20 Mayıs 2014 Salı

İpucu: CorelDRAW'da her dosya biçimini açabilirsiniz.


Tüm CorelDRAW kullanıcılarına merhaba...

Başlıktan da anlaşıldığı gibi tüm dosya biçimini açabileceksiniz. Bunu şöyle tarif edeyim; sizde yüklü olmayan fontlarla tasarlanmış bir PDF dosyası düşünün ve bu dosya içerisindeki hiçbir yazı maalesef convertlenmemiş olsun... bunu CorelDRAW'a atmak imkansız gibi olsa gerek... Uzun bir süredir CorelDRAW kullanıcısıyım ve bu problem ile çok uğraştım.


Bu zor engeli aşabilmek için ihtiyacınız olan tek program: Adobe Acrobat Pro. Bu programı yüklediğinizde zaten bilgisayarınıza AdobePDF adında sanal bir printer tanıtılacak. Corel'e atacağınız dosyayı AdobePDF yazıcısına gönderin sonrasında oluşturulan PDF'i Adobe Acrobat Pro ile açın. Farklı kaydedin (Save as) ve dosya uzantısını "PostScript" (*.ps) olarak seçin. Oluşturulan .ps formatını CorelDRAW'a atın. Göreceksiniz ki sizde olmayan ve convertlenmemiş yazı fontu, beraberinde gelen çoğu çizim objeleri CorelDRAW'a sorunsuz aktarılacaktır.

Yararlı olması dileğiyle...

13 yorum:

  1. Teşekkürler....
    Yalnız, Corel'e aktarılacak dosyayı AdobePDF yazıcısına gönderin'i anlamadım. Corel'i açmadan nasıl olacak o?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle söyleyeyim. Bir word dosyası olur, bir HTML dosyası olur veya sizde yüklü olan birçok programın dosyası olur veyahut bir Freehand dosyası... bunları Adobe PDF printerine gönderip PDF'e çevirmiş olursunuz. Yani AdobePDF yazıcısı gönderilen belgeyi PDF'e çevirir.

      Sil
    2. Aslında sizi yanlış anlamışım. Ben Convertlenmemiş Corel belgesi gibi düşünmüştüm :) Biliyorsunuz Corel'in kendi belgeleri de normal olarak font soruyor. Yaw dedim Acrobat Yazıcısına Corel'e girmeden dosya yolluyor muyuz :)
      Sizi yanlış anlamışım (nasıl okuduysam artık. Siz düzgünce yazmışsınız)

      Ben genelde PitStop ile convertlemeyi tercih ediyorum.

      Sil
    3. anladım dracula ... keske öyle bisey mümkün olabilse ... :)

      Sil
    4. Kont, X7 kullanıyorsan font sorunu epey çözülüyor. X6'da kaldırılan sonra X7'de tekrar eklenen fakat geliştirilerek eklenen font gömme özelliği bu sorunu çözüyor. Sen fark etmesen de varsayılan olarak dosya kayıt işlemi penceresinde bu özellik aktif halde bulunuyor. Tek dezavantajı ise belgede Arial Uincode MS gibi 25 megabyte'lık bir font kullandıysan dosa boyutunu çok şişiriyor. Ama mükemmel çalışıyor...

      Sil
    5. Önemli ipucu için teşekkürler Mahmut Kebir, bir düzeltme/ekleme önerisi daha olabilir, şu: yazının son cümlesi olan "... convertlenmemiş yazı fontu [convertlenmiş olarak] ve beraberinde gelen çoğu... ...

      Yani Kont 'un da takıldığı bu durum kafa karıştırabilir. Okuyan kişiye, sanki elde olmayan fontu geri planda yüklüyormuş izlenimi verebilir. O yüzden bence burayı ziyaret eden herkesin anlayabileceği biçimde olması için, bu yapılan işlemin, elde olmayan font içeren bir çalışmanın, "convertlenerek" Corel DRAW sayfasına alınması olduğunu ekleyebilirsin.

      Sil
    6. yalnız orada önemli bir püf nokta var. Convertlenmemiş PDF dosyalarını bilirsiniz. Ben orada bunu anlatmaya çalıştım. Siz CorelDRAW'dan PDF'e çevirirken yazıları convertlemezseniz PDF'de de yazı biçiminde olacaktır. ve bu PDF'i başkasının PC'sine atarsanız ve o PC'de kullanılan yazı fontu yüklü değilse Corel'e atarken sorun yaşayacaktır. İşte bu konuda da bu yöntem işe yarıyor. Ayrıca Latin alfabesi dışındaki tüm alfabelerde de işe yarıyor... (Arapça, Çince, Japonca, Rusça...) o yüzden o şekilde yazma gereği duydum Serat bey. Öneriniz için teşekkürler.

      Sil
    7. Sanki daha çok karıştı.. Ben anladım ama herkesin anlaması açısından, şu soru doğar ?

      Yayınlanan yukarıdaki ipucu konusunda, yapılan işlemle varılan nokta, CorelDRAW sayfasına getirilmiş ve getirilirken convertlenmiş çalışma mı ?

      Çok daha kısaca soru : Elde olmayan bir font içeren dosyayı bu yöntemle convertleyerek Dorel 'e çekmiş mi oluyoruz ?

      Sil
    8. " Elde olmayan bir font içeren dosyayı bu yöntemle convertleyerek Dorel 'e çekmiş mi oluyoruz ?"

      aynen öyle.

      Sil
  2. Merhaba,

    Konunuz çok faydalı olmuş. Fakat dikkatimi çeken nokta "Adobe Acrobat" yeterli olmamış bence.
    Adobe Acrobat Professional olarak yazmanız daha uygun olacağı kanısındayım.
    Çünkü Adobe Acrobat Reader bu işlem için çözüm olmayacağı düşüncesindeyim.
    Ama yeni versiyon Adobe ürünlerinde böyle bir imkan varsa onuda bilmiyorum.

    Acizene fikrim bu şekildedir.

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Haklısınız bu küçük ayrıntıyı hemen düzenliyorum.

      Sil