23 Haziran 2011 Perşembe

Gruplar ve nesneleri etkili kullanmanın yolları.

İçeriğinde onlarca hatta yüzlerce nesne barındıran işlerde, group (ctrl g) ve ungroup (ctrl u) komutlarını oldukça fazla kullanırız. Öyle ki, söz ettiğimiz gibi kalabalık işlerde, gruplu çalışmak işimizi kolaylaştıracağı gibi, düzenimizi korumamızı da sağlar. Böylesi çok nesneli işlerde (geniş tablolar, vektör karmalı dizgiler, kataloglar vs.) İşin yapısı ve kendi özgün anlayışlarımıza göre nesneleri kategorize ederek de gruplamaktayız. Çalışmalarınızın son aşamalarına yaklaştıkça, yani düzenlemeler azaldıkça, düzeni tamamlamak için de yine gruplamalar uygulayabiliriz.

Bazen, gruplanmış çok kalabalık nesneler topluluğu içinde bir nesne ya da yazıyı tekrar düzenleme ihtiyacı da duyabiliriz. Bu durumda CorelDRAW 'ın bir hizmeti olarak, bu çok üyeli grubu dağıtma riskine girmeden sadece "ctrl" tuşuna basarak, istediğimiz nesneyi grubun içinde stabil olarak seçip istediğimiz düzenlemeleri yapabiliyoruz.
Yukarıdaki şekilde de gördüğünüz gibi CTRL tuşuna basılı tutarak seçilmiş nesnenin etrafındaki kuplar (nesneyi boyutlandırmak için kullanılan tutmaçlar) kare şeklinde değil de daire şeklinde olur. Böylece nesnenin grup içinde seçildiği belli olur.

Bu kolay düzenleme yöntemlerinde, bazen sadece bu ctrl ile seçip düzenlediğimiz nesneyi, yerinden ayırmak başka bir yere taşımak, aynı grup içinde başka bir yerdeki nesne ile yer değiştirmek, ya da düzenlediğimiz nesnenin (örneğin ebatını değiştirdik) diğer nesnelere oranla hizasının bozulduğunu görüp de bunu matematiksel olarak tekrar hizalamaya ihtiyaç duyarız. İşte bu noktada, istemediğimiz, o geniş grubu dağıtma durumu oluşabilir. Hele ki bu grubun üyelerinin, başka grubun üyeleri ile iç içe olduğu bir çalışma düşünüldüğünde, bu durum oldukça ürkütücü ve zorlu sonuçlara sebebiyet verecektir.

Bu durumu yaşamamak için, her ne kadar daha profesyonel anlamda "object manager" imdadımıza yetişecek olsa da, biz yine de bu durumu manuel olarak da ele alabiliriz;
Kalabalık grubumuzun içindeki o düzenleyeceğimiz ya da yerini değiştireceğimiz ya da başka bir düzleme hizalayacağımız nesneyi ctrl tuşuna basılı tutarak fare ile seçip kesiyoruz (ctrl x) ve hemen ardından yapıştırıyoruz (ctrl v); İşte böylelikle grup dağıtılmadan nesnemizi veya bu yöntemle istediğimiz nice nesneleri oldukları yerde gruptan ayırmış oluyoruz. (Bu nesneyi bambaşka bir yerde kullanacaksak, yani grup bozulmasın, nesne de ayrılmasın istenirse -ctrl c- uygulanarak nesneyi gruptan ayırmadan bir kopyasını belleğe almış oluruz.) Artık büyük gruptan ayırdığımız ya da çoğalttığımız nesnelerimize, cetveller ve tercih ettiğimiz komutlar yardımı ile istediklerimizi (hizalama, taşıma vs) uyguladıktan sonra tekrar nesnemizi/lerimizi seçerek shift yardımı ile ana grupla tekrar gruplayarak basitçe sonuca varmış oluyoruz.

5 yorum:

  1. Merhabalar benim bir sorum olacak sizlere dikkate alıp cevaplarsanız size şimdiden çok teşekkür ederim...
    bir logo çalışmasında iç içe geçmiş 3 tane halka çiziyorum bunların kesişen noktalarını intersectle belirliyorum sonra ctrl+pgup ile üste alıyorum ve break curve apart kesiyorum bir kısmını delete yapıyorum ama üstte kalması gereken kısım weld ile birleşmiyor ve kesik kesik çizgiler çıkıyor farklı bir renge boyadığımda yine de gözüküyorlar. bunları nasıl yok edebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Intersect ya da trim yerine smart fill aracını kullanabilirsiniz.

      Sil
    2. ben logo ya ctrl u yaoiyorum ama grup bozulmuyor ortada iki farkli nesne var bozulmasi lazim

      Sil
  2. corel draw x5 kullanıyorum fakat örneğin bir kare çiziyorum çizgilere dokunup seçebiliyorum ama içine tıkladığımda oradanda seçim yapıyor karenin içinden tutmasını istemiyorum nasıl iptal ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzun cevabını bu yazımızda bulabilirsiniz. http://corelturk.blogspot.com/2011/06/treat-as-filled.html

      Sil