3 Nisan 2008 Perşembe

Corel DRAW X4 Türkçe

Geçenlerde Türkçe program kullanımı, Türkçe CorelDRAW ve CorelDRAW'ı Türkçeleştirmek ile ilgili bir yazı yazmıştım. Teknik terimler ve alışkanlık nedeniyle Türkçe program kullanmayı tercih etmiyorum fakat CorelDRAW X4 Türkçe için oldukça talep olduğunu gördüm. Corel Türkiye distribütörü Eti Bilgisayar şimdilik CorelDRAW Graphic Suite X3'ün Türkçe olarak satışına devam ediyor. Peki Türkçe Corel DRAW X4 nerede kaldı? Eti Bilgisayar'ın sitesinde malesef CorelDRAW X4'ün Türkiye'ye geldiğine dair bir ibare olmamasına rağmen ülkemizde satışa sunulmuş durumda. Eti Bilgisayar Türkçe CorelDRAW X4 için Haziran-Eylül 2008 arasında bir tarih veriyor. Ne diyelim, Corel X4 Türkçe kullanmak isteyenler resmi olmayan bir Türkçe yama gelene kadar Eti Bilgisayarı beklemek durumundalar.

Yazarın notu: Corel DRAW X4 Türkçe sürümü Aralık 2009 tarihinde Eti Bilgisayar tarafından satışa sunuldu.

4 yorum:

  1. CorelDraw ne zaman Türkçe Tireleme yapacak? Bunun için bir çabanız var mı?

    YanıtlaSil
  2. Kişisel olarak bir girişmde bulunmadım fakat konuyu gündeme getireceğim. Bu soruyu asıl Eti Bilgisayara sormak gerek.

    YanıtlaSil
  3. mrb ben 2 ay kadar corel eğitimi aldım ve programı satın almak için araştırma yaptım ve sonuç şu nette var baskıcılarda var heryerden rahat bi şekilde elde edebiliyorum ve hiç tehlikesi yok biz senelerce kullanıyoruz diyorlar aptalmısın sen para verip alıcaksın netten indir kullan dediler .ve ben siize soruyorum ben neden bu kadar kolay ulaşılan bişeye 5oo dolar vereyim yada siz eti bilgisayar neden bu işi bu kadar boş vermiş mi diyeyim ?????????????????**

    YanıtlaSil
  4. Tam olarak ne demek istediğinizi anlamadım. Neden 500 dolar para vereyim sorunuz cevabı sizde. Neden vermeyesiniz? Ülkemizde denetimler tam olarak yapılamadığı için korsan kullanım tabii ki fazla.

    Eti Bilgisayar firmasıyla hiç bir alakam olmamakla beraber sadece Corel Corp.'un Türkiye distribütörü olduğu ve Corel yazılımları konusunda ülkemizdeki en yetkili merci olduğu için bazı yazılarımda mutlaka adı geçmektedir. Yoksa bir reklam, maddi çıkarım ve beklentim yoktur.

    Yalnız şunu söylemeliyim. Mümkün olduğu ölçüde kullandığınız yazılımların paralarını ödeyin ki yazılımları üretenler de bunları sürekli geliştirebilsin.

    YanıtlaSil