19 Eylül 2011 Pazartesi

CorelDRAW'da Taş Dizimi DrawStone ile çok daha kolay

CorelDRAW grafik konusunda bir çok sektöre hitap ediyor. Bu sektörlerden biri de Tekstil Sektörü. Her ne kadar bu sektöre şimdi uzak olsam da CorelDRAW'la ilk tanışmam bir tekstil tasarım firmasında olmuştu. Desen tasarımarı, model çizimleri, koleksiyonlar vs. gibi işlerin tamamını CorelDRAW'da yapıyordum. O zamanlar taş dizimi diye bir şey var mıydı hatırlamıyorum fakat şimdi çok sık kullanılan bir teknik olduğnu görüyorum.

CorelDRAW ile taş dizimini normalde elle tek tek yapmak pek mantıklı bir yöntem değil. Bunun yerine blend kullananlar var fakat benim tercihim Artistic Media. Bu arçla çok daha rahat taş dizimi yapılabiliyor. Tabi br yere kadar...

Artistic media'nın yetmediği yerde daha önce de bahsettiğim ve CorelDRAW'da en çok kullanılan eklenti olan Led Tool kullanılabiliyor. Led Tool daha çok tabela-led işi yapanlara yönelik üretilmiş bir eklenti olduğu için eklentiyi yapan firma taş dizimi için DrawStone yeni bir yazılım üretmiş. DrawStone oldukça yetenekli bir taş dizim yazılımı. Neler yapabildiğine bakalım.
 Seçilen bir vektör nesneyi dilediğiniz taş çeşidiyle doldurabilirsiniz.
 Doğrusal olmayan taş dizimi yapabilirsiniz.
 Doğrusal desen tarzında taş dizimi yapabilirsiniz.
 Yine doğrusal olmayan bir taş dizimi yöntemi.
 Taşların büyüklüğünü de şekle göre ayarlayabiliyorsunuz.


DrawStone taş dizimi sorununa kökünden çözüm olacak çok uygun fiyatlı bir CorelDRAW eklentisi. 35 $'a satın alabilirsiniz. Eklentiyi satın almak ve detayları öğrenmek için DrawStone resmi internet sitesini ziyaret edebilirsiniz. Unutmadan... makro sadece X4 (SP2) ve X5 (SP2/SP3) sürümleriyle uyumlu.

20 yorum:

  1. draw stonenu pragramın içine nasil yüklüyoruz bilgi verirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi kurulum dosyasından yükleyip makrolardan çalıştırıyorsunuz.

      Sil
  2. Artistic Media İle Taş Dizimi Nasıl Yapılabilir ?

    YanıtlaSil
  3. selamun aleyküm bu makro nasıl kullanılıyor satın aldım makro yu çalıştırdım bi nesneyi seçip çalıştırıyorum makroyu '' shapes arent selected '' yazıyor şekli seçmeme rağmen bu uyarıyı veriyor.yardımcı olursanız çok sevinirim sağolun şimdiden.

    YanıtlaSil
  4. Corel Draw Taş dizayn hazır çizimler cdr uzantılı Buradan beyendiğiniz hazır çizimleri indirebilirsiniz.. tnrdizayn.com

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar bu maktoyu satın alabilmek için gerekli aşamaları aktarırmısınız ?

    YanıtlaSil
  6. jhayırlı akşamlar benim bilgisayarımda hem corel 12 hemde x6 var idi ben draw stone makrosunu x6 ya yükledim ama x6 hoşuma gittiği için coreldraw 12 yi sildim ama şimdi x6dan draw stoneyi açınca hata veriyor nasıl yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne hatası alıyorsunuz? Tam olarak açıklayabilirseniz yardımcı olabilirim.

      Sil
  7. ara birim türüne atanamadı ....... ıdsine sahip ara birim için com bileşimindeki Queryınterface çağrısı aşağıdaki hatayla başarısız olduğundan bu işlem başarısız oldu böyle bir ara birim desteklenmiyor diyor napmak gerek hiç bir fikrim yok yardımcı olursanız evinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .net framework 3.5 in sisteminizde yüklü olduğundan emin olun.

      Sil
  8. yükleme açısından bana yardımcı olabilirmisiniz acaba ?

    YanıtlaSil
  9. draw stone macrosunu x5 te kullanıyordum.x6 yükledim.draw stone u buna geçireceğim ama hangi versiyonu olduğunu unuttum.hangi versiyonu olduğunu nasıl anlayabilirim.eski şifreyi nasıl tanıtabilirim.Sizi takdirle izliyorum.yardımcı olursanız sevinirim.sunnyreklam@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DrawStone 2 sürümü X6 yı defstekliyor. Net bilgi almak için, ya da lisansınızı taşımak için üreticiyle görüşün.

      Sil
  10. Drawstone ile ilgili versiyon ve satış konusunda destek verilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyat konusunda rakam nedir? Kendi sitesinde sordum cevap gelmedi. Birde bundan başka programlarda mevcut en pratiği hangisidir. Saygılarımla

      Sil
    2. Fiyat ve destek hakkında bilgi alabilirmiyim

      Sil
  11. Programı nasıl satın alabiliriz

    YanıtlaSil
  12. draw stone nasıl alablrm şuan 2021 surumyuklu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üretici macromonster.com sitesine yönlendiriyor. Fakat burada da draw stone değil muadili olan rStones eklentisi mevcut. Dilerseniz inceleyip satın alabilirsiniz. CorelDRAW 2021 ile uyumlu olduğunu belirtmişler.

      Sil