14 Şubat 2013 Perşembe

CorelDRAW için ücretsiz makro: Mirror


CorelDRAW için bedava sahip olabileceğiniz bir diğer makro/eklenti de Mirror adındaki kullanışlı bir makro. Mirror makrosu normalde CorelDRAW'da yapamayacağınız bir işlemi gerçekleştiriyor. Aşağıdaki animasyondan da anlayabileceğiniz gibi seçilen nesneleri yine sonradan seçeceğiniz çizginin açısına göre karşı tarafta ayna görüntüsünü kopyalıyor.

Kullanma şekli ise şu şekilde. Önce aynalamak istediğiniz nesneleri seçin, sonra makroyu çalıştırın. Ayan merkezi olarak belirlemek istediğiniz çizgiyi seçmenizi belirten bir pencere çıkacak karşınıza. Tamam düğmesine tıklayın. Fare imleci ortasında kros olan bir yuvarlağa dönüşecek. Bu simgeyi gördükten sonra çizgiye tıklayın. Seçtiğiniz nesnelerin anında bir kopyasını çizginin diğer tarafına çıkaracak.

CorelDRAW'da teknik çizimlerde ihtiyaç olan bu özellik matbaa sektöründe bıçak çizimleri yaparken de işinize yarayacak.

Ücretsiz CorelDRAW eklentisi olan Mirror makrosunu buradan indirip kullanabilirsiniz.

6 yorum:

  1. Birde hazır macro dan gidiyorken... :) şu benim x6 da çalışmayan Dizzy CropMaker'a alternatif birşey bulsanız hocam. Walla Aradım da yerine geçecek birşey bulamadım.

    http://macromonster.com/index.php?mod=descr&id_desc=15&keyword=crop&Submit=Go

    YanıtlaSil
  2. Crop Maker harika bir makrodur. Ama söylediğin gibi X6'da çalışmıyor. Makrolar ücretsiz olunca genelde böyle bir sorun çıkıyor karşımıza. Parogramcılar kendi yazılımlarını güncellemiyorlar.

    Alternatif bir makro bulabilir miyim bilemiyorum ama makro sahibine bir e-posta gönderirsen belki bir şansın olur.

    YanıtlaSil
  3. walla atacaktım. hiç huyum değildir ama atacaktım.... adamın e-mail'ini ilgili sayfada bulamadım .....

    YanıtlaSil
  4. corelde nesting yani firesiz dizme yapan bir makro yokmudur.

    YanıtlaSil