2 Haziran 2009 Salı

Corel Draw Hızlandırıcısı Patch Behaviour artık X4 uyumlu.

Corel DRAW'ın şu çok küçük dosyaları bile yavaş açma sorununu yaşamayan var mı bilmiyorum ama bu sorun için bir kaç çözüm önerisinde bulunmuştum. Colore Styles'tan kaynaklanan sorun X4 Servis Paket 2 ile düzeltilmişti.

X4 servis oajet 2 ve öncesi sürümleri kullananlar için ise CLOL Patch yamasını önermiştim. Bu yama cdrCore.dll dosyasında değişiklik yaparak Color Styles'ı tamamen ortadan kaldırıyor.

Bir diğer çözüm ise Patch CorelDRAW Behaviour adında bir makro ile geliyordu. Bu makro geçici olarak ColorStyles'ı iptal etmenize yarıyor. Böylece Corel DRAW dosyaları hızlı açılıyor. Woxxom'un yazdığı bu makro X4 uyumlu olmadığı için X4 te kullanılamıyordu. Şimdi makro X4 için de güncellenmiş. Güncellenmiş makroya buradan ulaşabilirsiniz. Makro Corel DRAW için bir kaç faydalı ayar da yapmanızı sağlıyor. En güzeli ise makronun ücretsiz olması.

Tabi ben yine de X4 SP2 kullanarak bu sorundan tamamen kurtulmaktan yanayım.

Bu arada Corel DRAW yeni sürümü alpha aşamasında olduğu haberlerini aldım. Yakın zamanda Beta Tester'lar çağırılacak ve tabii ki buradan yeni sürümle ilgili tüm detayları sizinle paylaşacağım.

15 yorum:

  1. Çalıştırmak için şifre istemiyor. Kaynak kodları görmek istiyorsanız bunu zaten yapamazsınız. Bunu için şifre isteyebilir.

    YanıtlaSil
  2. x5 için bu sorunu çözece bir çözüm varmı

    YanıtlaSil
  3. X5'te Color Style lara bağlı yavaşlama sorunları ciddi anlamda çözüldü. Fakat hala küçük dosyalarınız bile çok yavaş açılıyorsa ColorStyle Docker'i kapatıp dosyanızı bu şekilde açmayı deneyin. Farkı göreceksiniz.

    YanıtlaSil
  4. corel X5'de colorstyle docker nasıl kapatılıyor

    YanıtlaSil
  5. Sadece "çarpı" işaretine basıp kapatın. Çok sayıda color style içeren belgeniz varsa ve Color Style Docker açıksa, dosya açılırken gereksiz yere beklemek zorunda kalırsınız.

    Color Styles sorunu X6'da tamamen düzeltildi.

    YanıtlaSil
  6. çarpı ile kapatıyorum ama color style içerisine renkleri yin atıyor ve ağırlaşıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten sadece panel kapanır. Renk stilleri silinmez. Çözüm için şuraya bir göz atın:

      http://corelturk.blogspot.com/2011/09/color-stylelardan-tamamen-kurtulun.html

      Sil
  7. coreldraw behaviour makrosunu nasıl kurabilirim ben kuramadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makronun güncellenmiş sürümü sadece X3 ile çalışıyor.

      Sil
  8. X5 için coreli hızlandırmanın bir yolu yokmu çıldırtacak derece yavaş bilgisayarı kırdım kıracam, bana bir çözüm öneriniz varmı

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. SP3 te sorun ciddi anlamda giderildi. Dosyayı açarken Color Styles Docker'ı kapatın, belki biraz bekletebilir, açıldıktan sonra tekrar dosyayı kaydederseniz bir dahaki açılışında sorun yaşamayacaksınız.

      Sil
  10. draw behavior makrosunu nereden indirebilirim

    YanıtlaSil