiniz.

27 yorum:

  1. bu siteye illet oluyorum. sadece gelir maksatlı kurulmuş şişirme lüzumsuz içeriklerini kitaplardan devşirip dönüştürerek yayınlayan faydadan çok zararı olan zaman hırsızı bi blog burası. ne zaman saçma bişey söyleyen oldu ne zaman ben anlatıldığı gibi yapamıyorum yada anlatılanı anlamıyorum diyen biri oldu; nerden gördün öğrendin dediğim de bu siteyi kaynak gösteriyor. gene biri kaynak gösterdi geldim baktım hizalama ve dağıtma başlıklarına baktım zaman israfısınız. yazık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Öncelikle Hizalama ve Dağıtma kısayolları başlıklı bir yazıdan ne beklerdiniz? Bunu öğrenmek isterim.

      CorelTÜRK Blog 5 yılı aşkın bir süredir Türkiye'deki CorelDRAW kullanıcılarına karşılık beklemeksizin hizmet etmektedir. Blogta yayınlanan yazıların neredeyse tamamı yazarların kendi özgün yazılarıdır ve hiç bir yerden alıntı değildir. Bırakın kitaplardan devişrmeyi, CorelTÜRK Blog'ta yayınlanan yazılar her zaman alıntı yapılarak farklı ortamlarda yayınlanmış hatta CorelTÜRK Blog'tan bazı bilgiler izinsiz alınarak kitap bile basılmıştır.

      Yani durum sizin söylediğinizin tam tersidir. Yargılarınız CorelTÜRK yazarlarına hakaretten ibarettir. Blogun misyonunu öğrenmeniz için blogta yayınlanan 600'ün üzerindeki yazının bir kısmını okumanızı ve CorelTÜRK Blog yazarlarının kimler olduğunu bilmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  2. öncelikle karşılık bulacağımı düşünmüyodum mesajın yayınlanacağına da ihtimal vermiyodum tabii. nezaketli cevabınız için teşekkür ederim. önceki mesajmın kaldırılmasını talep ediyorum. özür diliyorum.

    sizde en azından bu kadar öğrenci ve meraklı siteye hucum ederken şu hizalama konusunu bi elden geçirin inanın bıkkınlık geldi makalenizin okurlarıyla uğraşmaktan. bari şuraya bir diktörgen üzerine 3 çizginin nasıl eşit aralıklarla hizalandığını açıklar bi yazı koyunda bizi de bu zahmetten kurtarın.

    tekrar teşekkür eder kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhaba,

      CorelTÜRK Blog'a yazılan yorumlar hakaret, küfür, yasadışı paylaşım gibi bazı sınırları aşmadıkça her zaman yayınlanır.

      Önceki mesajımda yazdığım gibi hizalama ile ilgili bu konuda sadece kısayollar verilmektedir. Bunun dışında bir yazımız daha var. Fakat daha detaylı ve açıklayıcı bi makaleye ihtiyaç varsa bunu dilerseniz siz yazın, biz de yayınlayalım. Böylece hem sizin sıkıntınızı çözmüş oluruz hem de bir CorelDRAW kullanıcısı olarak sizin de diğer kullanıcılara bir faydanız olur. Ne dersiniz?

      Sil
  3. öncelikle burada ki arkadaşlar gönülü olarak yardımcı olurlar;sorunuza gelince bir dikdörtgen çizin 8 cm yatay 3 cm dikey olsun dikdörtgeninin sol köşesine bezier tool ile çizginizi koyun 3 cm lik olacak burası seçili durumda iken transformation penceresinde ki ayarları yapın H=2 cm alttaki relative position seçili olsun copy 1 verin ve apply deyin her apply dediğiniz de 2 cm ye bu çizgiden koyacaktır eşitliğinin sağlamasını ise sağ köşeye çizginin tam üzerine bindiğinde emin olursunuz bu çizgi rengini kırmızı ile yaparsanız daha rahat görürsünüz;ilk baştaki ve sondaki köşelere binen çizgileri kaldırırsınız sonra hangi işlemleri yapacaksanız onları yaparsınız dikdörtnle birleştirmek istiyorsanız bu çizgileri ctrl+g tuşlarına basıp birleştirirsiniz saygılar

    YanıtlaSil
  4. pardon aceleci oldum google ile girdim.macrolarınız çok hoş ve faydalı.x5 teki draw stoneyi x6 ya nasıl geçirebilirim.malime gelen ders ve bilgiler çok faydalı devamlı ilerliyorum.videolarınız veya ders yazıları nasıl kopyalanabilir.bu siteye girip her seferinde bulmak zor oluyor.Tekrar ediyorum bendeki draw stone sanırım ilk çıktığında almıştım x5 ile kullanıyordum.x6 ya nasıl aktarabilir veya eski şifre ile yükleyebilirmiyim.Not:yeni bir masa üstü aldım laptoptan ona yüklemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  5. freehand pick ne işe yarıyor bir türlü bulamadım.kimsede yazmamış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Freehand Pick Tool dikdörtgen değil de serbest çizim modunda seçim yapmanızı sağlar.

      Sil
  6. bazı şeyleri kendinize göre anlatıyorsunuz.mesela mete semiz arkadaşımızın fill tool anlatımında aralara renk ilave edebilmek için renklerin üzerine gelip sol tuşu basılı tutarak şekilin üzerine getirip bırakın deseydi buluncaya kadar göbeğim çatlamazdı.ayrıca rica ediyorum shift,ctrl vs.tuşları hem sözle hemde şekille göstersinler.mete beyden bir ricam daha var.ses daha yüksek şekilde yüklenebiliyormu?ne söylediğini anlayabilmek için laptop un üstüne yatıyorum.bilgisayara indirip BS playerden çalışıyorum.net video hunterden yüklüyorum ses düşük oluyor.Bilgilerini paylaştıkları için tüm arkadaşlara sonsuz teşekkürler.bir de corelin videolarındaki vatandaş kimdir,ayrıca kürşat çakırın corelin sitesindeki ismini gördükçe gururlanıyoruz.BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mete Semiz'in videoları için yaptığınız yorumlar kendisine iletilmiştir. Dikkate alacağından şüpheniz olmasın.

      Sil
  7. Corelden print alırken, çalıştığım sayfanın yatay dikey durmu printerin default yatay - dikey durumu ile uyuşmuyorsa uyarıyordu... şimdi mesela printerin normal ayarlarında kağıt dikey, ben yatay bir çalışma yaptım. print ettiğimde hiç uyarı vermeden basıyor. haliyle çalışma düzgün çıkmıyor. bunun uyarı ayarı nereden bilen var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  8. CorelDraw x5 için Sag Tarafta olan Renk Seçimi kısayolu yok nasıl geri getirebilirim ?

    YanıtlaSil
  9. corel x7 de fiyat listesi çalışması yaptım her ürünün 20 tane kare içinde seri numaraları var 0400 başlayıp 4000 e kadar seri numarayı alt alta karelere yazman lazım bunun kolayı varmı yani corelde otomatik olarak mesela 0100 den başlayıp 5000 e kadar rakamları otoma tik yazacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Print Merge ile yapabilirsiniz. Blogta Print Merge etiketiyle etiketlenmiş bir çok yazı bulabilirsiniz. Ya da arama bölümünden Print Merge kelimelerini aratıp gerekli makalelere ulaşabilirsiniz.

      Sil
  10. Merhaba, sorumu örnekle sormak istiyorum, Düzgün eşkenar üçgenin içerisine merkezden kenar ortalarına çıkardığım çizgileri kenar çizgilerine nasıl bağlayabilirim?

    YanıtlaSil
  11. MERHABA CORELDE BARCOD HAZIRLIYCAM YALNIZ EDİT MENÜSÜNDE BARCODE İBARESİ YOK NASIL DAHİL EDEBİLİRİM MENÜYE ?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, ekteki görselde alttaki kutucukları üsttekiler gibi birbirine bitişik hale getirmenin kısayolu var mıdır? https://hizliresim.com/5GOoMd

    YanıtlaSil
  13. sa arkadaşlar coreldraw 7 formatında envelope ile düzenleme yaptıgım fontu convertleyince neden bozuluyor

    YanıtlaSil
  14. İsim bile vermeden olumsuz yorum yapmak, alacaklı gibi hesap sormak ne kadar kolay değil mi? Paylaşılan her şey kutsaldır. Emeğe biraz saygılı olalım lütfen. Anlama kabiliyeti olana çok açıklayıcı bir döküman.. Emeği geçenlere teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  15. Üst üste olan birden fazla nesneyi yan yana nasıl açarız kısayol varmı tek tek açmak zor oluyor

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, corel draw da yön tuşlarına basınca nesneyi siliyor neden olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyin.

      Sil
    2. nudge distenceyi 0,5 yaptım düzeldi. çok teşekkür ederim dönüş için

      Sil