26 Mayıs 2011 Perşembe

CorelDRAW X5 Service Pack 3 indirilebilir.

CorelDRAW X5 Servis Paket 3 yayınlandı. CorelDRAW tarihinde sanırım bir ilk. İlk defa üçüncü servis paket yayınlanıyor. SP3 ile yapılan düzeltmeler şu şekilde.
Suite Çapında
  • Büyük biteşlemleri Web için Kaydet iletişim kutusunu kullanarak sorunsuz bir şekilde export yapabilirsiniz..
  • Artık PhotoZoom'dan verilen JPEG sıkıştırılmış TIFF dosyalarını açabilirsiniz.

CorelDRAW X5

  • Nesnelere Zarf veya Perspektif efektleri uygulanmış bir grup taşınırken, artık görüntüleme sorunlarıyla karşılaşmayacaksınız.
  • Izgara veya kesişim ayarları değiştirildikten sonra CMYK renkleri ağ dolgularda muhafaza edilir.
  • PowerTRACE'teki ayarları herhangi bir sorunla karşılaşmadan değiştirebilirsiniz.
  • Artık, anahatsız degrade dolgular biteşlemlere dönüştürüldüğünde gri pikseller görünmez.
  • Adobe CMM kullanırken büyütme ve küçültme yaptığınızda, belge paletinden doldurulan nesnelerdeki CMYK spot renkleri artık düzgün bir şekilde görüntülenir.
  • Belge paletindeki Pantone renkleri, özel spot renkleri olarak değil, Pantone renkleri olarak kaydedilir.
  • İngilizce semboller İbranice metne doğru bir şekilde yerleştirilir.
  • Artık, paragraf metin çerçevesine büyük miktarda Türkçe metin yapıştırmak, uygulamanın kilitlenmesine neden olmaz.
  • Kenarları yumuşatma, hem nesnelere hem de nesnelere dönüştürülmüş metinlere tutarlı bir şekilde uygulanır.
  • Sanal Segment Silme aracı, eğrinin silinecek kısmını doğru bir şekilde algılar.
  • Bir dosya, sürüm 14'e kaydedilip yeniden açıldığında, ağ dolgu boyutları muhafaza edilir.
  • Şeffaflıklı biteşlemi büyütmek veya küçültmek artık uygulamanın kilitlenmesine neden olmaz.
  • Özelleştirilmiş araç çubuklarındaki Biteşleme Dönüştür denetimleri doğru bir şekilde etkinleştirilir ve devre dışı bırakılır.
  • Artık, sayfa çözünürlüğünü değiştirmek Nesne Özellikleri penceresinde belirttiğiniz anahat kalınlığını etkilemez.
  • Artık Seçme aracıyla, seçilmemiş bir Mükemmel Şekil karakterinin üzerine gelindiğinde uygulama kilitlenmez.
  • Eksik yazıtipleri olan dosyalar için Panose yazıtipi değişimi doğru bir şekilde görüntülenir.

Corel PHOTO-PAINT X5

  • Artık, ekran görüntülerinizi (Print Scrn) yeni görüntülere yapıştırdığınızda ve yeni nesneler oluşturmak için maske araçları kullandığınızda uygulama kilitlenmez.
  • Artık, sırasıyla Kopyalama, Yapıştırma ve Zeminle Birleştirme görevleri gerçekleştirildiğinde uygulama kilitlenmez.
  • Renk Değişimi iletişim kutusu seçilen renkleri artık doğru görüntüler.
  • Artık bir .cpt dosyasını çift tıklattığınızda uygulama daha hızlı başlar.
  • Bir nesneyi sürükleyerek çevirdiğinizde, nesnenin boyutu korunur.
  • Kanallar penceresini 48-Bit RGB dosyalarıyla kullanmak artık uygulamanın kilitlenmesine neden olmaz.
  • Nesneleri kısayol tuşunu kullanarak birleştirmek, pencere veya menü komutu gibi çalışır.

Corel CONNECT X5

  • Yazıtipi küçük resimleri, Windows Vista ve Windows XP'de doğru bir şekilde gösterilir.
  • Önceki servis dosyaları uygulandıktan sonra, Corel CONNECT'teki arama sonuçları ve sık kullanılanlar muhafaza edilir.

Yazdırma

  • Lenslerin altında metin içeren sayfalar düzgün bir şekilde yazdırılır.

Filtreler

  • AI - Artık çok renkli desen dolguları, üzerine yazdırma bayrağı varsayılan olarak açık olmadan verilir.
  • AI/PDF/EPS - Ağ dolgularındaki spot renkler dosya alma sırasında doğru bir şekilde muhafaza edilir.
  • AI - Açık eğrilerdeki dolgular alınan dosyalarda korunur.
  • Sisteminizde GhostScript yüklü olduğunda, PDF'ye dönüştürülen ESP dosyaları artık boş görünmez.
  • PDF - Sembol konumları dosya verme sırasında muhafaza edilir.
  • Artık, siyah beyaz görüntüler içeren PDF dosyalarını açıp bunları herhangi bir kaydetme hatasıyla karşılaşmadan kaydedebilirsiniz.
  • Sisteminizde GhostScript yüklü olduğunda, PDF dosyalarına dönüştürülen EPS dosyaları doğru bir şekilde alınır.
  • SVG dosyası boyutları düşürüldü.

RAW kütüphaneleri

RAW kütüphaneleri aşağıdaki yeni fotoğraf makinesi modelleri desteklenecek şekilde güncellendi.
  • Güncellenmiş renk matrisleri
  • Nikon NRW ve Samsung SRW dosyalarından doğru fotoğraf makinesi WB okuma
  • Samsung WB2000'den yüksek ISO görüntüleri
  • Nikon D3100, D7000, P7000
  • Panasonic FZ40, FZ100, LX5
  • Samsung WB2000
  • Nokia X2
  • Canon SX120, PowerShot G12
  • Hasselblad H4D
  • Sony SLT-A33, SLT-A55V
Bu servis paketi yükledikten sonra sürüm numaraları ise şöyle olacak:

Uygulamaİlk Sürümün Sürüm NumarasıHizmet Paketi 1 ile Sürüm NumarasıHizmet Paketi 2 ile Sürüm NumarasıHizmet Paketi 3 ile Sürüm Numarası
CorelDRAW15.1.0.486/488/48915.1.0.58815.2.0.66115.2.0.686
Corel PHOTO-PAINT15.1.0.486/488/48915.1.0.58815.2.0.66115.2.0.686
Corel CONNECT1.02.0.0.5882.0.0.6612.0.0.686

SP3'ü buradan indirebilirsiniz. Hiç bir servis paket yüklemediyseniz SP3 size yetecek. Çünkü SP3, kendinden önceki tüm yamaları ve hotfixleri içeriyor.


Hızlı takibi için KontDRACULA'ya teşekkürler.

ilgili konular:
CorelDRAW Yamalar
CorelDRAW Patches, Updates, Güncelleştirmeler
CorelDRAW sorunları ve çözümleri

22 yorum:

  1. TIFF dosyaları dediğiniz gibi JPEG yada ZIP sıkıştırmalı Corel içine alınabiliyor. Photoshop dan yaptığım JPEG ve ZIP sıkıştırmalı dosyalar sorunsuzca açıldı. Ama halen Alfa kanallarıyla sorun var. TIFF dosyada Alfa Kalanı varsa düzgün alınmıyor.

    Gerçi şimdi X4 ile baktım ama yine açıldılar. sanki eskiden açılmıyordu ??? hatta sankisi yok. ben bu sebeple özellikle Sıkıştırma uygulamıyordum.

    Bu arada Sanal Segment Silme aracı yada Mükemmel şekil karakteri ney yaw :)

    Yaw yukarıdaki özellikleri okudukça ben corel bilmiyormuşum dedim...

    Mesela;
    Paragraf metin çerçevesine büyük miktarda türkçe yapıştırmak

    Sanal segment silme aracı!!! Eğrinin silinecek kısmını doğru şekilde algılar..

    :)

    YanıtlaSil
  2. Güldürdün beni :)

    CorelDRAW'ı Türkçe kullanmak istemeynlerdendin değil mi. Sebebi bu işte.

    Sanal Segment Silme = Virtual Segment Delete
    Mükemmel Şekil = Perfect Shape

    "Paragraf çerçevesine büyük miktarda Türkçe metin yapıştırmak" doğrusu bu. Eksik yazmışsın. Anlam hatası yaratmışsın. Yoksa adamlar iyi çalışıyorlar Türkçe'leştirmeyle ilgili.

    YanıtlaSil
  3. Tek sorun bu olsa. :)
    dedim ya corel i bilmiyorum anlaşılan

    "Paragraf çerçevesine büyük miktarda türkçe metin" yapıştırmak nedir ve nasıl yapılır :) belki biliyorumda ama ne demek istendiğini anlamadım :)

    Pragraph Text İÇİNE yazı yapıştırmak mı?

    walla anlamadım :)

    Virtual Segment Delete ne işe yarar? hiiiiç işim olmadı kendisiyle :) orda öyle 10 senedir duruyor :)

    Perfect Shape nedir biliyorum ama onada ihtiyacım olmadı. bir iki defa kutu yaparken köşeleri kesmek dışında (ne alaka demeyin :) ) pek kullanmadım.

    Corel konusunda eksiğim çok anlaşılan.

    Sayenizde biraz daha öğreniyorum.

    YanıtlaSil
  4. Paragraf konusunu doğru anlamışsın.

    Virtual Segment delete ise vektörel çizimlerle (genelde teknik çizim diyelim) ilgilenenlerin işine yarayacak bir araç. Aslında ben de sık kullanmıyorum. Pek ihtiyacım da olmuyor. Ama ihtiyaç duyanlar var elbette.

    Perfect Shape, hazır çizimler. Oklar, yıldızlar, geometrik şekiller vs. Bunları da zaman zaman kullanabilirsin aslında.

    YanıtlaSil
  5. Perfect Shape'i biliyorum da her zaman kendi çizimlerimi yaptığımdan ihtiyaç duymuyordum.

    Paragraf konusuna gelince; dışarıdan paragraf içine sayfalarca yazı kopyaladım. (word 'den aynı anda 30-40 sayfadan bahsediyorum) sadece 2-3 defa çökmüştür. dediğim gibi onu da sabırsızlığıma yormuştum. (ctrl+v der demez alt-tab la başka bir işe daldığımdan)

    Daha orada anlamadığım çok şey var.
    şeffaflık biteşlem: sanırım transplan lens verilmiş bitmap resim oluyor. bununla oynandığında corel çöküyor muydu. rastlamadım.

    ağ dolgu boyutları ne :)

    YanıtlaSil
  6. Çaktırmadan özel ders alıyorum ha :)

    YanıtlaSil
  7. ağ dolgu boyutları = mesh fill size

    YanıtlaSil
  8. mesh fill, zaten stabilitesi yüzünden en gıcık olduğum corel aracı. Çok sık ihtiyaç duyarım ama hem mesh kullanılan dosya açıldığında sistemi gereksiz kastığından hemde mesh kullanırken çok fazla çökme yaşadığımdan, bu aracı pek sevmem ve kullanmam. Halbuki düzgün çalışsa süper işime yarayan bir araç...

    Bu SP'de düzeltme x4 kayıttan x5'e geçiş için ama bakalım düzelme var mı diye daha çok kullanacağım.

    Yazılarınız ve aydınlatmanız için çok teşekkürler Kürşat bey.

    YanıtlaSil
  9. Mesh daha çok illustrasoynla ilgilenenlerin aracı. Fakat ara sıra ihtiyaç da duyulmuyor değil.

    Ben mesh kullanırken hiç çökmeyle karşılaşmadım. Özel bir durum yaşıyorsan sorunlu dosyayla birlikte bana gönderebilirsin.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Kürşad Bey
    X5'de kayıt esnasında program hata verdiginde yada başka bi nedenle sonlandırıldıgında çalışma dosyası bozuluyordu. Bu sorunda düzeltildi mi acaba bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  11. Dosya kaydetme sırasında program hatası durumunda dosya bozulabilir. Bu bir bug değildir. Asıl hata programın çökmesidir.

    X5 kullanıyorsanız daha şanslı olabilirsiniz. Çünkü X5 kurulumundan sonra auto-backup özelliğini kapatmadıysanız varsayılan olarak 20 dakikada bir dosyanız temp klasörüne kaydedilir. temp klasörüne gözatın.

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler. X5 kullanmaya başladıktan sonra kayıt sırasında çökme sorunuyla daha sık karsılasıyorum. başka sp de çıkmaz artık. X6 ya düzelir inş yada daha az karşılaşırız.

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar, X5 te çalışılan bir dökümanı düşük versiyon kaydettikten sonra, açılması hayli zor oluyor, bu çok büyük bir döküman da da aynı küçük bir kare de de aynı, düşük versiyona çevrilip açılmak istendiği zaman sorun yaşıyorum, Bu Konuda yardımcı olabilirmisiniz ?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,
    rectangle tool kullanarak bir kutucuk oluşturup içerisini pattern fill kullanarak doldurduğumda dolgu yaptığım şekli advanced tan create butonuyla değiştirebiliyordum fakat bir kaç denememde değişmediğini görüyorum bunun sebebi ne olabilir bilgi verebilirmisiniz?

    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  15. Arkadaşlar siteyi tesadüfen buldum ve anket dikkatimi çekti Türkçe Coreldraw tabiki oyumu evet kullanmak isterdim olarak kullandım.Türkçe corel varmı varsa Türkçe coreli nereden edinebiliriz?

    YanıtlaSil
  16. CorelDRAW X5 sürümü orijinal orijinal Türkçe olarak ülkemizde satılıyor. Yama, ilave vs değil, tamamen Corel firması tarafından Türkçe olarak üretiliyor.

    Eti Bilgisayar size bu konuda yardımcı olacaktır.

    YanıtlaSil
  17. COREL DRAW X5 - COREL DRAW 12 2 SİDE VAR BNDE ÇİFT BİLGİSAYAR KULLANIYORUM EVİMDE FAKAT GRAFİKER DEĞİLİM AMA UĞRAŞMAYI SEVİYORUM ONA GÖRE DE YAZI KARAKTERİ BULAMIYORUM X5'ŞE YAZI ŞEKİLLİ YAZI KARAKTERLERİ BULMAM MÜMKÜNMÜ ?

    YanıtlaSil
  18. Yazı karakterleri programa bağlı değildir. Bir çok ücretsiz yazı karakteri indirebileceğiniz internet siteleri var. Örneğin www.dafont.com

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Kürşat,
    Hatice hanım abartmamış, daha önce siteni incelemiş iolsaydım tüm çalışanlarıma ve meraklılarına önerirdim. Ücretsiz okul gibi olmuş :D tebrik ediyorum. Fahri Pelit

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fahri bey. Elimden geldiği kadar Corel kullanıcılarına yardımcı olmaya çalışıyorum.

      Sil
  20. corelimde bazı tuşlar görev görmüyor çözüm için yardımcı olurmusun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hangi sürümü kullanıyorsunuz? Hangi komutlar çalışmıyor?

      Sil