25 Şubat 2013 Pazartesi

Yeni belge oluştur penceresi kaybolduysa...

CorelDRAW X5’ten itibaren yeni dosya oluşturmak için New komutunu tıkladığımızda ya da CTRL+N’ye bastığımızda Create a New Document adında bir pencere bizi karşılar. Bu pencerede yeni oluşturacağınız belgenin tüm özelliklerini baştan belirleyebilirsiniz. Alıştığınızda da eksikliğini hissedersiniz. Fakat yeni belge oluşturma penceresinin altındaki “Do not show this dialog again” yazılı kutucuğa yanlışlıkla tıklayıp OK düğmesine tıklarsanız bir daha bu pencere karşınıza çıkmayacaktır.

Yukarıdaki ekran görüntüsünde de göreceğiniz Do not show this dialog again (Bu diyalog penceresini tekrar gösterme) kutusuna tıkladığınızda bir dahaki sefere karşınıza çıkmayacaktır.

Peki bu pencereyi tekrar nasıl görünür hale getirebiliriz?
CorelDRAW’ın tüm ayarlarını yaptığımız Options penceresini açın (Tools>Options). Açılan pencereden sol taraftaki Workspace bölümünün altındaki General bölümüne tıklayın. Sağ taraftaki “Show New Document dialog” seçeneğinin kutusunu işaretleyin ve OK düğmesine tıklayın. Artık her yeni doküman oluşturmaya başladığınızda diyalog penceresi karşınıza gelecektir.
Yeni belge oluştur (Create a New Document) penceresinin ne işe yaradığını, nasıl çalıştığını bilmek istiyorsanız buradaki yazıyı okuyabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Teşekkürler hocam. Acemi arkadaşlarımızın işine yarayacaktır. bana aynı derten gelenler vardı :)

    YanıtlaSil
  2. öyle yapacağım artık :)

    YanıtlaSil
  3. X7 de İnteractive Fiil Tool neden bitmap e dönüşüyor bilgisi olan var mı ? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir araç bitmap'e dönüşmez. Daha açıklayıcı olabilirseniz cevap verebilirim.

      Sil
    2. pardon o zaman şöyle açıklıyım bir tane rentangle düşünün içine corelDRAW x7 de interactive fiil tool ile degrade uyguladım dosyayı kaydettim ve programı kapattım. Tekrar programı açtım ve dosyayı çağırdım degrade uygulamış olduğum rentangle bitmap e dönüşmüş durumda artık vektörel değil. şimdiden teşekkürler.

      Sil
    3. Düşük sürüm kaydettiğinizde uyumluluk için bitmap'e çevirir.

      Sil
  4. Çok faydalı bilgi, benim işime çok yaradı. Allah razı olsun

    YanıtlaSil