29 Mayıs 2013 Çarşamba

Yeni ücretsiz makro: CorelTÜRK Türkçe Karakter Düzeltici 1.0

Zaman zaman eski CDR belgelerinizi açtığınızda yazı tiplerinin düzgün olduğunu, yani kullanılan fontlarda aslında Türkçe karakter problemi olmadığnı fakat Türkçe karakterlerin düzgün çıkmadığını görebilirsiniz. "ş" harflerinin yerinde "Þ" gibi bir harf ile karşılaşabiliriz.

Sorunun kaynağı ise eski belgelerinizde kullanılan fontların aslında doğru karakter kodlamasıyla oluşturulmamış olmasıdır. Farklı kişilerin Türkçeleştirdiği fontlar değişik olmakla birlikte hepsi düzgün şekilde Türkçeleştirilememiş olabiliyor. Corel belgesini açtığınızda, belgedeki fontlar sisteminizde yüklü bile olsa Türkçe karakterlerdeki bozulmalarını görüyorsanız sebebi yanlış Türkçeleştirilmiş fontlardan kaynaklanıyor olabilir.

Sebebi ne olursa olsun Türkçe font sorunu yaşıyorsanız bunları düzeltmek çok fazla zaman alan bir işlemdir. Özellikle onlarca paragraf yazınız varsa. Fakat yalnız değilsiniz çünkü CorelTÜRK var :)
Sorunu sadece bir tıkla çözebileceğiniz bir makro hazırladım. CT Türkçe Karakter Düzeltici 1.0 adındaki makroyu çalıştırdığınızda yapmanız gereken tek şey "Türkçe karakter sorunlarını düzelt" düğmesine tıklamak olacak.

CT Türkçe Karakter Düzeltici 1.0 powerclip ve gruplar dahil, tüm belgedeki tüm sayfalardaki Türkçe karakter sorunlarını algılayıp bir kaç saniye içerisinde düzeltecek.

Burada şuna dikkat etmek gerekiyor; kullanılan yazı tipi Türkçe karakter desteklemiyorsa sonuç alamazsınız. CT TR Karakter Düzeltici 1.0 sadece var olan karakterlerin doğru bir şekilde tekrar kodlanmasını sağlıyor, yoksa olmayan bir karakteri fontunuza ekleyemez...

CT Türkçe Karakter Düzeltici 1.0'ı buradan ücretsiz indirip kullanabilirsiniz.

34 yorum:

  1. Hocam programı indirdim ama açamıyorum. Listeden prog. seç veya web kullan, gibi uyarı alıyorum. Ne yapabilirim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İndirdiğiniz gms dosyasını CorelDRAW içindeki Makro Panelinden açıp çalıştırın.

      Sil
  2. corel
    x4 te denedim sonuç mükemmel

    YanıtlaSil
  3. hocam süresi dolmuş diye bi uyarı geliyo ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen konuyla ilgili bir e-posta gönderin. corelturk@gmail.com

      Sil
    2. kardeşim dosyayı indirip yeniden denerseniz hangi uyarıyı aldığınızı görürsünüz. neden daha mail ile uğraştırıyorsunuz ki? aynı uyarıyı bende alyorum

      Sil
    3. Mehmet bey, kullanıcı tarafından corelturk@gmail.com adresine e-posta gönderilip iletişime geçilmesi mesajda açıkça belirtilmiştir. Yukarıdaki cevap da bu kısmı gözden kaçırdığını tahmin ettiğimiz takipçimiz Ali Tuna için bir tekrardan ibarettir.

      Sil
  4. Merhaba,

    Hocam bu indirdiğimiz makroyu hangi dosyanın içine yerleştiriyoruz.

    İyi Çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makrolar sayfamızda makro kurulumu ile ilgili tüm bilgileri bulabilirsiniz.

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. paylaşımınız için teşekkürler. benim sorum ise şu ben x7 kullanıyorum bende menüde macro diye bir bölüm göremedim dosya yolunda da belirtilen yolun benzerini bulamadım sadece drawing klasörü var içindekilerin uzantısı dra ne yapabilirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Home and Student Edition sürümünde VBA desteği bulunmaz. Hangi sürümü kullanıyorsunuz?

      Sil
  7. Corel Video Studio için bir öneriniz var mı Kürşad Bey. Onda da Türkçe karakter sorunu yaşıyoruz maalesef. Ofiste Türkçe olan fontlar Corelde sorun çıkartıyor... Eğer bir çözümünüz varsa ve paylaşırsanız çok memnun olurum... Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Video Studio X7'ye baktım, unicode desteği yok maalesef. X8'i deneyeceğim, gerekirse yazılım ekibine raporlarım.

      Sil
    2. merhaba corel video x8 kullanıyorum fakat Türkçe karakterleri göstermiyor, değişik şekiller çıkıyor, ne yaptımsa çözüm bulamadım en son olarak internette bir sayfada 5-6 tane font var onları kullandığımız zaman sadece çalışıyor fakat ben bir kaç tane fonta bağlı kalmak istemiyorum.

      Sil
    3. corel video studio 2018 ver 21.3 kullanıyorum ne yaptımsa düzelmedi. Subtitle edit kısmında + işareti ile yazı eklerken yazdığımda türkçe karakter yazıyor ancak play ekranda türkçe karakterler bozuk çıkıyor. Ne yapabiliriz

      Sil
    4. destek.eti.com.tr'den destek alabilirsiniz.

      Sil
  8. corel draw 9 a Türkçe karakter düzelticisi 1.0 yükleyebiliyormuyuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makrolarımız CorelDRAW'ın çok eski sürümleriyle çalışmayabilir.

      Sil
    2. Kürşat Bey Corel 9 daha önce win98 kullanıyordum. yüzlerce çalışma var kayıtlı. Bir çoğuda "Arial" font olarak hazırlanmış. şimdi xp de Arial karakterleri bozuk çıkıyor. Açtığımda sayfanın tamamı arial ise tümünü seçip Arial tur ile değiştiryorum sorun düzeliyor. Fakat bir çok sayfada farklı bir çok font kullanılarak sayfalar kaydedildiğinden arial tu yapınca bu sefer diğer fontlar bozuluyor. Lütfen bana yardımcı olun, ne yapabilirim. saygılarımla Ercan

      Sil
    3. Türkçe karakter düzeltme makrosu ücretli sürüme geçeceği için henüz yayınlanmadı. Bir e-posta adresi verirseniz makronun deneme sürümünü size gönderebilirim.

      Sil
    4. ercanay1968@gmail.com

      Sil
    5. ercanay1968@gmail.com

      Sil
    6. Kürşat Bey İnternetten bulduğum regedit ayarlarından bir takım yerleri değiştirerek şimdilk sorunumu çözdüm. Arial normale döndü. Yardımlarınız için tekrar teşekkürler. Saygılarımla Ercan Ay

      Sil
  9. Kürşad Bey Merhaba, bilgisayara win8 kurduktan sonra bende türkçe karakter problemi yaşamaya başladım. Verdiğiniz makroyu indirip gerekli klasörünün altına atıp tools-macros altında run macro çalıştırdım ama bir sonuç alamadım. Corel Draw X6 16.1.0.843 kullanıyorum. Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  10. Aceba Bu Macroyu güncelleyebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  11. Süresi Dolmuş Diyo

    YanıtlaSil
  12. Makro ölmüş boşuna indirip vakit harcamayın. Sayfa sahibi de ilgilenmiyor.

    YanıtlaSil
  13. Bunu excel için kullanabilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır kullanamazsınız. CorelDRAW için yazılmıştır.

      Sil