9 Haziran 2009 Salı

Türk geliştiricilerden makrolar gelmeye devam ediyor.

Meğerse içimizde ne cevherler varmış. Daha önce Orhan Bilikvar'ın Corel DRAW ve Corel Photopaint için yazdığı ve ücretsi kullanıma sunduğu makroları tanıtmıştım. Şimdi de eskilerden bir arkadaş Tunç Olcay makrolarını bizimle paylaşmaya başladı. Tunç baskı öncesi hazırlık ve reprodüksiyon işinden sonra web tasarım, programlama ve eğitim işine devam etti. Baskı öncesi hazırlık işleri ile ilgilendiği yıllarda CorelDRAW için çok çeşitli makrolar hazırladı ve bunları geliştirdi. En çok bilinen makrosu ise "Düzeltme" adındaki otomasyon makrosu.

Düzeltme Makrosu çoklu döküman ve tek dökümanda bir çok toplu değişiklik işlemini gerçekleştiren çok güçlü bir makro. Nesneleri RGB'den CMYK'ya dönüştürmeden tutun da çizgi kalınlıklarını değiştirmeye kadar aklınıza ne gelirse hepsi bir pencerede toplanmış. Makroyu açtığınız zaman karşınıza çıkan bu detaylı butonlar bir reprodüksiyoncu için CorelDRAW'ın kendi menülerini bile kullanmayı unutturacak yetenekte.
Tunç Olcay'ın düzeltme makrosunu buradan indirip ücretsiz ve kısıtlamasız kullanabilirsiniz. Makroyu CorelDRAW X4'te denedim. Birkaç debug ile karşılaşmama rağmen büyük bir kısmı kullanılabiliyor. Bu hataların ve bunların dışında bir kaç düzeltmenin de yapılması gerekiyor aslında. Eminim ki Tunç yazdıklarımı okuyordur ve mutlaka gerekeni yapacaktır. :)

Ellerine sağlık Tunç.

25 yorum:

  1. yıllar once olusturulan makroları biz neden şimdi kullanıyoruz (: , gerci corelturk olmadan once corel makrolarından da bi haberdik :P

    YanıtlaSil
  2. yıllardır madem var bu makrolar neden bize kullandırmıyorsunuz (: , tesekkurler kursad sen olmasan hala corel makrolarından bi haber olarak calısıyor olacaktık

    YanıtlaSil
  3. Cevabı zaten kendin vermişsin :) Makrolar konusunda pek az kişinin bilgisi vardı. Ayrıca CorelDRAW kullanımının ve internetteki Türkçe kaynakların artması sonucu da makro yazarları makrolarını paylaşmak istediler. Devamı gelecek...

    YanıtlaSil
  4. okudum Kürşad kardeşim : ) x4'e göre çalışmaları beraber yaparız. malum 5 yıla yakındır bayağı bir uzağım.;)

    YanıtlaSil
  5. okudum Kürşadcım, malum 4-5 yıldır grafik ve baskı sektöründen bayağı uzaklaştım. makrolarda en son kullandığım sürüm v12. x4 için beraber yaparız artık düzeltmeleri;)

    YanıtlaSil
  6. linkde makroyu göremiyorum

    YanıtlaSil
  7. +1 makro güzelde, link'in yenilenmesi lazım. Sanırım dosya sunucudan silinmiş :/

    YanıtlaSil
  8. Bağlantı güncellenmiştir. Dosyayı indirebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. @Kürşat; İlginiz için teşekkürler :) İndirdim, şu anda deniyorum. (çok pratik)

    YanıtlaSil
  10. linki günceller misiniz? çok yararlı bir macro ama link olmadığı için indiremiyoruz...

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir makro'dur ama x4'de ve X5 de birçok problemi var. Ama yine de sürekli kullandığım makrolardan.

    Özellikle Tüm yazıları ve paragrafları convert eden ve rgb resimleri cmyk yapan bölümünü kullanıyorum.

    Paragraph ları convert ederken açık tüm dökümanları da (farklı dosya da olsa) convert ediyor ama olsun :) birden fazla sayfayı da convert etmiyor.

    Şunlara da bir el atılsa muhteşem olacak :)

    YanıtlaSil
  12. Powerclip içindeki text'lere de müdahale edemiyor. Baskı öncesi için hazırladığım bir makroda ise tüm textler convert ediliyor, tüm gölgeler seperate edilip isterseniz bitmap'e çevriliyor vs. Fakat bu makroyu ancak ücretli olarak sağlayabiliyorum.

    YanıtlaSil
  13. bu makro x5 de çalışıyormu arkadaşlar

    YanıtlaSil
  14. X5'te bir sorunla karşılaşmadım. Belki bazı modüllerinde sorunlar çıkabilir ama tam anlamıyla kullanmak gerekir.

    YanıtlaSil
  15. english please

    YanıtlaSil
  16. Sayin Kursad bey
    sadece diyecegim eline saglik bu sayfa icin

    Ayon

    YanıtlaSil
  17. bu makro 2004-2005 yıllarında corel12 için yazılmıştı. Sonraki sürümlerde mutlak hatalar olacaktır. Bir kısmı şuan düzeltilmiş durumdadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tunç, makronun yeni sürümünü yayınladın mı? Bizimle paylaşır mısın?

      Sil
  18. corel macrolarını yayınlaşmışsınız iyi güzel de hiç biri inmiyor hata veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağlantılarda sorun yok, siz hangi makroyu indirmeye çalışıyorsunuz?

      Sil
  19. Arkadaşlar bunu yapanın elini kolunu öpeyim süper lan :)

    YanıtlaSil
  20. Selam Kürşat Hocam;
    Macroyu İndirdim GMS Klasörüne Yükledim ama Corelde Görünmüyor
    Sebebi Benim Corel 20 den Dolayı Olabilirmi ?
    İyi Çalışmalar Dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GMS klasörüne yüklediyseniz programı kapatıp açın. Yine de görünmüyorsa şunu deneyin;

      1. Menu > Tools > Scripts > Scripts (ya da Alt + Shift + F11) ile scripts docker açın
      2. Bu docker'da Visual Basic for Applications'u seçin
      3. Docker'da üst taraftaki "Load" düğmesine tıklayın.
      4. Açılan pencerede makroyu seçin ve "Aç" düğmesine tıklayın.

      Sil
    2. Yardımınız için Teşekkğr Ederim Hocam
      Daha Denemedim ama Müsait Olduğumda Deneyeceğim
      Kolay Gelsin

      Sil