25 Eylül 2008 Perşembe

CorelDRAW'da Alan ve Uzunluk hesaplama

Önceki yazılarımda CorelDESIGNER'da bir nesneni alan ve uzunluğunu nasıl öğrenebileceğinizi anlatmıştım ve CorelDRAW'da böyle bir özellik bulunmadığından da bahsetmiştim. Bir nesnenin alanını ya da uzunluğunu hesaplamak için Oberon Curve Works gibi Corel eklentileri veya Corel makroları kullanılabilir fakat bunlar da malesef ücretli.

CorelDRAW'da alan ve uzunluk hesaplamak için küçük bir makro yazdım ve bunu da CorelTURK Blog okuyucularıyla paylaşmak istiyorum, hem de ücretsiz :)

Makronun yeni sürümü yayınlandı, yazının sonundaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Alan ve uzunluğunu öğrenmek istediğiniz nesneyi seçin. Dikkat etmeniz gereken şey nesnenin vektörel bir çizim olması ve tek bir nesne olması (gruplanmış ya da birden çok seçilmiş olmayacak).

Nesneyi seçtikten sonra;
CorelDRAW X4 için: Tools>Macros>Run CorelDRAW X3 için: Tools>Visual Basic>Play
komutu ile VBA Macro penceresini açın.

Macros in: Bölümünden CTurk_Alan (CorelTurk_Alan.gms) seçin ve Run'a tıklayın.


Sonuç olarak aşağıdaki diyalog penceresi karşınıza çıkacak ve nesnenin alanını milimetrekare, uzunluğunu ise milimetre cinsinden gösterecek.
Özellikle ambalaj sektöründe bıçak işiyle uğraşanlar bu makro sayesinde çizdikleri bıçakların uzunluklarını hesaplayıp maliyet çıkarabilirler.
Son olarak; eğer seçtiğiniz nesne bir text (yazı) ise macro bu nesneni alan ve uzunluğunu hesaplamak için otomatik olarak nesneyi convert to curve yapacaktır.

CorelTURK Alan ve Uzunluk Hesaplayıcısı Macro CorelDRAW X3 ve X4 sürümleriyle uyumludur.

CT Alan ve Uzunluk Hesaplayıcısının yeni sürümü yayınlanmıştır.

39 yorum:

  1. Lütfen hesaplamaya uygun bi nesne seçin dior. Acil yardım...

    YanıtlaSil
  2. Seçtiğiniz nesne grup, bitmap ya da efekt uygulanmış bir nesne ise ölçüm gerçekleşmez. Ölçüm yapacağınız nesne tek başına bir çizim (curve) olmalıdır.

    YanıtlaSil
  3. coreldraw9 için bu sekilde bi makro varmı acaba ?

    YanıtlaSil
  4. CorelDRAW 9 için denemedim. CorelDRAW 9 da çalışmıyor mu bu makro?

    YanıtlaSil
  5. Helal Kurtardın Beni Dertten.... Çizgi Çekecende 2 Saat >Ölçecen :) Allah Razı Olsun :) Yazandan..

    YanıtlaSil
  6. Super calısma baska programlarla ile de saglamasını yaptım sonuc super

    YanıtlaSil
  7. süperr süperrr süperrr allah razı olsun

    YanıtlaSil
  8. x7 için uyumlu değil sanırım

    YanıtlaSil
  9. selamlar makro linki çalışmıyor :( çok mu geç kaldım bir de x7 için de kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
  10. selamlar çok mu geç kaldım link çalışmıyor bir de x 7 için uygunmudur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makronun yeni sürümü yayınlandığı için eski sürümleri kaldırıyoruz. Yazının sonundaki bağlantıdan yeni sürüme erişebilirsiniz.

      Sil
  11. teşekkürler bu arada indirdim ama x7 de kurulumu nasıl tamamlayacağımı sorsam

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler bu arada indirdim ama x7 de kurulumu nasıl tamamlayacağımı sorsam

    YanıtlaSil
  13. X7 de çalışıyor mcro manager ı açın sağda göreceksiniz çift tıklayarak çalıştırabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  14. mükemmel elinize sağlık hem tek parça hemde topluca alan hesabı yapabiliyor emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, Corel 8 de çalıştırmak istedim ama GMS diye bir klasör yok; sorun bende mi yoksa Corel 8 'de çalışmıyor mu?

    YanıtlaSil
  16. Gms klasörünü kendiniz oluşturacaksınız. Bu konuyla ilgili blogda bir makalemiz mevcut.

    YanıtlaSil
  17. dosya hatalı indirme yapılmıyor

    YanıtlaSil
  18. merhaba corelx3 versiyon 13 draw/gms içine makroyu attım coreli yeniden başlatıp yeni bir çizim yaptım fakat visual basic/play yaptığımda makro görünmüyor yardım lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makroları yazmaya başladığımda CorelDRAW X4 sürümü vardı. X3'te denediğimi hatırlamıyorum o yüzden bir yorum yapamıyorum. Fakat yazdığım tüm makrolar X4'ten başlayıp 2020 sürümü dahil olmak üzere tüm sürümlerde çalışıyor.

      Sil
  19. Merhaba Kürşad bey, ben tabela harflerini bir tabakaya sığdırmak istiyorum. yani "ANKARA" yazısını aralıklarını 3 cm boşluk vererek 4 cm boşluk vererek 200x135 cm tabakaya sığdırmak istiyorum. Bununla ilgili macro var mı? CNC için kullanılan ArtCAM programında var, ama Corelde kullanmak istiyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  20. erişim bekliyorum rica etsem bakar mısınız

    YanıtlaSil
  21. ERİŞİM BEKLİYORUM

    YanıtlaSil
  22. ERİŞİM İZNİ BEKLİYORUM

    YanıtlaSil
  23. Anormal bir durum olmadıkça tüm erişim isteklerini gün içinde ya da ertesi gün veriyorum.

    YanıtlaSil
  24. mac bilgisayarlar için Corel 2019da alan ve uzunluk hesaplama macrosu var mıdır?

    YanıtlaSil
  25. Kürşat Bey Merhabalar;
    Kare veye dairenin içinden gene bu şekil kesilip alındıktan sonra kalan kenerların hesaplamasını yaparken hesaplama yaparken programınızda çıkartma yapması gerekirken toplama yapıyor ve yanlış bir sonuç veriyor. Eğer bir kontürol edip düzeltme yapabilirseniz çok iyi olur.
    Şimdiden teşekkürler;

    YanıtlaSil
  26. Merhaba. Linki yenileyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  27. Merhaba. Makronuzu kurdum teşekkür ederim. 1 tam gün çalıştıktan sonra şimdi çalışmıyor. Silip tekrar yükledim gene çalışmadı. 2020 kullanıyorum. Yapmam gereken başka bir işlem mi var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, makroda bir sorun yok, 2020 sürümüyle de çalışıyordu. CorelDRAW eklentileri VBA makroları olduğu için bazı Windows güncellemeleri sorun yaratıyor olabilir emin değilim. CorelDRAW 2023 deneme sürümünü indirip yükleyin ve bu sürümde deneyin.

      Sil
    2. Merhaba, Kürşad Bey CorelDRAW'da Alan ve Uzunluk hesaplama kurdum ama 1 gün sonra çalışmadı CorelDraw Lisanlı kullanıyorum Versiyon 24,3 2023

      Sil
  28. Yanıtlar
    1. Yazının sonundaki bağlantıdan makronun yeni sürümüne ulaşabilirsiniz.

      Sil