26 Haziran 2009 Cuma

Yeni Makro: CorelTÜRK Offset Path 1.0

Adobe Illustrator kullanıcıları bilir, offset path çoğu zaman kurtarıcı ve pratik bir araç olmuştur. Bir çizimi seçip şeklini bozmadan sadece dışa doğru genişleterek çizime 1 adımlık kontür (contour) efekti vermiş gibi genişletilir. Bu özellik bir çok alanda kullanılabilir.

Örneğin matbaa sektöründe bıçak çizimlerinin taşırmaları için.
Bıçak çizimi yapılır, tasarım aşamasına gelindiğinde ise bıçağın kenarlarından taşırma verilmesi gerekir. Bu işlem için bıçağı seçip offset path komutunu belirlediğiniz ölçüde uygulamanız yeterlidir.

Ya da tabela/açıkhava reklamcılığnda vinil kesim işlerde kullanılabilir.

Birden çok kontürlü bir yazı yapabilirsiniz. Bunu Contour efektiyle yapmak daha çok zaman alacağı için bir yazıya iki farklı ölçüde offset path uygulayıp saniyeler içinde kesime uygun iki kontürlü yazı elde edebilirsiniz.

Bu özelliğin CorelDRAW'da olmamasını farkettikten sonra yine kollarımı sıvadım ve bir basit bir makro ile olayı çözüme götürmek istedim. Sonuç olarak CorelTÜRK Offset Path 1.0 ortaya çıktı.

CorelTÜRK Offset Path 1.0
Makroyu buradan indirip, her zamanki gibi GMS klasörümüze kopyalıyoruz. (Makro kurulumu için buraya bakınız.) CorelDRAW'ı yeniden başlatıyoruz ve Tools>Macros>Run Macro (Corel DRAW X3 için Tools>VisualBasic>Play) komutu ile CorelDRAW X4 Visual Basic For Applications Macros penceresini açıyoruz. Burada Macros in bölümünden CT_Offset_Path(CorelTURK_Offset_Path1.0.gms) seçiyoruz ve run düğmesine tıklıyoruz ve CorelTÜRK Offset Path 1.0 makrosunun arayüzü ile karşılaşıyoruz.
Nesnemizi seçiyoruz ama nesne genelde curve niteliğinde ya da çizim niteliğinde olmalıdır. Oluşabilecek sorunların önüne geçmek için offset path uygulanacak her nesne convert to curves işlemine tabi tutulur ki bu da nesne bir font ise konvertleneceği anlamına gelir. Daha sonra Birim bölümünden girilecek ölçü birimini seçiyoruz. (CorelTÜRK makroları CorelDRAW'ın desteklediği tüm ölçülerde çalışır. ) Mesafe bölümüne ise genişletilecek ölçüyü yazıyoruz ve genişlet düğmesine tıklıyoruz.
Sonuç gayet tatmin edici. Bu arada Orijinalini Koru seçeneği işaretli ise offset path uygulanan nesne yok olmaz.

CorelTÜRK Offset Path 1.0 makrosu her zamanki gibi ücretsizdir. Yeni makrolar geliştirmek için geri dönüşlere çok önem veriyorum. Lütfen makro isteklerinizi bana yazın.

CT_Offset Path 2.0 yayınlanmıştır.

18 yorum:

  1. sırf bunun için dokumandaki shape i illustrator a exportlayıp, offset patch i orda uyguladıktan sonra tekrar corele import ediyordum.. tamda acıgı kapatan bi macro bence, bunu bir türkün yaptıgını gormekse mükemmel (:

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar abartmaya gerek var mı bilmiyorum :) işine yaradığına sevindim. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  3. mütavazilik yapmana gerek yok abi, bu özellik neden yoktur corel de anlamamıstım zaten; corel programcılarının düşünemedigini sen düşünmüşsün
    :P

    fakat macronu şifreledigin için kısayol atayamıyoruz, macronun tek eksi yonu bence bu (:

    saygılar

    YanıtlaSil
  4. Macro'nun şifrelenmiş olması kısayol atamana engel değil. Options'a girip, Workspace>Customizations>Commands bölümüne gel. Sağdaki açılır menüden Macros'u seç. Yüklediğin bütün makroları oarda göreceksin. Sonra makronun simgesinden tut ve CorelDRAW çalışma alanında istediğin yere sürükle-bırak.

    YanıtlaSil
  5. hocam yanlıs anlasıldım, macro installer ile kısayol atamayı kastetmek istemiştim..

    YanıtlaSil
  6. Ah evet, ama bu macro installer'dan kaynaklanıyor.

    YanıtlaSil
  7. son derece iyi ;) grafik'e geri mi dönsem ne?: )))

    YanıtlaSil
  8. makronun bir sonraki sürümünde eksi değerli offset path vermeyide ümit ediyoruz (: , bu haliylede işgören bi makro fakat eksi değerli path de verilebilse süper olacak

    YanıtlaSil
  9. onrozcn, offset path'in yeni sürümünü hazırlıyorum. Çok güzel özelliklerler gelecek. Eksi değerli offset path fena fikir değil, mutlaka değerlendireceğim.

    YanıtlaSil
  10. kontur komutu arasındaki farkı pek anlamadım

    YanıtlaSil
  11. Adsız, makroyu kullandınız mı?

    YanıtlaSil
  12. kullandım aynı şekli 3 mm kontur ve offste verdiğimde her ikiside ayı oldu

    YanıtlaSil
  13. Zaten öyle olacak. Bakın makro CorelDRAW'ın contour Effect özelliğin kullanıyor. Adobe illustrator'un offset path özelliğini kullandınız mı bilmiyorum, amaç bu özelliği CorelDRAW'a uygulamaktır.

    CorelDRAW'da bir nesneyi 3 mm genişletmek için önce contour efekti ile outside olacak şekilde 3 mm lik bir contour verirsiniz, sonra breake apart ile bu contouru ayırırsınız sonra da orijinal nesneyi silersiniz.

    CT_Offset Path ile bu işlemi tek tıkla yaparsınız.

    YanıtlaSil
  14. bu makroyu kullanmak belki amatrler için faydalı olabilir ama bir şekle kontur vermek benim en fazla 3 saniyemi alıyor

    YanıtlaSil
  15. emeğinize sağlık.çok süper oldu

    YanıtlaSil