17 Mart 2013 Pazar

Neredeyse Bedava CorelDRAW sahibi olmak için...

Çok cüzi bir paraya CorelDRAW GS satın almak ister misiniz? Öğrenci ya da eğitimci iseniz CorelDRAW'ı neredeyse bedavaya satın alabilirsiniz. CDGS X6 akademik sürümü normal sürüm ile tamamen aynı özelliklere sahiptir ve sadece lisansı farklıdır. Sahip olacağınız akademik lisans sadece öğrenim amaçlı kullanılabilir. Kesinlikle ticari amaçla kullanılamaz. Yani işletmenizde akademik lisanslı bir CDGS uygulaması ile üretim yapıyorsanız bu lisans geçerli olmaz. Bu nedenle akademik sürüme sahip olabilecek kişiler veya kuruluşlar Corel tarafından belirlenmiştir. Aşağıdaki listedekilerden birine siz de sahipseniz Corel akademik sürümü satın alıp hiç bir kısıtlama olmadan kullanmaya başlayabilirsiniz.

Kimler Corel Akademik Sürüm Alabilir?
Akademik sürümler aşağıdaki kişi ve kuruluşlar tarafından satın alınabilir:

MEB’na bağlı Okullar

Özel veya Kamu
  • İlköğretim Okulları
  • Orta Öğretim Okulları
  • Yaz/Kış Okulları
  • Yüksek Okullar
  • Üniversiteler ve MEB’na bağlı Teknik Okullar
  • Belediyelere ait Halk Eğitim ve Meslek Edindirme Kuruluşları (ISMEK vs)

K-12 Eğitmenleri, Üniversite Öğretim Üyeleri
  • Fakülte Öğretim Görevlileri ve/veya İdari görevliler (kısmi veya tam zamanlı)
    Çalışma belgesi gerekmektedir.
Öğrenciler
  • Öğrenciler.
    Geçerli resimli bir öğrenci kimliği istenir.
İdari Birimler
  • YÖK
  • Milli Eğitim Bakanlığı
  • Milli Eğitim İl Müdürlükleri
Hastaneler
  • Kamu Hastaneleri
Kütüphaneler
  • Tüm Kamu Kütüphaneleri
Müzeler
  • Kültürel ve Eğitim amaçlı kar amacı gütmeyen kamu müzeleri (Kalıcı Müzeler)
Yardım Kuruluşları
  • Kar amacı gütmeyen Resmi Yardım Kuruluşları (Kızılay, Yeşilay, SH ve Çocuk Esirgeme Kurumu gibi) (Onay alınız)

16 yorum:

  1. Kürşad bey çalışma için teşekkür ederiz , kimlerin alabileceği konusunda da detaylı bir bilgilendirme yapmışsınız. Böyle bir bilgi bu ürünleri satan firmaların sitelerinde dahi kolaylıkla bulunamıyor iken siz gayet detaylı bilgilendirmişsiniz.

    Sormak istediğim bir şey var , akademik lisans sadece Corel Draw Graphic Suite için mi var ? Diğer ürünlerden akademik lisanslama kapsamına giren var mı ? Örneğin Corel Video Studio pro serisi.

    Saygılarımla

    Sinan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen hemen tüm Corel ürünlerinin akademik sürümleri mevcut. Bunların içinde Corel Video Studio da var.

      Sil
  2. nerdeyse bedava yazılmış ama ne kadar olduğu hakkında bi bilgi yok. Malum öğrenci milleti için önemli bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eti Bilgisayar'dan güncel fiyatları öğrenebilirsiniz.

      Sil
    2. Kürşad bey eti bilgisayarda ciddi bir kafa karışıklığı var.
      Corel DESIGNER Technical Suite X6
      Pinnacle Studio 16 Ultimate Box
      Corel PDF Fusion ürünlerinin akademik sürümlerini almak istedim. Fiyat bilgisi gönderildi. Akademik sürüm satın alabilmek için istenen öğrenci belgesini gönderdim. Bana geri döndüler ve ilk okul için bu ürünleri akademik lisansla satamayacaklarını söylediler. Yani Corel Türkiye distribitörü kendi kafasına göre yeni bir lisanslama kategorisi oluşturmuş. İlkokul olmaz orta iki olur lise bir belki olur üniversite olur gibi ama bu öğrenci adam olmaz ... gibi kategoriler var kafalarında sanırım.

      Oysa corel in kendi sayfası şöyle diyor ; http://www.corel.com/corel/pages/index.jsp?pgid=5600122

      yani ana okuluna dahi satış var ABD de ama bizde kraldan çok kralcılar var.

      İşin daha da komik tarafı ben bu ürünleri ticari amaç için kullanacak olsam illegal sayılacak akademik sürümü niye kullanayım direk crackli olanı kullanırım. Yani ticari amaçlı bir kullanımda akademik lisanslı bir program kullanmakla lisanssız program kullanmak arasında yasal yükümlülükler açısından bir fark yok ki !

      İşin ironik tarafı eti bilgisayar tarafından da satışı yapılan Adobe un Creative suite 6 paketini aynı şekilde başka bir firmadan aldım , aynı öğrenci karnesi ile ürün kaydını yaptırdım. ürün kaydına satan firma karışmıyor , Adobe un Türkiye'deki müşteri hizmetleri numarası ve internet sayfası üzerinden ( muhtemelen yurt dışındaki bir çağrı merkezi üzerinden yürütülüyor , zira operatörün Türkçesi iyi değildi ) yapılıyor.

      Yani Corel Türkiye distribitörlüğü Adobe globalden daha titiz ve ileri bir kurum !

      Eti bilgisayar satış yetkilisine durumu bu şekilde açıkladım , corel in akademik lisanslama ile ilgili açıklamasının olduğu sayfayı da gönderdim. Adobe olayını da açıkladım , bana adobe ürününü ne zaman aldığımı sordu 30 gün olmadı ürünü aldığım dedim bu kez o ürün kutulu olduğu için akademik lisanslı satış yapılmış olabileceği bilgisini verdi. Benim istedigim Corel DESIGNER Technical Suite X6 Edu nun kutu ürün olmadığını digital sertifika ile verilen ürün olduğunu o nedenle akademik lisans verilemeyebileceğini söyledi. Digital sertifikalı akademik lisanslı ürünün corel in kendi sayfasında ... $ a satıldığını söyledim. Biz size daha sonra döneriz deyip bitirdiler görüşmeyi.

      Şunu anladım ki lisanslı program işi falan hakikaten bize göre değilmiş. Şimdi cracklilerini eski bilgisayarıma yükleyip kullanacağım. O programlara da ödeyeceğm yaklaşık 450 tl cebimde kalacak.

      Saygılar

      Sinan

      Sil
    3. Sinan bey, öncelikle Corel firmasının Türkiye'de resmi bir ofisi olmadığını belirtmeliyim. Adobe tarafındaysa Adobe Türkiye adında merkezden yönetilen bir ofisinin ülkemizdeki varlığı ve Hollanda'daki çağrı merkezinde Türkçe olarak hizmet veren çalışanları var. Bu durumda Adobe tarafında işler çok daha hızlı bir şekilde yürüyor.

      CDTS X6 sürümü duyurulmuş olsa bile henüz ülkemizde satışına başlanmadı. Bu nedenle bu ürünün akademik sürümüyle ilgili net bir bilgi olmaması normal.

      Distribütör'ün yapabileceği şeyler maalesef sınırlıdır. Neticede Corel firmasından sağlanan bilgilerle hareket ediyorlar. Aynı zamanda Corel, her ülke için farklı uygulamlarda bulunabiliyor.

      Size akademik lisans edinme isteğiniz konusunda tamamen katılıyorum. Fakat şunu da unutmayın, distribütör gerçekten elinden geleni yapıyor. Size tavsiyem işin peşini bırakmayın, distribütörle yakın temasta olun. Ayrıca konuyla ilgili Corel'e doğrudan e-posta gönderirseniz süreci hızlandırma şansınız da olabilir.

      Sil
    4. Kürşad bey burada temsilci firmanın yaklaşımı tabiri caiz ise ofsayt. Yani " sen bunu akademik alıp başka amaçla kullanacaksın " yaklaşımında.
      Velev ki öyle olsun , ben akademik sürümü alıp ticari amaçla iş yaptığım işyerimdeki bilgisayarıma yükledim , BSA geldiğinde ağzıma biber sürüp gitmeyecektir ki lisanssız ürün kullanmakla aynı cezayı vermeyecekler mi ? O halde öyle bir zeminde olacak olsam zaten tamamı crackli olanı kullanırım niye aynı cezayı alacaksam üstüne 139 $ + kdv vereyim delimiyim ? ( Bu arada tekrar belirteyim ticari kullanım için istemiyordum , ben kamu çalışanıyım zaten iş yerindeki bilgisayarıma böyle bir şeyi kurmam kuramam. Hem yeğenime bir şeyler öğreteyim hem kendim öğreneyim istiyorum. Konuşmayı yazıya döken bir programa 1000 tl sırf merakımı gidermek için henüz ödedim. )
      Verdiğim belge MEB tarafından verilmiş geçerli bir belge mi ona bakarsın geçerli bir belge ise zorlama yorumlarla işi yokuşa süremezsin.
      Durumdan emin olamadıkları Adobe creative suite web design ürününün kutulu mu dijital sertifikalı mı olduğunu sormalarından da anlaşılıyor. Sanki kendi tezlerini destekleyecek bir çıkış noktası arar gibiler. Adobe ürünü kutulu olduğu için akademik lisans verilmiştir demeye getiriyorlar. Corel in kendi sitesine bakacak olsalar Corel DESIGNER Technical Suite X6 dijital sertifikalı akademik sürümün satılmakta olduğunu görecekler.
      CDTS x6 duyurulmuş olsa bile heniz ülkemizde satışa sunulmadı demişsiniz ama bana onun akademik lisans fiyatını verdiler zaten. Yani o ürün satışta , kaldı ki digital sertifikalı satışta kutu baskısı gerekmediği için neredeyse aynı zamanda satışa çıkıyor ürünler. Ama burada sorun ürünün Türkiye’de satılıyor – satılmıyor olması değil satış aşamasında yaratıcı caydırma politikaları 
      Peşini bırakmayın demişsiniz ama ne yapayım “ illa sizden parasını ödeyip program alacağım bana satın “ diye kavga edemem ki , yok uygun bulmadık diyorlar.
      Temsilci firmasın , müşterinin verdiği belgeyi - belgeleri ve beyanı incelersin herhangi bir sahtecilik yoksa durumdan vazife çıkartmaya çalışamazsın.
      Yok dediğim gibi bu ülkeye lisanslı yazılım işi lüks geliyor. Korsan kullanılsın diye herkes elinden geleni yapıyor bize düşen fazla kasmadan eski usul devam etmek. Yani şu olanlardan sonra bir daha antivirüs yazılımı dışında hiçbir yazılım ürününü lisanslı kullanmam.
      Eti bilgisayarın bu tutumunu da corel global e yazacağım elbette , bakalım onlar ne diyor ? Ülkeye göre akademik tanım nasıl yapılabiliyor kaynağından bir öğrenelim.

      Saygılar

      Sinan

      Sil
    5. Sinan bey, CDTS X6'nın satışının ülkemizde satışının başladığını bilmiyorum. Burada Corel firmasının da açıkçası ilgisizliğini görebiliyorum. Bildiğim kadarıyla tek kullanıcı için Volume lisans satışları da yeni başladı.

      İşin peşini bırakmayın derken tabii ki zorlamalardan bahsetmiyorum. Distribütörle görüşüp, doğrudan firmayla görüşüp net bir sonuç alabilirsiniz. Akademik sürüm çok fazla bilinen bir sürüm olmadığı için netleşmemeiş bazı şeyler olabilir.

      Tabi bu yazdıklarımdan firmayı ya da distribütörü aklamaya çalıştığımı düşünmeyin lütfen. Neticede Corel yerli bir firma değil. Ülkemide satış yapıyorlarsa Kanada ve ABD'deki gibi tüm kolaylıkları sağlamak durumundalar. Münferit olarak Corel'e gönderilecek e-postalar onların da bir şekilde harekete geçmesini sağlar. Bu nedenle gerek distribütör gerekse firmanın kendisine doğrudan bütün sıkıntılar aktarılmalıdır, teknik olanlar da dahil.

      Size şöyle bir örnek vereyim; CorelDRAW'ın çok eski sürümlerinden beri bir hata vardı. Jasmin, Jas gibi J harviyle başlayan (bazı sürümlerde V harfiyle) bir yazı yazdığınızda CorelDRAW hiç bir hata mesajı vermeden çöküyordu. Bu sorun Türkçe Spell Check kütüphanesinden kaynaklanıyordu ve Corel'e bu konuyla ilgili hiç bildirim gitmemişti. Ben beta tester olmadan önce de Corel'e bu sorunu aktardım, önce pek ilgilenmediler ama sonra gerek Corel tepe yöneticisine doğrudan gönderdiğim e-postalar, gerekse beta test aşamasında Corel mühendisleriyle görüşmelerim sonucu sorun giderildi. Ardından bunun gibi Türkçe'ye özgü bir çok sorun giderildi ve giderilmeye devam ediyor. Bunların hepsini blogta paylaştım. Peşini bırakmayın derken demek istediğim budur.

      Sil
  3. Kürşad bey ilginize teşekkür ederim .

    Saygılar

    Sinan

    YanıtlaSil
  4. Selamlar Kürşad Bey,
    Corelin bu akademik versiyonu güncelleme paketlerine izin veriyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncellemelere izin veriyor tabii ki. Fakat üyelik sistemi var mı emin değilim.

      Sil
  5. akademik sürüm işyerinde çalışan stjajyer öğrencileri kapsıyor mu. ?
    lisans yüzünden stajyer öğrencilerin grafik öğrenmek için geldiği işyerinde corel vs programları risk almamak için sildik. grafik adına bir şey öğrenmeden 1 seneyi boşa geçiriyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmi bilgi şu şekilde: "Akademik sürüm ticari bir işletmede çalışan stajyeri kapsamaz. Hiçbir ticari işletmede hiçbir sebeple akademik lisans kullanılamaz."

      Sil
  6. bu durumda stajyer öğrenciler için 5000-10000 tl civarında programı kimse alamaz. ve öğrenci hiç bir grafik programını öğrenemez.
    yani; kanunda da sistemde de fiyatlarda da tutarsızlık var.
    1- öğrencilere devlet öğrenemeyeceği grafik için 1 sene bu stajı zorunlu tutmamalı.
    2- milli geliri 30000$ olan avrupalı ile 3500$ olan yurdum insanına aynı fiyatla ürün satılmasının tutarsızlığı.
    3- farzedelim X5 kullanmak istersek, daha ucuza neden satılmıyor. bir tüketiciye sen illa son model en full model arabamızı almaya mecbursun demek değil mi bu.
    işinin çapına ve parasının durumuna göre her fiyattan her sürüm satılmalı.tüketici işine geleni alabilmeli.
    şimdilik bu kadar, :)

    YanıtlaSil
  7. Okul için 1 lisans alacağız. Fiyat ne kadar x7 veya x8

    YanıtlaSil