3 Mart 2008 Pazartesi

Corel DRAW'da yavaş boş sayfa açma sorunu

Corel DRAW boş sayfa açarken bazen uzun süre bekletir. Sadece boş sayfa açarken değil, küçük dökümanlarınızı açarken de aynı sorunu yaşayabilirsiniz. Hatta program içinde import, copy/paste işlemleri sırasında da aynı can sıkıcı sorunu görebilirsiniz. Problemin bilgisayarınızın performansı, ile hiç bir alakası yok. Her bilgisayarda da bu sorun yaşanmıyor. Sorun tamamen Color Styles kullanımına bağlı. CorelDRAW bir dökümanı açarken ya da kaydederken Color Style'ları da okumaya/kaydetmeye çalışır. Bu işlem ile ilgili bir .dll dosyası bu gecikmeye sebep oluyor. Çözüm ise bu işlem aşamasını atlamak. Bunun için burada productivity bölümünün altında patch DRAW X3 behaviour makrosunu kullanın. Makro isteğinize göre her CorelDRAW başlatılışında otomatik çalışacak. Makro ayrıca CorelDRAW'a özel birkaç düzenleme yapmanızı da sağlıyor. Örneğin Min/Max Zoom Level mesajını kaldırabilir, Node hücrelerini renklendirebilir ya da büyütebilirsiniz. Çıldırtacak seviyede yavaş açılma sorununu çözmek için de CLOL Color Styles ignore on Open CDR ve CLOL Color Styles ignore on Save CDR seçeneklerini işaretlemeniz yeterli. Corel Makrolarının genel kullanımına da buradan bakabilirsiniz.

26 yorum:

  1. dediğin yerden pathc hi indirdim kurdum..ama bu ayar sayfalarına nereden geleceğiz peki..bu kısma üst resimdeki yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. corel x3 te her seferınde actığım sayfanın cm olarak acılmasını ıstıyorum.mm ıle ısım olmuyor. bu yolu tarıf edıcek kımse varmı. tsk.

      Sil
    2. Belge ayarlarında ölçü birimini mm yaptıktan sonra Tools > Save Settings As Default komutuna tıkladıktan sonra CorelDRAW'ı kapatıp tekrar açın.

      Sil
  2. Öncelikle makro çalıştırma penceresini açmalısınız.
    X4 için Tools>Macros>Run Macro
    X4 öncesi sürümler için Tools>Visual Basic>Play
    komutlarını takip edin. Karşınıza çıkan pencerede Macros in bölümünden wx_PatchDraw seçin. Seçtikten sonra hemen üst tarafrta (Macro name) pencereden patch.Setup'ı seçin ve Run düğmesine tıklayın.

    YanıtlaSil
  3. pc ye coreldraw 12 yükledim corelin genelde tüm programlarını açıyor mesela coreltrace, corelphoto-point vs fakat ana programı açmıyor aslında açıyorda hiçbir işlem yapamıyorum hatta kapatamıyorum bile. programı ilk kurduğumda gayet düzgün çalışıyordu fakat sonradan böyle oldu ne yapabilirim yardım edebilir misinz _?

    YanıtlaSil
  4. Bu tip sorunların sebepleri çok farklı olmakla birlikte genelde kurulumu tamir ettiğinizde düzeltilebiliyor. Bir de fabrika ayarlarına getirmeye çalışın. http://corelturk.blogspot.com/2008/03/coreli-fabrika-ayarlarna-dndrmek.html

    YanıtlaSil
  5. ben denedim fakat bir şey değişmedi fakat sizin yukarıdaki sayfaya geldim başında corel drav x3,739 geldim Apply and save dedim işaretlediklerime on işaretlemediğime of diyor

    YanıtlaSil
  6. Bu makro ile çözüme ulaşamayanlar için bir başka yöntem daha var. http://corelturk.blogspot.com/2008/04/clol-patch-ile-coreldraw-hzlandrn.html

    YanıtlaSil
  7. kardeş teşekürler şimdi düzeldi emeğinize yüreginize sağlık. cok teşekürler.süper oldu

    YanıtlaSil
  8. peki bu meret X5 için çalışmıyorsa ?

    YanıtlaSil
  9. X5 için bu tip bir makroya gerek yok. Çünkü X5'te Color Styles'dan dolayı bekleme gibi bir sorun yok.

    YanıtlaSil
  10. Ayrıca CorelDRAW X5'te çok sayıda Color Styles içeren (binlerden bahsediyorum) belgeleri açarken Color Styles Docker'ını kapatırsanız hiç bekleme sorunu yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar ben uzun süredir corel kullanıyorum. Ancak x5 sürümünde birşey dikkatimi çekti x3 ve x4 süürmlerinde treat area diye bir seçenek vardı. yani içi boş bir kare nin içine tıkladığımızda select yapmazdı (o seçenek seçili ise) fakat x5 de bunu göremedim. Acaba başka bir yolu mu var. Bunu öğrenmek istiyorum. Şİmdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. @demdi, bunun için Tools>Options>Workspace>Toolbox>Pick Tool seçtiğinizde sağ tarafta "Treat all object as filled" seçeneğini işaretlemeniz gerekiyor.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba, dikkatimden kaçmış. Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Tekrar merhaba, x5'te bir sorundan bahsetmek istiyorum, renklerle ilgili örnek olarak; magenta rengi dolgulu bir kareyi pdf de açtığım zaman tek renk olarak görünmüyor acaba pdf'in ayarlarından olabilir mi yoksa corel'den kaynaklanan bir sorun mudur? (ben klişe imalatı bir firmada çalışıyorum corelde çalıştığım bir işi pdf vb. programlara aktarmam gerekiyor)

    YanıtlaSil
  15. Magenta process bir renk olduğu için PDF de tek renk olarak görememeniz normal. Process renklerin içinde görünür fakat tek renktir. Basettiğiniz sorun Magenta rengin içinde başka bir process renk bulunması ise bu da renk yönetiminden kaynaklanır

    YanıtlaSil
  16. Sorunu çözdüm. Bilgileriniz için teşekkür ederim.
    Ayrıca mesaj veya herhangi bir konuda yazmmam için bu başlık altından başka nerede yazabilirim.

    YanıtlaSil
  17. Blogta sağ tarafta Online Destek bölümüne yazabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  18. teşekkürler en az 3-4 senedir araştırıyom corel neden yavaş açıyor diye verdiğiniz pack gerçekten işe yaradı boş sayfaya tıklamamla açılması bir oluyo

    YanıtlaSil
  19. mrb corelde arial yazı fontu sayfada çalışmamı engelliyo programı kapatıyo

    YanıtlaSil
  20. mrb corel x5 yavaş açma sorunu

    YanıtlaSil
  21. merhaba corel x6 için boş bir dosya 20 saniyede, 1,13 mb olan dosyam ise 50 saniyede açılıyor. ne yapmam gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi Corel Türkiye Destek sistemine yönlendirmek isterdim fakat kullandığınız sürüm çok eski olduğu için destek verilmiyor. Siz yine de aşağıdaki öneriyi uygulamayı deneyin;

      Appdata klasörü içindeki CDT dosyasını ve Objectdata.xml dosyasını silip deneyin.

      Sil