15 Mart 2017 Çarşamba

Türkçe kurulmuş CorelDRAW X8'i ingilizce yapmak.

CorelTÜRK Blog takipçilerinin bildiği gibi CorelDRAW Graphics Suite X8 tüm dünyada aynı anda 14 dilde yayınlandı ve bu dillerin içinde Türkçe de vardı. X7 sürümü için önce Türkçe sürümün hiç bir şekilde yayınlanmayacak olması, sonrasında da gerek Türkiye distribütörü, gerekse bizim çalışmalarımız sonucu Türkçe olarak yayınlanmasına bakılırsa bu durum Türkçe kullananlar için son derece iyi.


Türkçe CorelDRAW kullanmayı her ne kadar geçmişte tavsiye etmiyor olsam da X8 ile birlikte Türkçe Corel kullanımını desteklemeye başladığımı belirtmeliyim. Bunun sebepleri ise şöyle. X8 öncesi Türkçe sürümün ayrı satılması ve ayrı yüklenmesi ve sadece Türkçe ya da sadece İngilizce olarak yüklenebilmesi her yerde CorelDRAW’ın Türkçe sürümünü bulmanızı neredeyse imkansız hale getiriyordu. Bu durumda eğer Türkçe kullanmaya alıştıysanız herhangi bir yerde İngilizce CorelDRAW'ı kullanmakta epey güçlük çekerdiniz. Fakat X8 ile gelen dil özelliği sayesinde aynı bilgisayarda aynı anda birden çok dil yüklenebilir hale geldi. Bu sayede sadece CorelDRAW’ı kapatıp açarak diller arasında geçiş yapabiliyorsunuz. Programın sadece menüleri değil, tüm hata ve bilgi mesajları ve eğitici panelindeki tüm yazılar da dahil olmak üzere artık Türkçe ve bunun sağladığı bir çok avantaj var.



CorelDRAW X8’den itibaren hem Türkçe hem de İngilizce aynı anda kurulum gerçekleşebildiği için Türkçe CorelDRAW bulmak çok daha kolay bir hale geldi. Böylece çalıştığınız farklı iş yerlerinde ya da farklı bilgisayarlarda Türkçe CorelDRAW sorunu yaşamayacaksınız. Tabi doğru bir kurulum gerçekleşmişse.

CorelDRAW X8 Türkçe olması güzel de İngilizce kullananlar için bir sorunla karşı karşıya kalıyoruz. O da aslında kurulum sırasında kısmen yükleyicinin dikkatsizliğinden kaynaklanıyor. CorelDRAW Graphics Suite X8 yüklerken dil seçeneği kısmını atladığınızda program paketi işletim sisteminizin dilini dikkate alarak o dilde kurulum yapıyor. Türkiye’deki Windows işletim sistemlerinin neredeyse tamamının Türkçe olduğunu var sayarsak CorelDRAW X8 paketi sadece Türkçe diliyle yükleniyor.

Bu sorunu kurulum aşamasındaki son adımda Türkçe yanında aynı zamanda İngilizce dili seçerek çözebilirsiniz. Hatta Rusça, Çekçe, Lehçe gibi dilleri bile seçip tamamını yükleyebilirsiniz. Ya da “ben Corel’i sadece İngilizce kullanıyorum” derseniz, sadece İngilizce dili seçip, yükleyip CorelDRAW Graphics Suite’nin diskinizde fazla yer kaplamasını da önleyebilirsiniz.

Peki kurulumu yaptınız, kurulum aşamasında  da dil seçeneklerini atladınız ve tamamı Türkçe olan bir CorelDRAW’la karşılaştınız. Bu durumda ne yapacaksınız? Çözüm basit. Kurulumu düzenleyip (modify) tekrar dil seçenekleri aşamasına gideceğiz. Şöyle ki;

Öncelikle Programlardan ya da Program Ekle / Kaldır'dan CorelDRAW Graphics Suite X8’i bulup yukarıdan Kaldır / Değiştir komutuna tıklıyoruz.



Karşımıza aşağıdaki gibi bir yeniden kurulum penceresi gelecek. Burada “Düzenle” seçeneğini işaretleyip “ileri” düğmesine tıklayacağız.


İkinci olarak karşımıza yüklemek istediğimiz programları seçebileceğimiz bir pencere çıkacak. Buradan dilediğiniz programları seçebilirsiniz fakat CorelDRAW’ın eksiksiz çalışmasını istiyorsanız hepsini seçmenizde fayda var. Seçim işleminden sonra yine "ileri" düğmesine basarak diğer pencereye geçeceğiz.


Bu pencerede yardımcı programlar ve Ghostscript’i seçip yükleyeceğimiz bölüm karşımıza çıkacak. Hiçbir şeye müdahale etmenize gerek yok. "İleri" düğmesine tıklayıp bu pencereyi de geçelim.


İşte geldik meşhur dil seçenekleri penceresine. Ürün dillerini seçtiğimiz pencere burası. Burada Şunları içerir yazısının üzerine tıklayarak kurulum dosyasının içerdiği dilleri listeleyeceğiz ve buradan İngilizceyi seçeceğiz. Türkçe kullanmak istemeyenler Türkçe işaretini kaldırabilir fakat benim tavsiyem hem İngilizce hem de Türkçeyi seçerek iki dili birden yüklemeniz yönünde olacaktır. İleride karşılaşacağınız sorunları, hata ve bilgi mesajlarının Türkçe’sini okuyarak çözebilirsiniz. Evet son olarak "Şimdi Yükle" düğmesine tıklıyoruz ve kurulumun tamamlanmasını bekliyoruz.

Kurulum tamamlandıktan sonra dilediğimiz dili seçerek çalışmaya başlayabiliriz.

Bir sonraki yazımda dil kullanımını ve diller arası nasıl geçiş yapacağımızı anlatacağım.

Bu arada, eğer Corel yazılım geliştiricileri dil seçeneğini ilk pencereye ve daha görülebilir bir şekilde yerleştirselerdi bu makaleyi yazmama gerek bile kalmayabilirdi.

Tüm CorelDRAW kullanıcılarına faydalı olması dileğiyle... Hoşça kalın.

17 yorum:

  1. Çok yararlı olmuş hocam... :)
    Gerekliydi.

    YanıtlaSil
  2. türkçe kullanmayı sevemedim bilmem ingilizce bana daha kolay geliyor, türkçe kafa karıştırıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllarca ingilizce kullanan biri olarak ben de Türkçe kullanmıyorum fakat açıkçası Türkçe kullandığım zamanlar da pek rahatsızlık duymuyorum. Bunun en büyük sebebi ise tercümelerin eskisine nazaran çok daha iyileştirilmesidir. Türkçeleştirme için gerçekten de çok çalışıyoruz. Daha da iyileştirmek için sizlerden gelen bilgiler de bizim için önemli. Çeviri sorunlarını burada belirtebilir, bize e-posta gönderebilirsiniz.

      Sil
  3. X8 yükleme sırasında
    1. Denetim Masası> Programlar ve Özellikler penceresini açtım
    2. Listede CorelDRAW Graphics Suite X8 programı üzerinde tıkladım
    3. Üstteki “Kaldır/Değiştir” düğmesine bastım
    4. CorelDRAW Graphics Suite X8 penceresi açılır. “Düzenle” seçeneğini işaretleyerek “İleri” düğmesine tıkladım
    5. Sonrasında 2 kere daha “İleri” düğmesine bastım
    6. “Yükleme konumunu ve dilleri seçin” penceresinde alttaki listeyi kullanarak yüklemek istediğiniz dilleri işaretleyin.
    ( bu aşamada Felemenkçe İngilizce Almanca Fransızca İtalyanca İspanyol Portekizce dilleri çıkıyor bu aşamada Türkçe diye bir dil bulunmamakta )
    7. “Şimdi yükle” düğmesine tıklayın.
    CorelDRAW Graphics Suite X8 yüklemesi tamamlandıktan sonra CorelDRAW X8 programını ilk çalıştırışınızda arayüz dili sorusu ekrana gelir. İstediğiniz dili seçerek çalışmaya başlayabilirsiniz. (İşaretlenen bütün diller geliyor Türkçe olmadığı için gelmiyor)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Corel farklı ülkeler için farklı yükleme paketleri yayınlayabiliyor. Ürünü aldığınız bayi ile irtibata geçerseniz size yardımcı olacaklardır.

      Sil
  4. Merhabalar;

    Corel2017 deneme sürümünün dilini eng yapamıyorum çünkü yukarıdaki anlatılan gibi denetim masasından düzenleyi seçiyorum karşıma çıkan dillerden TR seçeneğini etkisiz kılamıyorum izin vermiyor, otomatik olarak eng ve tr seçili, ama TR'yi seçili durumdan çıkartamıyorum etkisiz uygulamıyor seçimi kaldırmıyor, ne yapabilirim dili eng yapmam gerekiyor yardımcı olabilir misiniz lütfen?

    Tşk, iyi çalışmalar..

    YanıtlaSil
  5. üstadalar ben türkçeye dönemdim nasıl dönebilirim

    YanıtlaSil
  6. kürşad bey bende bu gösterdiğiniz yöntem yok orjinal CorelDraw x8 aldık ofiste ki 4 pc ye ingilizce yapamıyoruz gösterdiğiniz yöntemi denedim bizdekinde dil ekranı gelmiyor yardımcı olabilir misiniz???

    YanıtlaSil
  7. Kürşad Bey biz ofisimizde ki 4 pc ye orjinal Corel X8 aldık ancak dili İngilizce yapamıyoruz... Söylediğiniz yöntemi denedik fakat bizde dil seçme bölümü gelmiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satın aldığınız firmadan EN-TR yükleme dosyasını talep edin ve bu paket ile kurulum yapın.

      Sil
  8. yararlı oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. yararlı oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Merhaba arkadaşlar bende yükledim ama crack nasıl yapabilirim bilen varsa yardım edebilir misiniz

    YanıtlaSil
  11. yükleme paketinde türkçe dil seçeneği yok. Türkçeyi nasıl kurabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paketi satın aldığınız yerden talep edebilirsiniz.

      Sil