(BASİT DEKUPE İŞLERİNDE BOUNDARY ve TRACE YARDIMI)
CorelDRAW 'da X3 sürümünde geliştirilmiş ve her yeni sürümde halen kullanılan, büyük keşif olarak görülebilecek olan Boundary özelliği, bazı durumlarda CorelDRAW çalışma sayfasını terk etmeden, resim dekupe etme işlerinde bile kullanılabilmektedir. Bu durum, dar zamanlı işlerde grafikere ileri derecede yardımcı olmaktadır.
Şöyle ki :
(Dekupe edilecek obje/nesnenin olduğu resimlerin zeminlerinin sade olduğu bitmapler de daha başarılı olunacağını unutmayarak)
*Dekupe edilecek obje/nesnenin olduğu resmi trace komutu ile (yüksek detay) çizime çevirmek.
*Trace edilmiş yeni çizimi bitmap 'in üzerinden ayırıp, dekupe dışında kalacak kısımları silerek sadece nesneyi bırakmak.
*Elimizde trace ile elde ettiğimiz dekupeli gibi gözüken çizimimizi bir kenara ayırıp, orada objemizi seçip boundary uygulamak.
*Boundary nin oluşturduğu dış çevrel çizgiyi alıp (Trace in oluşturduğu çizimle artık işimiz bittiği için silebiliriz.) bitmapimizin üzerine doğru/hassas şekilde yerleştirip, yer yer shape kullanarak aksaklıkları düzeltmek ve isteğe göre boundary nin oluşturduğu çevrel çizime cüzi oranlarda içe doğru kontür verip, break apart ile ayırıp içteki kontür çizimi baz alarak seçip (diğerini silip), shift ile dekupe edilecek bitmapi de seçip intersect komutu ile resmi koparırız.
Böylelikle hızlı bir şekilde dekupe işlemini gerçekleştirmiş oluruz.
Zeminleri yoğun ve karmaşık resimlerde trace/boundary yöntemi etkili olmayacağından, bu durumda dekupe edilecek nesnenin çevrel bıçağını elle çizerek, yine çizim + shift + bitmap + intersect yöntemi ile aynı sonuca varabiliriz.
Zeminleri yoğun ve karmaşık resimlerde trace/boundary yöntemi etkili olmayacağından, bu durumda dekupe edilecek nesnenin çevrel bıçağını elle çizerek, yine çizim + shift + bitmap + intersect yöntemi ile aynı sonuca varabiliriz.
Daha sonrasında dekupe ettiğimiz resmimizi, kullanacağımız alana göre bitmap imizin değerlerini editlememiz gerekecek. Yani resample (boyutlar), çözünürlük ve renk tabanı (RGB, CMYK veya X..) ; İstediğimiz ortama göre (Matbaa, İnteraktif, Web vb) bitmapimizi boyutlandırdık, gerekli efekt (renk açma kapama vs) işlemleri de ister DRAW, ister PhotoPAINT yardımı ile gerçekleştirip, transparent background olarak yeniden bitmape çevirebiliriz.
Yukarıdaki resme tıklayarak, uygulamamızın görsel anlatımını görebiliriz.
Çok acil durumlarda ve resim uygun olduğunda kullanılabilecek bir yöntem. Teşekkürler.
YanıtlaSilANLADIYSAM RENKLİ OLAYIM
YanıtlaSilTekrar detayla okuyunuz...
SilMENÜLERİ BOUNDARY İ ANLAYAMADIM. BAYA KISA YOL OLMUŞ
YanıtlaSilDeğerli arkadaşlar, makalelerimiz mümkün mertebe anlaşılabilir olması için detaylamaya çalışıyoruz. Fakat bununla birlikte, bu anlatımlarımız içinde sizlere yabancı gelebilen terimler le karşılaşırsanız, bu blogun sağ üstündeki arama kutusu yardımıyla o terimi arama yapabilir ve böylece konuyu daha hızlı ve kolay anlayabilirsiniz.
YanıtlaSilBoundary konusunu arama kutusuna yazdığınızda, daha önceden bir incelemede bulunulduğunu göreceksiniz...
Yararlı ve başarılı bir makale olmuş. Elinize sağlık.
YanıtlaSilcorelDRAW 12 de boundary diye bişey bulamadım yoksada benzer bi kısayol varmı
YanıtlaSilBoundary özelliği CorelDRAW 12'de bulunmuyor maalesef.
Sil