12 Ağustos 2014 Salı

CorelDRAW X7 kullanıcılarının dikkatine, sürüm 5 ve öncesi dosyalarınızı açamayacaksınız.

CorelDRAW kullanıcıları yavaş yavaş CorelDRAW Graphics Suite X7 sürümüne geçmeye başladılar. Yeni sürüme geçmek her ne kadar avantajlı olsa da temkinli davranmakta her zaman fayda var. Mesela ben her yeni sürüm için upgrade paketi değil de full sürüm sahibi olduğumdan yeni sürümü bilgisayarıma kurduktan sonra bir önceki sürümü de bilgisayarımdan kaldırmıyorum. Böylece kötü sürprizlerle karşılaştığımda önceki sürümü kullanmaya devam edebiliyorum.



Ayrıca yeni sürüme geçmeden önce mutlaka ama mutlaka hiç bir kısıtlama içermeyen deneme sürümünü indirip yükleyin ve deneme süresi boyunca bunu kullanın. Böylece yaşayabileceğiniz sorunları önceden görme şansına sahip olursunuz.

Biraz olumsuz mu yazdım?... Öyle gibi ama sakın endişelenmeyin. CorelDRAW X7 ilk güncellemesiyle birlikte bir kaç küçük hata dışında epey kararlı. Eylül 2014'te çıkmasını beklediğim yeni güncelleme ile bu bir kaç küçük hata ve belki de karşılaşmadığımız hatalar giderilecek ve artık gerçek anlamda iş yapılmaya uygun hale gelecek.

Başlıktan uzaklaşmış olduğumu fark ederek toparlıyorum. Arşivinizde CorelDRAW 5 ve öncesi (X5 değil yani 15 değil) CDR belgeleriniz varsa bu belgeleri CorelDRAW X7'de açmaya çalıştığınızda aşağıdaki gibi bir uyarı penceresi ile karşılaşıp, bu belgeleri açamayacaksınız. Bunun yapılma sebebini CDR belge yapısının epey değişmesi ve eski belgeleri açmak için kullanılan kodların artık yazılımdan çıkarılmış olması olarak düşünebilirsiniz.

CorelDRAW sürüm 5 tam 20 yıl önce piyasaya sürülmüş. Yani elinde sürüm 5 ve öncesi ile kaydedilmiş CDR belgesi bulunduranların sayısının pek de fazla olacağını sanmıyorum. Ancak benim gibi dinozor olma yolunda ilerleyen bir CorelDRAW kullanıcısı iseniz belki eski logo, clipart, çizim arşivlerinizde bu eski sürüm belgelere rastlayabilirsiniz.

Fakat bu durum sizin için elzem ise şimdilik tek çözüm tüm eski CDR belgelerinizi CorelDRAW X6'da açıp tekrar sürüm X6 olarak kaydetmek. Elinizde X3, X4, X5 sürümleri varsa bunlarla da yapabilirsiniz.

Çok sayıda dosyanız varsa File Converter makrosunu da kullanabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Aman tırstım walla. Sürüm 5'i yazınızda belirttiğiniz gibi x5 gibi algıladım isyanı basacaktım :) hehehehe 5 gitsin yaw :) sorun değil.
    Sizde ölümü gösterip sıtmaya şükrettiriyorsunuz hocam. Politikacı olacakmışsınız :)

    YanıtlaSil