3 Mart 2008 Pazartesi

Corel DRAW'da pratik font boyutlandırma

CorelDRAW'da seçtiğiniz artistik ya da paragrafik textin font boyunu küçültmek için ctrl+4, büyütmek için ctrl+6 tuş konbinasyonlarını kullanabilirsiniz. Bu pratik kullanım şekliyle her tuşlamanızda font boyunu belli bir kademe büyütür ya da küçültürsünüz. Rakamlar numerik klavyeden girilmeli ve numlock açık olmalıdır. İnce ayar büyütme/küçültme işlemleri için ctrl+8, ctrl+2 tuş kombinasyonlarını kullanabilirsiniz.

CorelDRAW X4 (sürüm 14)'te bu pratik kullanımı bulamazsanız şaşırmayın. Pick Tool ile textleriniz seçili iken malesef bu kısayollar çalışmıyor. Kısayolların etkili olması için Text Tool ile yazıyı seçmeniz gerekiyor. Bunun bir hata olduğu kabul ediliyor ve ilk servis paketle düzeltileceği söyleniyor.

7 yorum:

  1. kardeş corel 12 kullanıyorum karakterin boyutlandırmasını santimetre yapıyorum karaktere 100 cm ye 200 cm diyorum ama corel bu boyutu vermiyor 65 cm x 75 cm ye dönüyor sende neden olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısa bir yol istersen yazı için yazıyı komple seçip ctrl+Q yapıp istediğin boyuta alabilirsin

      Sil
  2. Punto bir ölçü birimidir. CorelDRAW'da 1 punto (point) = 0,353 mm'dir. Fontlarda punto ölçüsü yazı karakterinin ascender ve descenderlerini de hesaplayarak verir. Küçük harfle bir yazı yazıp punto boyunu 100 cm yaparsanız ölçüsü 100 cm olmaz. Punto boyu hesaplanırken uzantıkar da hesaplanır (g harfinin kuyruğu gibi). Yazıların ölçüsü çok hassas ise convert to curve yaptıktan sonra ölçü verin.

    YanıtlaSil
  3. ya yorum diğilde bişiy sormak istiyorum..geçen gün netten indirdim corel x4 ü kurdum full versiyona çevirdim crack le..programı açtım ama şöle bi hatası var..ölçü yerinde normalde A4 ebadını 210x297 mm yada 21x29,7 cm yazması gerekirken A4 ebadının 210x297 cm olarak gösteriyor ve bunu düzeltemiyorum..sorun ne olabilir acaba? yada bunu düzeltebileceğim bi yer varmı?

    YanıtlaSil
  4. mm i cm olarak ayarla cm de = 21x29,7
    dir kolay gelsin

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Corelde; Ğg bu iki harfin toplam yüksekliği sizin mm olarak verdiğiniz yüksekliğe denk gelmekte

      Sil